Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yüksel, Hatice Gülru" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    İngiliz Dili Eğitimi bölümlerinde edebiyat öğretimi için öğrenci-merkezli bir yaklaşım
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 1997) Yüksel, Hatice Gülru; Köksal, Dinçay
    ÖZET Bu tezde sunulmak istenen konu, bir süreç içinde öğrencilere edebi metin okuma ve yorum yapma olgusunu geliştirmeye yönelik olarak düzenlenen araştırmadan elde edilen gözlem, uygulanan sınıf teknikleri ve sonuçta toplanan verilerin analizidir. Herkesçe bilindiği gibi edebiyat dersleri edebi metni okuma, anlama ve yorum üretme olgularının bir bütünüdür. Ülkemizde yabancı dille ( özellikle İngilizce ile ) eğitim yapan orta ve lise düzeyindeki okullarda okuma derslerinde İngiliz Edebiyatı metinleri kullanılmaktadır. Bu derslerde öretmenler çoğu kez öğrencilere verilen metinleri nasıl algılayıp, yorum getireceklerini öğretmek yerine metnin yazıldığı dönem, yazarın üslup özellikleri gibi birtakım ezber bilgiler sunmaktadırlar. Öğrencileri metni anlamak yerine ezbere yönelten bu öğretim tarzının temelinde üniversitelerin İngilizce Öğretimi bölümünde öğretmen adayı öğrencilere edebi metne farklı yaklaşım ve yorum metotlarının öğretilmemesidir. Dolayısı ile üniversite düzeyindeki öğrencilerin okuma alışkanlığı, analitik düşünme ve yorum üretebilme yetenekleri eksik kalmaktadır. İşte biz de birer araştırmacı ve eğitimci olarak görev yapmakta olduğumuz Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Bölümü öğrencilerinde bu tür problemlerin varlığını saptadık, öğrencilerin bu problemlerini çözebilmek için bir araştırma düzenledik. Araştırmayı daha sağlam bir temele oturtmak için edebi metin analizi ile ilgili anlatıları açıklayan, anlamları değerlendiren çeşitli yirminci yüzyıl eleştiri ve yorum kuramlarından fenomenoloji, yapısalcılık ve okur-merkezli eleştiri kuramını yönlendirici kuramlar olarak seçtik. Bu kuramların seçimi ilk bölümde sunduğumuz okur-yazar-metin arasında kurduğumuz ilişki sonucu düzenlediğimiz "okuma süreci" 'ne bağlı olarak yapılmıştır. Araştırmada, bu kuramlar ışığı altında bazı sınıf teknikleri düzenlenmiş ve üçüncü sınıf öğrencilerine Edebiyat Dersi dahilinde uygulanmıştır. Elde edilen veriler niteliksel olarak değerlendirilmiştir.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim