Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research (2017 - halen)

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 16 / 16
  • Öğe
    Türk Mutfağının Otel İşletmelerinin Örgütsel Yapısındaki Yeri Ve Önemi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-12-27) Taşpınar, Oğuz
    Bir toplumun mutfak kültürünün oluşmasında en önemli faktörlerden biri, mevcut örgütsel mutfak yapısıdır. Toplumların mutfak kültüründen bahsedebilmemiz için öncelikle mutfakta örgütsel bir yapının bulunması gerekmektedir. Bu bağlamda, Türk mutfağında örgütsel bir yapının oluşması, Osmanlı’nın çok geniş bir coğrafyada uzun süre boyunca yaşamını sürdürmesinden sonra gerçekleşmiştir. Günümüz Türk mutfağı, Osmanlı mutfağının mirasçısı konumundadır. Bu da Türk mutfağının zenginliğini ve dünya mutfakları arasında ilk sıralarda yer almasına katkı sağlamaktadır. Ayrıca Osmanlı mutfağının örgütsel yapısının Türk mutfağına yansıması, Türk mutfağının düzenli ve sürdürülebilir bir mutfak olarak ön plana çıkan mutfaklar arasında bulunmasını sağlamaktadır. Bu çalışmada, örgütsel Türk mutfağı yapısının tarihten günümüze nasıl şekillendiği ve ne gibi boyutlar kazandırdığı araştırılmıştır. Türk mutfağındaki örgütsel yapısının işleyişi, hangi birimlerden oluştuğu, ne tür özelliklere sahip olduğu konuları üzerinde durulmuştur. Çalışma, Türkiye’de en fazla yabancı misafir ağırlayan ikinci il olan İstanbul’un Taksim semtindeki 5 yıldızlı otellerde yapılmıştır. Böylelikle bu çalışmayla, köklü bir geçmişe sahip Türk Mutfağında örgütsel yapının Türkiye’de farklı bir görünüme büründüğü ve diğer mutfakların özelliklerine sahip bir biçimde geliştiği anlaşılmaktadır.
  • Öğe
    Tüketici Etnosentrizmi Ölçeği: Geçerlilik Ve Güvenilirlik Çalışması
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-12-27) Türkmen, Serkan; Köroğlu, Ahmet
    Bu araştırmanın amacı, Shimp ve Sharma tarafından geliştirilen tüketici etnosentrizmi (TE) ölçeğinin turistik tüketiciler açısından Türkçe uyarlamasını yaparak ölçeğin geçerlilik ve güvenilirliğini incelemektir. Tek boyuttan oluşan TE ölçeği İstanbul’da ikamet eden 708 Türk turiste uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda üç madde açıklayıcı faktör analizi sonrasında, dört madde de doğrulayıcı faktör analizi sonrasında ölçekten çıkarılmıştır. Orijinal ölçekte olduğu gibi TE ölçeği tek boyutta ortaya çıkmıştır. Elde edilen veriler sonucunda turistik tüketiciler için uyarlanan TE ölçeği, tüketicilerin etnosentrik eğilimlerini ölçmede güvenilir ve geçerli bir ölçek olduğu ortaya çıkmıştır.
  • Öğe
    Botanik Bahçeleri ve Turizm
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-12-27) Çarbuğa, Ümit; Pekerşen, Yeliz
    Botanik bahçeleri; yüz yıllar önce kentlerde yaşamaya başlamış olan toplumların doğaya duyduğu özlemin bir simgesi olarak yorumlanabilir. Rönesans döneminde Avrupa’da ortaya çıkmaya başlayan botanik bahçeleri, sanayi devrimi sonrasında kent nüfusunun artışıyla kentlerde daha yaygın hale gelmiştir. Turistik aktiviteler içerisinde doğaya verilen zararın en az olduğu alanlardan birisi olarak değerlendirilen botanik turizmine verilen değer gün geçtikçe artmaktadır. Sadece turistik faaliyetler için değil; günlük yaşam, eğitim ve halka açık etkinlikler için de ideal alanlar olarak botanik bahçeleri önem kazanmaktadır. Uluslararası Botanik Bahçeleri Birliği (BGCI) verilerine göre Almanya’da; 109, Fransa’da; 96, İtalya’da 120 ve İngiltere’de; 199 botanik bahçesi bulunmaktadır. Türkiye’de ise 9 botanik bahçesi bulunmaktadır. Diğer taraftan, Türkiye’nin sahip olduğu endemik bitki çeşitliliği oldukça yüksektir. Dünya’da bulunan 126 bin endemik bitki türünden 3090 türü ülkemizde bulunmaktadır. Ülkemizde bulunan botanik bahçeleri sayısı ve mevcut bitkisel çeşitliliğinden hareketle; henüz değerlendirilmemiş bir potansiyelin olduğu düşünülmektedir. Bu araştırma; botanik bahçelerinin gelişimi, aktivite alanı olarak kullanımı ve Anadolu’da var olan spesifik potansiyellerin incelendiği derleme bir çalışmadır.
