Devlet Konservatuarı Yayın Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Öğe
    Müzik Derslerinde Uygulanabilecek Performans Görevi Örnekleri
    (Gazi Üniversitesi, 2024) Türkmen, Emel Funda; Özal Göncü, İlknur
    Türkiye’de 2006 yılından itibaren öğreneni merkeze alan yapılandırmacı yaklaşım anlayışıyla birlikte performans görevleri öğretim programlarında yerini almış ve özellikle müzik eğitiminde ölçme ve değerlendirme perspektifinde önemi artmıştır. Müzik dersinde performans görevi etkinlikleri öğrencilerin günlük yaşamları ile ilişkilendirilmesi gereken etkinliklerdir. Böylece bu görevler öğrencilerin öğretim sürecine aktif katılımını sağlayabilir, müzik bilgilerini arttırarak müziğin teorik ve uygulamaya dönük veya kültüre dayalı yönlerini tanımalarına fırsat sunabilir. Bu çalışmada müzik öğretmenlerinin müzik dersi öğretim programının amaçları, müzik eğitiminin öğrenme alanları, müziğin bilişsel, duyuşsal, devinişsel hedefleri ve müzik eğitiminin bireysel, toplumsal, kültürel, eğitimsel işlevlerini dikkate alacak şekilde performans görevleri planlamalarına katkıda bulunulması amaçlanmıştır. Ayrıca müzik eğitiminde öğrencilere performans görevleri verilirken ne tür hususlara dikkat edilebileceği, bu görevlere ilişkin raporların nasıl hazırlanabileceği üzerinde de durulmuştur. Nitel araştırma yöntemi ile desenlenen bu çalışmada veriler doküman analizi ile toplanmıştır. “Müzik Dersi Öğretim Programı’nda yer alan konu başlıkları dikkate alınarak 5.-8. sınıf düzeylerinde, öğretim programının amaçlarına, öğrenme alanlarına, bilişsel, duyuşsal, devinişsel hedeflere ve müziğin bireysel, toplumsal, kültürel işlevlerine yönelik olmak üzere toplam elli üç ödev konusu ve araştırma önerisi sunulmuştur.
  • Öğe
    The development of chamber music in Turkey and an analysis of a string quartet specific to "nemeth quartet"
    (Anadolu Üniversitesi, 2021) Görsev Kılıç, Gonca; Türkmen, Uğur
    Ülkemizde en çok dinlenen klasik müzik türleri arasında yer alan oda müziğine yönelik ilginin son yıllardaki artışı dikkat çekicidir. Yeni oda müziği gruplarının kurulması, çeşitli kurum ve kuruluşların programlarında oda müziği gruplarına sıklıkla yer vermesi, oda müziğine yönelik çeşitli yarışma ve festivallerin düzenlenmesi bu türün icrasına ivme kazandırmış ve dinleyicilerin oda müziğine yönelik ilgisini artırmıştır. Oda müziği türleri içinde ise birçok farklı forma rastlanılmasına rağmen, akla gelen ilk oluşumların başında kuşkusuz yaylı kuartetler gelmektedir. Ülkemizde de son yirmi yıl içerisinde kurulan yaylı kuartetler arasında birçok grup yurt içi ve dışında gerçekleştirdikleri düzenli performanslarla ulusal ve uluslararası düzeyde önemli başarılara imza atmışlardır. Bu araştırma ulusal ve uluslararası sanat ortamlarında ülkemizi başarıyla temsil eden önemli oda müziği gruplarından Nemeth Kuartet’in oluşum sürecini ve temel dinamiklerini sosyal psikoloji bağlamında ele almayı amaçlamaktadır. Dört kadın sanatçıdan oluşan Nemeth Kuartet, ülkemizde istikrarlı bir şekilde sanat hayatını sürdürebilen az sayıda oda müziği grubu arasında gösterilmektedir. Bir durum çalışması olan bu araştırmada literatür taraması ve görüşme tekniğine başvurulmuştur. Grup üyeleriyle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmede çeşitli sorular yöneltilmiş, elde edilen veriler nitel araştırma yöntemlerine başvurularak yorumlanmıştır.