Osmanlı döneminde İngilizlere Türkçe öğretimi
Künye
Yeşilyurt, E. (2015). Osmanlı döneminde İngilizlere Türkçe öğretimi. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, ÇanakkaleÖzet
Bu çalışmanın amacı, Osmanlı döneminde İngilizlere Türkçe öğretimi için yazılan Türkçe öğretim kitaplarından yola çıkılarak o dönemde İngilizlere yönelik Türkçe öğretim yöntemlerini ortaya konulmıştur. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Verilere ulaşmada doküman analizi; verilerin incelenmesinde ise betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Bu çalışmada Osmanlı döneminde İngilizlere Türkçe öğretmek amacıyla İngilizce yazılan 15 kitap incelenmiş ve sonuçlar ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Araştırmada; “Osmanlı döneminde İngilizlere Türkçeyi öğretmek amacıyla ne tür metotlar uygulanmıştır?” sorusuna cevap aranmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılan araştırmada elde edilen verilerin analizi için betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Kitaplar incelendiğinde kitaplarda dil bilgisi çeviri yöntemi kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde, “Araştırma Problemi”, “Araştırmanın Konusu”, “Araştırmanın Amacı”, “Araştırmanın Önemi” “Araştırmanın Sınırlılıkları”, “Araştırmanın Varsayımları”, “Tanımlar” ve “Alanyazın” bölümleri yer almaktadır. Araştırmanın ikinci bölümünde yöntem, üçüncü bölümde bulgular ve yorum ele alınmıştır. Beşinci bölümde araştırma sonucunda elde edilen bulgular tartışılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öneriler sunulmuştur. The aim of this study is To benefit from the Turkish education books for the teaching of English to Turkish during the Ottoman period and to determine Turkish teaching methods for English at that time. Qualitative research methods were used in this study. Access to data document analysis; for analysis of data, descriptive analysis and content analysis was used. In this study, 16 books were examined which was written in English to teach Turkish to English during the Ottoman period. The results has tried to put through. In the first part of the study, "Research Problems", "Subject of Research", "Research Objectives", "The Importance of Research" "Limitations of the Study", "Research Assumptions", "Definitions" and "Literature” section contains. In the second part of the study methods, in the third part of the study findings and comments were processed. The findings of the research are discussed in the fifth section. Proposals have been made according to the obtained results.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Turkish language teacher candidates’ perception towards teaching knowledge test
Şahin, Çavuş; Demir, Fevzi (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-07)The aim of this study is to put forward Turkish Language Teacher candidates’ perception towards teaching knowledge test. It is indicated that . Teaching knowledge test, composing the %50 of the score that is needed for ... -
Türkçe derslerinde yaratıcı okuma uygulamaları
Aytan, Necmi (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)İnsan hayatını etkileme açısından önemli bir yeri olan okumanın bilgi çağında değeri giderek artmaktadır. Okullarda bir ders içinde yer almasının yanında genel çerçevede okuma birçok becerinin edinilmesinde etkili bir yere ... -
Türkçe ve beden eğitimi öğretim programları ile bütünleştirilmiş değerler eğitimi programının etkililiği
Engin, Gizem (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada, 7. Sınıf düzeyinde Türkçe ve Beden Eğitimi öğretim programları ile bütünleştirilerek hazırlanan değerler eğitimi programının; öğrencilerin değerlerle ilgili bilişsel davranışları, duyuşsal özellikleri ve değer ...