  • Öğe
    Bireyselleştirilmiş Yemek Yeme Deneyimi Boyutlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-12-27) Sünnetçioğlu, Ayşe; Doğdubay, Murat
    Bu çalışmada, pazarlama disiplini kapsamında tüketicilerin yemek yeme deneyimleri ele alınmıştır. Bireyselleştirilmiş yemek yeme deneyiminin bileşenlerini tanımlamak çalışmanın temel problem alanını oluşturmaktadır. Bu amaçla kolayda örnekleme yöntemiyle ulaşılan 403 tüketiciye anket uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda bireyselleştirilmiş yemek yeme deneyimi bileşenleri; estetik boyut (tabak, yemek, mekan ve ambiyans estetiği), duygusal tatmin boyutu, ruhsal boyut, entelektüel boyut, iç kaynak boyutu, aktivite boyutu ve ekonomik boyut olarak ortaya konulmuştur.
  • Öğe
    Experience Based Themed Accommodation Facility: Botel
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-12-27) Çeti, Buse; Atay, Lütfi
    Turizm sektöründe sunulan sıradanlaşmış hizmetler beklentileri değişen turistlerin istek ve ihtiyaçlarını karşılama da yetersiz kalmaktadır. Bu nedenle turizm işletmeleri deneyimler aracılığıyla farklılaşarak turistlerin beklentilerini karşılamaktadır. Hizmetler de olduğu gibi deneyimlerin de sıradanlaşmasını önlemek amacıyla farklı deneyimler sunan temalı konaklama işletmeleri oluşmakta ve turistlerin farklılık arayışlarına cevap verebilen bu işletmelerin sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Farklı deneyimler sunan temalı konaklama işletmelerinden birisi de suyun üzerinde teknede veya gemide konaklama teması ile hizmet sunan botellerdir. Bu çalışmada Türkiye’de bulunmayan ancak Avrupa’da nehir kenarlarındaki şehirlerde sıkça karşılaşılan, nehir kenarında sabitlenmiş bir teknede veya gemi de konaklama imkânı sunarak turistlere farklı deneyimler sağlayan boteller ele alınmıştır. Türkçe literatüre katkı sağlamak amacıyla literatür taramasından oluşan bu çalışma derleme niteliğindedir.
  • Öğe
    Akıllı Turizm Uygulamaları
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-10-15) Yalçınkaya, Pınar; Atay, Lütfi; Karakaş, Ezgi
    Teknolojinin turizmde yaygın kullanımı sonucunda teknolojiye, kaliteye ve çevreye dayalı yeni bir yaklaşım olarak akıllı turizmin ortaya çıktığı gözlenmektedir. Literatürde çeşitli tanımlar olmasına rağmen akıllı turizm kavramı için ortak bir tanımın henüz oluşmadığı görülmektedir. Bu kapsamda, akıllı turizm için yapılan tanımlar ve açıklamalar doğrultusunda bilgi ve iletişim teknolojileri, akıllı destinasyon ve akıllı otel ifadelerinin ön plana çıktığı görülmüştür. Literatür derlemesi niteliğindeki bu çalışmanın amacı, akıllı turizm kavramına ilişkin literatürü ve turizm sektöründeki uygulamaları inceleyerek özellikle Türkçe literatüre katkı sağlamaktır. Bu çalışmada ilk olarak, literatür detaylı olarak incelenerek; akıllı turizme yönelik literatürde bulunan farklı tanımlamalara yer verilmiş, literatürde ön plana çıkan akıllı destinasyon ve akıllı otel kavramları da incelenmiştir. Bilgi ve iletişim teknolojileri kapsamında değerlendirilen akıllı turizm tanımlarında daha yoğun olarak mobil uygulamalar, akıllı telefonlar, sosyal medya ve internet üzerinde durulduğu, çevreci anlayışın göz ardı edildiği tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Atina’da Ne Oldu? ‘Priamos Hazineleri’ ve Osmanlı Devleti’nin Tutumu
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-02-28) Aslan, Rüstem
    Heinrich Schliemann’nın 1871’de başlayan ilk resmi kazıları, o dönem kamuoyunun üzerinde en çok konuştuğu arkeolojik kazı olmuştur. Öncelikle 15. yüzyıldan beri nerede olduğu tartışılan mitolojik Troya kentin arkeoljik kazı sonuçlarıyla bulunup bulunamayacağı tartışılmakla beraber, özellikle 1872 yılından itibaren Schliemann’nın kazı sonuçları ve hukuk dışı yollarla kaçırdığı hazine buluntuları bu tartışmaların merkezini oluşturmaktadır. Schliemann’nın 1873 yılı mayıs ayın sonunda bulup, haziran ayı başında Atina’ya kaçırdığı hazineler, Osmanlı Devleti’nin kendi topraklarından çıkarılıp kaçırılan eserleri, hukuki yollarla geri almak için başlattığı ilk dava olması açısından büyük önem taşımaktadır. Ayrıca dava sürecinde Atina’da yaşananlar 19. yüzyılda Osmanlı Devleti’nin konuya nasıl yaklaştığını belirgin bir şekilde ortara koymaktadır.
