Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yaman, Yaren" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    II. DÜNYA SAVAŞI SONRASI JAPONYA’SINDA EĞİTİM SİSTEMİ ÜZERİNE İLKÖĞRETİM MÜFREDATI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME
    (2022) Yaman, Yaren; Ozsen, Tolga
    Özellikle II. Dünya Savaşı’nda alınan yenilgiye rağmen, kısa bir süre içerisinde hızlı bir kalkınma sürecine giren Japonya, günümüzde dünyanın en büyük üç ekonomisinden biri arasında yer almaktadır. Çalışmada, gelişmiş ülkeler arasında yer alan Japonya’nın II. Dünya Savaşı’ndan günümüze tarihi, ekonomik ve toplumsal değişimlerinin genelde eğitim sistemi ve özelde ise ilkokul ile ilişkisini detaylı bir şekilde tartışarak bilinmeyen yönleriyle incelenmesi ve okuyucuya genel bir çerçeve sunması amaçlanmaktadır. Çalışmada Japonya’nın savaş sonrası eğitim yaklaşımları sırasıyla Yüklemeci Eğitim (??????) 1945-1970, Yutori Eğitimi (?????) 1980-90, Post-Yutori Eğitim (????????) 2008- olmak üzere 3 dönemde incelenerek 1945 sonrası Japon eğitim sisteminin içeriğinde meydana gelen değişimler toplumsal, ekonomik ve siyasal alanlarda yaşanan değişimler eşliğinde tartışılacaktır.
  • [ X ]
    Öğe
    Kültürlerarası iş ortamında yaşanan kültürel ve dilsel zorlukların Japonca lisans programı öğrencileri mezunları ve öğretmenleri açısından incelenmesi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023) Yaman, Yaren; Özşen, Tolga
    Bu çalışma Japonca Lisans Programı mezunlarının Japonlarla iş hayatında karşılaştığı kültürel ve dilsel zorlukları tespit etmek ve mevcut öğrenci ve öğretim elemanlarının bu zorluklara karşı farkındalık durumlarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışma yarı yapılandırılmış bir araştırma desenine sahip olup veriler öğrenci-mezun-öğretmenlerden oluşan 3 katılımcı grubu ile ''Görüşme'' yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Katılımcılar toplam 27 kişiden oluşmaktadır. Görüşmelerin tamamı Skype ve Zoom platformları üzerinden online olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma verilerinin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Analiz sonucunda, mezunların yaşadığı dilsel ve kültürel zorlukların nedeninin genel olarak kişisel nedenlere ve kültürel farklılığa bağlı olduğu, zorluk yaşamama nedeni olarak ise müfredat kapsamı/sınırlılığı olduğu tespit edilmiştir.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim