Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorYıldız, Nuh Osman
dc.contributor.authorÖzsoy, Ahmet
dc.contributor.authorKaçay, Zülbiye
dc.date.accessioned2024-11-26T05:59:30Z
dc.date.available2024-11-26T05:59:30Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationYıldız, N. O., Özsoy, A., & Kaçay, Z. (2023). Seyirci Merkezli Spor Takım İtibarının İncelenmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(3), 211-223.en_US
dc.identifier.issn2687-2080
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/80378/1350653
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6679
dc.descriptionBu çalışma Mayıs 24-28, 2023 tarihinde Romanya Galati’ de düzenlenen “International Scientific Conference Sports, Education, Culture Interdisciplinary Approaches in Scientific Research’ de sözel bildiri olarak sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractAmaç: Spor takım itibarı “Seyircilerin bağlı olduğu spor takımlarının; takım performansı, takım geleneği, takımın sosyal sorumluluğu, seyirci odaklılık, yönetim kalitesi ve finansal sağlamlık gibi var olan faaliyetlerine yönelik kalite algısı” olarak tanımlanmaktadır. Bu minvalde takım itibarının en büyük paydaşlardan olan seyircilerin bağlılığının ve aidiyetinin sağlanması takım itibarının korunması adına gün geçtikçe daha da önemli hâle gelmektedir. Bu bağlamda söz konusu çalışma taraftarların spor takımlarının itibarlarına yönelik algılarını ölçmeyi ve taraftarlardaki bu algının, taraftarlar arasında çeşitli demografik özelliklere göre farklılıklarını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Yöntem: Çalışma ilişkisel tarama ve nedensel karşılaştırma yöntemlerine göre tasarlanmıştır. Çalışmanın örneklemi 69 kadın (%32.1), 146 erkek (%67.9) toplam 215 katılımcıdan oluşmaktadır. Ölçüm aracı olarak Jang, Ko, ve Chan-Olmsted (2015) tarafından geliştirilen Seyirci Merkezli Spor Takımı İtibarı Ölçeği kullanılmıştır. Ölçüm aracına bu çalışma özelinde doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik ve normallik testi yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde Tek Yönlü Çok Değişkenli Varyans analizinden faydalanılmıştır. Bulgular: Seyirci tabanlı spor takımı itibar ölçeğinin alt boyutlarından; takım performansı ve finansal performans boyutlarında ve toplam puanında cinsiyet değişkeni açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. (p<0,007). Taraftarların destekledikleri takımlara yönelik spor takım itibar algılarında; ölçeğin toplamında ve takım performansı, takım geleneği, yönetim kalitesi ve finansal performans boyutlarında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir (p< 0,007). Sonuç: Taraftarların, destekledikleri spor takımlarının itibarlarına yönelik algılarının yüksek olduğu, cinsiyet ve taraftarı olunan takım değişkenleri açısından da farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractPurpose: Sports team reputation, which is defined as "the quality perception of the spectators regarding the existing activities of the sports teams such as team performance, team tradition, team social responsibility, audience orientation, management quality and financial soundness", is becoming more and more important in order to ensure the loyalty and belonging of the audience, which is one of the biggest stakeholders. In this context, this study aims to measure the perceptions of the fans about the reputation of sports teams and to determine the differences of this perception among the fans according to various demographic characteristics. Method: The study was designed according to correlational research and causal-comparative methods. The sample of the study comprised of 69 females (32.1%) and 146 males (67.9%) total 215 participants. As a measurement tool, The Spectator-Based Sports Team Reputation Scale developed by Jang, Ko, and Chan-Olmsted (2015) was used. Confirmatory factor analysis was applied to the measurement tool in this study. Descriptive statistics and normality tests were performed in the analysis of the data. In the analysis of the obtained data, Multivariate Analysis of Variance analyzes were used. Results: A statistically significant difference was determined in terms of gender variable and in the total score in team performance and financial performance sub-dimensions, (p<0.007). The sports team reputation perceptions of the fans towards the teams they support were found to be significant in the total score of the scale and in the dimensions of team performance, team tradition, management quality and financial soundness (p< 0.007). Conclusion: As a result, it has been concluded that the perceptions of the fans about the reputation of the sports teams they support are high and that they differ in terms of gender and the team they support.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFan loyaltyen_US
dc.subjectReputationen_US
dc.subjectTeam belongingen_US
dc.subjectTaraftar bağlılığıen_US
dc.subjectİtibaren_US
dc.subjectTakım aidiyetien_US
dc.titleSeyirci Merkezli Spor Takım İtibarının İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-9794-0888en_US
dc.relation.ispartofÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Spor Bilimleri Fakültesi, Spor Yöneticiliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage211en_US
dc.identifier.endpage223en_US
dc.institutionauthorKaçay, Zülbiye
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.authorwosidW-1646-2017en_US
dc.authorscopusid57226298849en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record