Yazar "Yazar, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Üniversite öğrencilerinde öznel iyi oluş, anlam arayışı ve özerk benlik ilişkisinin incelenmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2025) Yazar, Merve; Kocayörük, ErcanÜniversite dönemi, bireyin gelişimsel olarak ergenlikten genç yetişkinliğe adım attığı bir geçiş sürecini temsil etmektedir. Üniversite dönemi, bireylerin kimliklerinde temel değişimlerin yaşandığı, bağımsızlık yönünde adımların atıldığı, değişen sosyal çevreyle birlikte uyum becerilerinin ve aidiyet duygusunun ön plana çıktığı, aynı zamanda kaygı, öfke ve üzüntü gibi olumsuz duyguların da hissedilebildiği kritik bir süreçtir. Yükseköğretim grubunun gerek bireysel gerek de sosyal açıdan sorunlara yatkın olması sebebiyle iyi oluş düzeylerine yönelik araştırmalar önemli olduğu düşünülmektedir. Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin öznel iyi oluş, yaşamda anlam ve özerk benlik yönetimi arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Öğrencilerin duygusal, bilişsel ve varoluşsal yönlerine odaklanmanın yaşanan problemlerin çözümünde yeni bilgiler sunacağı öngörülmektedir. Araştırmada, öznel iyi oluş ve yaşamda anlam arasındaki ilişkide özerk benliğin düzenleyici rolünü incelemek amacıyla nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın hedef örneklemini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde öğrenim gören 18 yaş üstü üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada, tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun/kolayda örnekleme tercih edilmiştir. Örneklem, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde öğrenim gören, 18 yaş üstü, gönüllü 300 kişiden oluşmaktadır. Araştırma verilerinin toplanması amacıyla katılımcılara Bilgi Formu, Öznel İyi Oluş Ölçeği, Yaşamın Anlamı Ölçeği ve Özerk Benlik Yönetimi Ölçeği olmak üzere dört farklı veri toplama aracı çevrimiçi olarak uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre katılımcıların öznel iyi oluş ile yaşamda anlam düzeyleri arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki, öznel iyi oluş ile özerk benlik düzeyleri arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki ve yaşamda anlam ile özerk benlik düzeyleri arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Değişkenlerin birbiriyle ilişkili olması sebebiyle düzenleyici değişkene ilişkin analizin yapılabileceği görülmüştür. Düzenleyici değişkene ilişkin analiz sonuçlarına göre yaşamda anlamın öznel iyi oluşa etkisinde özerk benliğin düzenleyici rolü istatistiksel açıdan anlamlı bulunmamıştır. Sonuçlar alan yazına bağlı kalarak tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.