Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorYalız Solmaz, Dilek
dc.contributor.authorGüven, Gülsün
dc.date.accessioned2024-11-25T06:40:28Z
dc.date.available2024-11-25T06:40:28Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationYalız Solmaz, D., & Güven, G. (2023). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algıları. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(3), 25-39.en_US
dc.identifier.issn2687-2080
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/80378/1308136
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6667
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algılarının incelenmesidir. Yöntem: Bu çalışmada, tarama modellerinden biri olan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. 2022-2023 güz döneminde Eskişehir Teknik Üniversitesinin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümündeki 152 öğretmen adayı araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada veriler “Öğretmen Adaylarına Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algıları Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” ile elde edilmiştir. Araştırmanın amacına ilişkin verilerin analiz edilmesinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma kullanılmıştır. Ayrıca değişkenlerde farklılık olup olmadığını belirlemek için bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Bulgular ve Sonuç: Çalışmanın sonuçlarına göre öğretmen adaylarının 21. yüzyıl beceri yeterlilik algılarının toplamda ve alt boyutlar açısından yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algılarının hem ölçeğin tamamında hem de alt boyutlarında cinsiyet, sınıf düzeyi, anne-baba eğitim düzeyi açısından anlamlı farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractPurpose: The aim of this research is to examine the perceptions of 21st century skills competence of teacher candidates studying in the department of physical education and sports teaching. In this study, descriptive survey model, one of the survey models, was used. Method: The sample group of the study consisted of 152 pre-service teachers in the Department of Physical Education and Sports Teaching of Eskisehir Technical University. The data in the research were obtained with the "21st Century Skills Efficiency Perceptions Scale for Pre-service Teachers" and "Personal Information Form". Percentage, frequency, arithmetic mean and standard deviation were used in the analysis of data related to the purpose of the research. In addition, independent groups t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used to determine whether there were differences in the variables. Results and Conclusion: According to the results of the study, it was determined that the 21st century skill proficiency perceptions of teacher candidates are high in total and in terms of sub-dimensions. In addition, it was concluded that the 21st century skills proficiency perceptions of prospective teachers did not differ significantly in terms of gender, class level, and parental education level, both in the whole scale and in its sub-dimensions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject21. yüzyıl becerilerien_US
dc.subjectYeterlilik algılarıen_US
dc.subjectBeden eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen adayıen_US
dc.subject21st century skillsen_US
dc.subjectCompetence perceptionsen_US
dc.subjectPhysical educationen_US
dc.subjectTeacher candidateen_US
dc.titleBeden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algılarıen_US
dc.title.alternativePhysical Education and Sports Teacher Candidates' 21st Century Skills Competence Perceptionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage25en_US
dc.identifier.endpage39en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record