Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programında (2018) Çokkültürlülük Kavramının Yansımaları(2025) Başaran Karabacak, Aleyna; Çalışkan, Canan; Kökduman, Elanur; Ulus, HüseyinÖz. Bu araştırmanın temel amacı, 2018 Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı’nın özel amaçlar ile 5.,6.,7. ve 8. sınıf kazanımlarını çokkültürlülük bağlamında incelemektir. Bu amaçtan hareketle çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizinden yararlanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi aşamasında içerik analizine başvurularak, amaçlar ve kazanımların çokkültürlülüğü yansıtma durumu niceliksel olarak da ortaya konulmuştur. Araştırmanın sonucunda, öğretim programında yer alan 11 özel amaçtan yalnızca ikisinde (%28,57) çokkültürlülüğe yönelik yansımaların gözlendiği anlaşılmıştır. Öğrenme alanlarına yönelik kazanımlar değerlendirildiğinde, programın genelinde çokkültürlülüğü yansıtan kazanım oranının %23,75 olduğu, en fazla sayıda çokkültürlü kazanımın beşinci sınıflar (%26,32), en az sayıda çokkültürlü kazanımın ise altıncı sınıflarda (%19,50) olduğu anlaşılmıştır. Çokkültürlülüğü yansıtan kazanımlar öğrenme alanları bağlamında değerlendirildiğinde en fazla yansımanın “Kültürel Miras”, en az yansımanın ise “Görsel İletişim ve Biçimlendirme” öğrenme alanında olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgulardan hareketle çokkültürlü kazanımların sayısının sınıf düzeyiyle doğru orantılı biçimde artış gösterdiği ancak buna rağmen 2018 Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı’nda çokkültürlülüğün yansıma oranının yeterli düzeyde olmadığı sonucu elde edilmiştir.Öğe Visual Arts Self-Efficacy and Professional Attitudes: A Deep Dive into Pre-Service Primary Teachers' Perspectives(2024) Erden Kocaarslan, Gülcan; Riedler Eryaman, MartinaThe role of art education in the holistic development of young children is undeniably essential. This form of education not only shapes the perceptions and worldviews of children but also nurtures and cultivates their innate creative capabilities. In this context, the roles of primary school teachers and pre-service primary educators are quite crucial to achieve this goal. This study investigates the self-efficacy beliefs of pre-service primary educators concerning visual arts instruction, as well as their attitudes toward the pedagogical profession. The research cohort comprises 160 pre-service primary educators from a prominent state university in Türkiye. Instruments utilized in this study include the "Self-efficacy Scale for Visual Arts Teaching" and the "Attitude Towards Teaching Profession Scale". The findings reveal a subtle yet statistically significant correlation between the pre-service teachers' self-efficacy beliefs in visual arts instruction and their attitudes toward the pedagogical profession. Notably, there was a discernible difference in the self-efficacy beliefs concerning visual arts instruction in favor of participants with family members engaged in artistic endeavor. Furthermore, an upward trend was observed in both the self-efficacy beliefs in visual arts teaching and attitudes toward the teaching profession as the academic grade level advanced. In light of the findings, we suggested some remarkable implications.