  • Öğe
    Resim Sanatıyla Restoran Tarihinin İzinde
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-03-27) Akdeniz, Defne
    The aim of this paper is to track the evolution of restaurants through history and art. While doing this, the paper first provides historical information about traditional eating places in Ancient and Medieval times before the evolution of modern restaurants. Humble dining places in history such as inns, taverns, coffee houses are examined in detail with their representations in art. Then the study draws on the evolution of Parisian restaurants. Since the origin of the modern-day restaurants is mostly cited as Paris, this paper emphasizes the depictions of Parisian restaurants in art. After this part, the study comes up with possible explanations of the reasons why restaurants evolved mainly in Paris. The following part focuses on the characteristics of new restaurants which differentiated them from early eating establishments. In every part paintings best reflecting the restaurants of that era are used in order to support the theoretical framework. Additionally one of the consequences of today’s modern restaurant which is the intersection of public and private spheres of individuals is analyzed through Van Gogh’s depictions of Parisian restaurants and Edward Hopper’s diner representations.
  • Öğe
    Statü Temelli Turizm Tüketimine Teorik Bir Bakış
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-10-31) Buluk, Buket; Erdem, Sabri Haluk
    Turizm yazınında, seyahat tercihlerinin çoğunlukla statüye göre modellendiği yönündeki araştırmaların varlığına rağmen, konu ile ilgili yapılan yazın taraması sonucunda statüye dayalı turizm tüketimine yönelik çalışmaların yabancı yazında birkaç çalışma ile sınırlı kaldığı görülürken; Türkçe yazında ise konuya yönelik teorik ya da ampirik bir çalışmaya rastlanmamıştır. Yapılan araştırmalar, turistlerin konforsuz bir seyahat veya fiziksel zorluklara hazır olmamaları pahasına dâhi olsa, gerçekleştirmek istedikleri faaliyetlerin kendilerine statü ve prestij kazandıracak olması nedeniyle birtakım turistik faaliyetlere katılabileceklerini göstermiştir. Dünyadaki artışına paralel olarak, ülkemizde de lüks turizm destinasyonlarındaki, türlerindeki ve lüks segmentteki konaklama işletmelerindeki artış da göz önüne alınarak; statü temelli turizm tüketimi konusunun teorik anlamda ele alınmasının, özellikle yerli yazındaki boşluğu doldurması ve konu ile ilgili ileride yapılacak ampirik çalışmalara kaynak oluşturması açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Çalışmanın ayrıca, turizm pazarlamacılarına ve destinasyon yöneticilerine de lüks turistik ürünler konusunda etkili pazarlama stratejileri geliştirmeleri açısından fikir verebileceği düşünülmektedir
  • Öğe
    Turizm Sektöründe Destinasyon Pazarlaması Üzerine Bir Yaklaşım Önerisi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-10-31) Dülgaroğlu, Oğuzhan; Aydemir, Burhan; Avcıkurt, Cevdet
