Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algıları
Citation
Yalız Solmaz, D., & Güven, G. (2023). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algıları. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(3), 25-39.Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algılarının incelenmesidir.
Yöntem: Bu çalışmada, tarama modellerinden biri olan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. 2022-2023 güz döneminde Eskişehir Teknik Üniversitesinin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümündeki 152 öğretmen adayı araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada veriler “Öğretmen Adaylarına Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algıları Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” ile elde edilmiştir. Araştırmanın amacına ilişkin verilerin analiz edilmesinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma kullanılmıştır. Ayrıca değişkenlerde farklılık olup olmadığını belirlemek için bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.
Bulgular ve Sonuç: Çalışmanın sonuçlarına göre öğretmen adaylarının 21. yüzyıl beceri yeterlilik algılarının toplamda ve alt boyutlar açısından yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algılarının hem ölçeğin tamamında hem de alt boyutlarında cinsiyet, sınıf düzeyi, anne-baba eğitim düzeyi açısından anlamlı farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Purpose: The aim of this research is to examine the perceptions of 21st century skills
competence of teacher candidates studying in the department of physical education and sports
teaching. In this study, descriptive survey model, one of the survey models, was used.
Method: The sample group of the study consisted of 152 pre-service teachers in the
Department of Physical Education and Sports Teaching of Eskisehir Technical University.
The data in the research were obtained with the "21st Century Skills Efficiency Perceptions
Scale for Pre-service Teachers" and "Personal Information Form". Percentage, frequency,
arithmetic mean and standard deviation were used in the analysis of data related to the
purpose of the research. In addition, independent groups t-test and one-way analysis of
variance (ANOVA) were used to determine whether there were differences in the variables.
Results and Conclusion: According to the results of the study, it was determined that the
21st century skill proficiency perceptions of teacher candidates are high in total and in terms
of sub-dimensions. In addition, it was concluded that the 21st century skills proficiency
perceptions of prospective teachers did not differ significantly in terms of gender, class level,
and parental education level, both in the whole scale and in its sub-dimensions.