Yazar "Yavuz, Çağla" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İşletmelerde inovasyon (yenilikçilik) stratejileri ve örgütsel performans ilişkisinin Çanakkale Seramik A.Ş. işletmesi örneğinde boylam analizi yöntemiyle incelenmesine dönük bir araştırma(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Yavuz, Çağla; Koç, OktayÇağımızın en belirgin özelliklerinden birisi, sürekli ve güçlü değişim dalgalarının hemen her şeyi etkilemesidir. İsletmelerin de çevrelerine uyum sağlayabilmek ve bunu temel alarak rekabet üstünlüğü elde edebilmek açısından gerekli düzeylerde yenilenmeleri gerekmektedir. Özellikle ürün, süreç, organizasyonel yapı veya pazarlama uygulamalarına ilişkin geliştirilebilecek bu yeniliklerin, isletmelerin bütünleşik performanslarını yenilikçilik, üretim, pazar ve nihayet finansal performansları temelinde olumlu bir biçimde etkileyebileceği öne sürülebilir. Bu çalışmada öncelikle işletmelerde inovasyon için gerekli koşulların sağlanmasının öneminden bahsedilmiş ve inovasyonun örgütsel performans ile ilişkisi açıklanmaya çalışılmıştır. Bu amaçla, Çanakkale Seramik A.Ş. İşletmesi’nin inovasyon ve performans göstergeleri boylamsal araştırma ile incelenerek, tümevarımsal bir yöntem takip edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre, 2000-2009 yıllarını kapsayan zaman aralığında gerçekleştirilen inovasyon çabalarının isletmenin bütünleşik örgütsel performansına olumlu olarak yansıdığı belirlenmiştir.Öğe İşletmelerde inovasyon-performans ilişkisinin incelenmesine dönük bir çalışma(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2010-12) Yavuz, ÇağlaÇalışmanın amacı, işletmelerde gerçekleştirilen inovasyonların örgütsel performansa etki ve/veya katkısını incelemektir. Literatürde, örgütsel bağlamda etkilerine ve alanlarına göre çeşitli inovasyon türleri ele alınmış olsa da, bu çalışma için, inovasyon, Oslo Manual Kılavuzunda da (2005) belirtildiği üzere ürün, süreç, pazarlama ve organizasyonel inovasyon olarak ele alınmıştır. Örgütsel performans ise, literatürün genel eğilimi doğrultusunda yenilikçilik, üretim, pazarlama ve finansal performans olarak değerlendirilmiştir. Çalışmada, örnek olarak seçilen Çanakkale Seramik A.Ş. İşletmesi, boylamsal vaka analiziyle incelenmiştir. Bu kapsamda, 2005-2009 aralığını kapsayan yıllar süresince işletmenin gerçekleştirdiği inovasyonlar ve bu inovasyonların çeşitli performans türlerine yansımaları araştırılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre; özellikle diğer inovasyon türlerinin temelini oluşturan organizasyonel inovasyonun, diğer inovasyon türlerini de tetikleyerek bütünleşik bir etki yarattığı ve örgütsel performansa da olumlu olarak yansıdığı söylenebilir.