    Çağımızda destinasyonlar turizm etkinliklerinin gerçekleştirilebildiği, turistik açıdan oldukça önemli alanlardır. Bu çalışmanın amacı, destinasyon pazarlaması konusunda yapılan alanyazın çalışmalarına yeni bir yaklaşım önerisi getirmektir. Destinasyonların benzer turistik ürünlere sahip oldukları düşünüldüğünde, bir destinasyonun pazarlanması titizlik gerektiren bir süreç olarak ele alınabilir. Destinasyon pazarlaması ile ilgili yazında, destinasyonda genellikle SWOT analizi yapılarak arz kaynaklarının incelendiği, ancak destinasyona gelebilecek talebin arz kaynakları kadar dikkate alınmadığı görülmektedir. Çalışmada; bundan sonra yapılacak olan destinasyon pazarlaması çalışmalarında arz ile birlikte talebin de dikkate alınması gerektiği vurgulanmıştır. Ayrıca destinasyonların daha verimli pazarlanabilmesi adına yeni bir yaklaşım önerilmiştir. Bu çalışma nitel nitelikli bir araştırma olmakla birlikte, ikincil veri kaynaklarından doküman incelemesi ve uzman görüşünden yararlanılarak hazırlanmıştır.
  • Öğe
    Gökçeada’nın Destinasyon Çekicilik Unsurlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-12-31) Temeloğlu, Erdem; Diker, Oğuz; Aksu, Murat; Sayılır, Ecevit
    Çekicilik ve destinasyon çekiciliği kavramları literatürde destinasyon tercihlerinden, destinasyon imajına kadar birçok kavram ile ilişkilendirilmektedir. Gökçeada sahip olduğu turizm potansiyeli ile özellikle yaz dönemleri için popüler destinasyondur. Diğer bütün destinasyonlarda olduğu gibi Gökçeada turizm destinasyonunun çekicilik unsurlarının belirlenmesi de ziyaret sürekliliği açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı Gökçeada turizm destinasyonunu ziyaret eden misafirlerin, ziyaret nedenini oluşturan destinasyon çekicilik unsurlarının belirlenmesidir. Bu amaç bağlamında 184 yerli turist üzerine destinasyon çekiciliğini belirlemeye yönelik 17 soruluk bir ölçek ile uygulama yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Gökçeada destinasyonunun doğal kaynakları ile doğal kaynaklar temelli turizm unsurlarının ziyaret tercihlerinde cazibe unsuru oluşturduğu tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Troya Müzesi Elektronik Ziyaretçi Yorumlarının Hizmet Özellikleri, Memnuniyet ve Tavsiye Açısından İncelenmesi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-03-31) Korkmaz, Halil
    Günümüzde turistlere yeni ve farklı bir deneyim sunmak için kültürel miras unsurlarının ön plana çıkarıldığı görülmektedir. Müzeler kültürel mirasın korunması ve kültürel amaçlarla tanıtılmasını sağlayan yapılardır. Bu işlevlerinden dolayı müzeler bulundukları destinasyonlarda turizmi destekleyici çekicilik unsurları haline gelmektedir. Bazı müzeler ise kendi başlarına bir turizm ürünü olup turistlerin destinasyonu ziyaretlerinde motivasyon kaynağı olmaktadır. Ancak diğer hizmet endüstrilerinde olduğu gibi turizminde yaşanan kalite sorunları turizm doi.org/10.32958/gastoria.708307 Yayın Bilgileri Kabul tarihi: 14.01.2020 Yayın tarihi: 31.03.2020 Yazar Bilgileri ORCID: *0000-0002-6795-9289 Email: * halilkorkmaz@comu.edu.tr gelişmesini etkilemektedir. Kültürel mirasın yönetim sürecinde yaşanacak aksamalar kalitenin düşmesine ve turistlerin hizmetlerden memnuniyetinin azalmasına neden olacaktır. 2018 Troya Yılı’nda Çanakkale’de açılan ve 2020 yılı Avrupa Yılın Müzesi yarışması finaline kalan Troya Müzesi bölge turizmi açısından önemli bir çekiciliktir. Bu çalışmanın amacı Troya Müzesini ziyaret eden kişilerin müze hakkında paylaşımları incelenerek algıladıkları hizmet özelliklerinin, motivasyonlarının, memnuniyet ve tavsiye niyetlerinin ortaya çıkarmaktır. Bu kapsamda Google haritalar ve yorumlarda 10 Ekim 2018 ile 31 Ocak 2020 arasında Troya Müzesi’ne yönelik 1.347 adet ziyaretçi değerlendirme ve yorumu incelenmiştir. Araştırma sonucunda ziyaretçilerin müzeden memnuniyetlerinin yüksek olduğu ve başkalarına tavsiye ettikleri görülmüştür. Müze hizmet özelliklerinden müzenin mimarisinin, müzede sergilenen koleksiyon ve eserlerin, teknoloji kullanımı, sunum şekli ve bilgi içeriğinin ön plana çıktığı tespit edilmiştir. Ayrıca Troya Müzesi’nin Troya Ören Yeri’nin anlaşılmasını kolaylaştırdığı ve ziyaretçilerin Troya kültürü ile kahramanlarını gözünde canlandırılmasını sağladığı bulunmuştur.
