Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Abdullah
dc.contributor.authorYeşilyurt, Erhan
dc.date.accessioned2016-01-15T13:43:57Z
dc.date.available2016-01-15T13:43:57Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015
dc.identifier.citationYeşilyurt, E. (2015). Osmanlı döneminde İngilizlere Türkçe öğretimi. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkaleen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1274
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Osmanlı döneminde İngilizlere Türkçe öğretimi için yazılan Türkçe öğretim kitaplarından yola çıkılarak o dönemde İngilizlere yönelik Türkçe öğretim yöntemlerini ortaya konulmıştur. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Verilere ulaşmada doküman analizi; verilerin incelenmesinde ise betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Bu çalışmada Osmanlı döneminde İngilizlere Türkçe öğretmek amacıyla İngilizce yazılan 15 kitap incelenmiş ve sonuçlar ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Araştırmada; “Osmanlı döneminde İngilizlere Türkçeyi öğretmek amacıyla ne tür metotlar uygulanmıştır?” sorusuna cevap aranmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılan araştırmada elde edilen verilerin analizi için betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Kitaplar incelendiğinde kitaplarda dil bilgisi çeviri yöntemi kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde, “Araştırma Problemi”, “Araştırmanın Konusu”, “Araştırmanın Amacı”, “Araştırmanın Önemi” “Araştırmanın Sınırlılıkları”, “Araştırmanın Varsayımları”, “Tanımlar” ve “Alanyazın” bölümleri yer almaktadır. Araştırmanın ikinci bölümünde yöntem, üçüncü bölümde bulgular ve yorum ele alınmıştır. Beşinci bölümde araştırma sonucunda elde edilen bulgular tartışılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is To benefit from the Turkish education books for the teaching of English to Turkish during the Ottoman period and to determine Turkish teaching methods for English at that time. Qualitative research methods were used in this study. Access to data document analysis; for analysis of data, descriptive analysis and content analysis was used. In this study, 16 books were examined which was written in English to teach Turkish to English during the Ottoman period. The results has tried to put through. In the first part of the study, "Research Problems", "Subject of Research", "Research Objectives", "The Importance of Research" "Limitations of the Study", "Research Assumptions", "Definitions" and "Literature” section contains. In the second part of the study methods, in the third part of the study findings and comments were processed. The findings of the research are discussed in the fifth section. Proposals have been made according to the obtained results.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngilizlere Türkçe öğretimien_US
dc.subjectTürkçe öğretim yöntemlerien_US
dc.subjectBetimsel analizen_US
dc.subjectNitel analizen_US
dc.subjectYabancılara Türkçe öğretimien_US
dc.subjectTürkçe öğretimien_US
dc.subjectTeaching Turkish to Englishen_US
dc.subjectTurkish teaching methodsen_US
dc.subjectDescriptive analysisen_US
dc.subjectTeaching Turkishen_US
dc.titleOsmanlı döneminde İngilizlere Türkçe öğretimien_US
dc.title.alternativeTeaching Turkish to English during the Ottoman perioden_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.institutionauthorYeşilyurt, Erhanen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record