Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Review on Sustainable Development Goals in maritime transportation: current research trends, applications, and future research opportunities(Springer, 2024) Mollaoğlu, Mahmut; Yazar Okur, İlknur Gizem; Gürtürk, Mehmet; Doğaner Duman, BukraUnited Nations (UN) introduced Sustainable Development Goals (SDGs) to create comprehensive agenda for achieving economic, social, and environmental sustainability in the world. In 2015, the UN released 17 SDGs specifying 169 targets to achieve this important aim. It is vital to adapt these goals to provide a livable environment for the next generations. One of the most important stakeholders in contributing to global sustainability is the maritime industry. This article aimed to connect each of the reviewed papers to the SDGs while also presenting a comprehensive view of SDGs in maritime transportation. Therefore, this paper has novelty to reveal the gaps related to the goals achievement of sustainable development. This study, it was conducted a comprehensive literature review of 67 peer-reviewed studies in the Scopus database regarding the achievement of SDGs in maritime transportation. With this direction, four separate clusters were created by utilizing the VOSviewer software program with a bibliographic coupling method. From this point of view, it was identified scholars' most recent intentions, applications, and suggestions in the existing literature. Finally, gaps in the current literature revealed, potential theoretical and practical implications suggested, and recommendations to researchers for further studies were given to make contributions for achieving SDGs.Öğe Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenleri Üzerine Bir Araştırma: Çanakkale Örneği(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-02-13) Gültekin, Yasin; Kaplan, MustafaBu çalışma alışveriş merkezi (AVM) müşterilerinin bu mekanları tekrar tercih etme nedenlerini tespit etmek ve bunlar arasındaki istatistiksel ilişkileri bulmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda geliştirilmiş olan araştırma modelindeki ilişkileri ölçmek için AVM’leri ziyaret eden 219 tüketiciden elde edilen veriler SmartPLS paket programı aracılığıyla analiz edilmiş ve raporlanmıştır. Yapısal eşitlik modeli kullanılarak yapılan hipotez testlerinin sonuçlarına göre tüketicilerin AVM’leri tekrar ziyaret etmelerinde hedonik değer, faydacı değer, işlem değeri ve sosyal etkileşim değişkenlerinin etkisinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca bu değişkenlerden faydacı değer, işlem değeri ve sosyal etkileşim değişkenlerinin hedonik değer aracılığı ile tekrar ziyaret etmeye etkisi ölçülmüş ve bu aracılık etkilerinin anlamlı düzeyde olduğu görülmüştür.Öğe Örgütsel Ustalığın Müşteri Odaklı Hizmet Davranışları Üzerindeki Etkisinde Hata Yönetim Kültürünün Aracılık Rolü(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-03-13) Kanten, Selahattin; Kanten, PelinLiteratürde, işgörenlerin müşteri odaklı hizmet davranışları sergilemeleri çeşitli bireysel ve örgütsel faktörlerle ilişkilendirilmektedir. Bu çalışmada, müşteri odaklı hizmet davranışlarını etkileyen örgütsel öncüller bağlamında örgütsel ustalık ve hata yönetim kültürü algısı ele alınmıştır. Bu doğrultuda, araştırmanının amacı örgütsel ustalığın müşteri odaklı hizmet davranışları üzerindeki etkisinde hata yönetim kültürünün aracılık rolünün incelenmesidir. Araştırma amacı kapsamında K.K.T.C’de faaliyet gösteren beş yıldızlı üç otel işletmesinin 172 çalışanından anket yolu ile veriler toplanmıştır. Otel çalışanlarından toplanan veriler tanımlayıcı istatistikler, korelasyon ve doğrulayıcı faktör analizleri vasıtası ile değerlendirilmiş, hipotezlerin test edilmesinde ise hiyerarşik regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, örgütsel ustalığın yapısal ve bağlamsal ustalık boyutlarının işgörenlerin rol tanımlı ve rol ötesi müşteri odaklı hizmet davranışı sergileme düzeylerini pozitif yönde etkilediğini göstermektedir. Bununla birlikte, hata yönetim kültürü algısı da işgörenlerin rol tanımlı ve rol ötesi müşteri odaklı hizmet davranışı sergileme düzeylerini etkilemektedir. Ayrıca, örgütsel ustalık boyutlarının işgörenlerin rol tanımlı ve rol ötesi müşteri odaklı hizmet davranışı sergileme düzeyleri üzerinde hata yönetim kültürünün kısmi aracılık etkisi olduğu belirlenmiştir.Öğe İş Yaşamının Kalitesinin Sosyal Kaytarma Ve İşi Erteleme Davranışı Üzerindeki Etkisinde Etik İklim Algısının Rolü(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-11-29) Kanten, Selahattin; Esirgemez, Mine; Aydın Hasekioğlu, Yonca; Keçeli, MünevverBu çalışmada iş yaşamının kalitesinin işi erteleme ve sosyal kaytarma davranışları üzerindeki etkisinde etik iklim algısının aracılık rolünün incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nin idari personeli (n=248) oluşturmaktadır. Anket tekniği vasıtasıyla elde edilen veriler, belirli istatistiksel yöntemlerle değerlendirilmiştir. Öncelikle, araştırma modelinde yer alan tüm değişkenlere keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizleri yapılmış, değişkenler arası birlikteliği belirlemek için korelasyon analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma hipotezlerin test edilmesinde ise hiyerarşik regresyon analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre idari personelin “yeterli ve adil ücret” kapsamında sahip oldukları algı düzeyleri, işi erteleme ve sosyal kaytarma davranışlarını sergileme eğilimlerini arttırıcı yönde bir etkiye sahiptir. Bununla beraber, idari personelin “işin yaşamda kapsadığı alan” konusundaki mevcut algı düzeylerinin işi erteleme ve sosyal kaytarma davranışlarını negatif yönde etkilediği görülmüştür. Ayrıca, Baron ve Kenny tarafından önerilen şartların sağlanmaması nedeniyle iş yaşamının kalitesinin işi erteleme ve sosyal kaytarma davranışları üzerindeki etkisinde etik iklim algısının aracılık rolü incelenememiştir.