  • Öğe
    Otel İşletmelerinde Kullanılan Motivasyon Araçlarının İşgören Performansı Üzerindeki Etkisi: Edirne İli Örneği
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-03-31) Aksu, Murat; Özsoy, Gözde
    Turizm faaliyetleri otel işletmeciliğinin de bünyesinde bulunduğu ve kişilerin hizmet satın aldığı kapsamlı faaliyetlerdir. Otel işletmelerinin birer hizmet işletmesi olması, bu işletmelerde çalışan işgörenleri son derece önemli bir hale getirmiştir. Motivasyonu yüksek, istek ve beklentileri karşılanmış işgörenin vereceği hizmet kuşkusuz ki o derecede kaliteli olacaktır. Otel işletmelerinde verilen hizmet kalitesi ise doğrudan işgörene bağlıdır. Otel işletmelerinde çalışan her işgören verimli çalışma ve performansını arttırmak için çeşitli motivasyon araçlarına gereksinim duyar. Kişiden kişiye göre ihtiyaçların değişmesi motivasyon araçlarını çeşitlendirmiştir. Bu çalışmada Edirne ilindeki otel işletmelerinde kullanılan motivasyon araçlarının işgören performansına etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma amacı doğrultusunda ulaşılan sonuçlara göre katılımcıların performansını en çok etkileyen faktör ekonomik motivasyon araçları olurken psiko-sosyal ve yönetsel faktörlerin de etkisinin olduğu görülmüştür. İşgörenlerin farklı motivasyon araçlarından farklı düzeyde etkilenmeleri motivasyon kavramının kişiden kişiye göre değiştiğini ve performansına yansıdığını ortaya koymaktadır. Motivasyon araçlarından psiko-sosyal araçlar performans değişkenine ait boyutlarının üzerinde etkili olduğunu ve bu etkinin iş ortamında hoşgörü ve verimli çalışmayı tetikler nitelikte olduğu sonucunu ortaya çıkarmıştır. Ayrıca motivasyon araçlarından olan yönetsel araçların performansın hiçbir boyutu üzerinde bir etkiye sahip olmadığı sonucuna varılmıştır.
  • Öğe
    İranlı Turistlerin Türkiye’yi Tekrar Ziyaret Etme Niyetlerinde, Memnuniyet ve Destinasyon Hizmet Kalitesi Algılarının Etkisi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-03-31) Eşitti, Bekir; Tabatabaeinasab, Marziyehsadat
    Turizm sektörü ekonomik açıdan ulaştığı seviye nedeniyle dünya genelinde saygı değer bir iş alanı olarak kabul görmektedir. Bundan dolayı da ülkeler arasında turizm rekabeti ve kazanç elde etme arzusu giderek artmaktadır. İş alanı olarak yükselme gösteren turizm sektörü gelişme gösterdiği bölgeye kültürel ve sosyal açıdan katkı sağlamaktadır. Ülkelerin yaşadığı en önemli ekonomik sorun cari açıktır. Turizm sektörü ile söz konusu bölgede iş imkanının genişlemesi ve gelen turist sayısı ile cari açık azalmaktadır. Türkiye, turizm sektöründe bu artıların farkında olup; çeşitli yatırımlar gerçekleştirmekte ve turizm sektörüne büyük önem vermektedir. Bu çalışmada İranlı turistlerin seyahatlerinde Türkiye’yi tercih etme niyetleri incelenmiş olup Türkiye’yi tercih etmelerindeki faktörler belirlenerek, seyahat sırasında yaşamış oldukları sorunlara çözüm önerisi getirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Yapılan anket çalışmasıyla İranlı turistlerin beklenti ve memnuniyet düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Anketten elde edilen verilerin analizi sonucunda, katılımcıların %87,9’unun üniversite mezun oldukları görülmüştür. Katılımcıların Türkiye’de tatil yaptıkları süreleri ortalama bir hafta ve seyahatlerini de büyük oranda acenteler aracılığıyla gerçekleştirmektedir. Konaklama türü seçiminde ise; en çok her şey dahil sistem tercih edildiği anlaşılmıştır. Destinasyon Hizmet Kalitesi ve memnuniyet değişkenlerinin tekrar ziyaret etmeyi anlamlı bir şekilde etkiledikleri görülmüştür. Özellikle beş yıldızlı otellere giden İranlı turistlerin destinasyon hizmet kalitesi algısı dört ve üç yıldızlı otellere göre daha fazladır.
  • Öğe
    Gökçeada’ya Ait Gastronomik Değerlerin Sürdürülebilirliğinin Sağlanmasına Yönelik Bir Araştırma: Gastronomi Müzesi Önerisi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-08-16) Korkmaz, Müesser; Çakıcı, Salih; Sırtlı, Aleyna
    Bu çalışmanın amacı Gökçeada’nın gastronomik değerlerinin sürdürülebilirliği açısından Ada’da bir gastronomi müzesinin açılmasının önemine ilişkin bir bakış açısı ortaya koymaktır. Bu kapsamda çalışmada Gökçeada’nın sahip olduğu gastronomik değerler ve bu değerlerin sürdürülebilirliğinin nasıl sağlanabileceği belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla çalışmada Gökçeada’da bulunan yerel paydaşlar (Sivil toplum kuruluşları, turizm işletmeleri, kamu kurumları ve yerel halk) ile yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmada kullanılan görüşme formu 20 adet yarı yapılandırılmış soru ve 5 adet demografik sorudan oluşmaktadır. Çalışmadan elde edilen verilerin analizinde “sözcük sıklık analizi” ve “betimsel analiz” kullanılmıştır. Çalışma sonucunda Gökçeada’nın sahip olduğu yöresel, kültürel ve gastronomik değerlerin sürdürülebilirliğinin sağlanması bakımından Ada’da bir gastronomi müzesinin açılmasının bir gereklilik olarak görüldüğü ve söz konusu müzenin içe merkezinde konumlanması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu bakımdan Gökçeada’ya özgü olan yöresel reçetelerin, mutfak araç & gereçlerinin ve yöresel kıyafetlerin Ada’da açılacak olan gastronomi müzesinde toplanması ve sergilenmesi önerilmektedir. Çalışmada ayrıca müzede Ada’nın gastronomik değerlerinin sergilenmesinin yanı sıra eğitim ve satış gibi hizmet alanlarının da bulunması gerektiği belirlenmiştir. Bu kapsamda Ada’da açılacak olan bir gastronomi müzesinin, Ada turizmi, ekonomik gelişim, destinasyon imajı, mutfak kültürü ve yerel paydaşlar üzerinde çeşitli olumlu etkiler yaratacağı ön görülmektedir.
  • Öğe
    Evaluation of Gastronomy Tourism from Perspectives of Professional Tourist Guides
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-08-16) Yalçınkaya, Tarık; Cankül, Duran
    The research aims to reveal gastronomy tourism potential in Canakkale from the perspective of professional tourist guides in Canakkale Regional Tourist Guides’ Chamber. In accordance with this purpose, phenomenological research type from qualitative research methods was utilized. Research participants are composed of 11 professional tourist guides actively working and registered in the Canakkale Regional Tourist Guides’ Chamber. Research data were acquired online through semi-structured interview forms. Content analysis was applied to them. As a result of the research, it is observed that gastronomic activities and resources belonging to gastronomy supply are inadequate despite its potential and demand for gastronomic products are not at high level in parallel with this result. In addition, the results demonstrate that education of tourist guides in gastronomy is insufficient, yet they would like to have this education and specializing in gastronomy makes contribution to both themselves and the region.