Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uysal, Nuriye Değirmenci" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    The effect of input-based and output-based focus on form instruction on the acquisition of adverbial conjunctions
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023) Uysal, Nuriye Değirmenci; Köksal, Dinçay
    Bu çalışmanın amacı, girdi temelli ve çıktı temelli yapı odaklı öğretim yöntemlerinin bağlayıcı zarfların edinimi üzerindeki karşılaştırmalı ve birleşik etkisini incelemektir. Araştırma, üniversitenin ilk yılında yabancı dil olarak İngilizce dersini alan 136 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada üç deney grubu ve bir kontrol grubu yer almıştır. Deney grupları girdi grubu, çıktı grubu ve girdi + çıktı grubu olarak isimlendirilmiştir. Dört haftalık uygulama boyunca sekiz oturumda toplam dört okuma parçası verilmiştir. Okuma metinleri içerik olarak aynı olmakla birlikte uygulama açısından farklıdır. Çalışma, karma yöntemli bir araştırma desenini uygulamıştır. Kontrol ve deney gruplarına ön test, son test ve geciktirilmiş son test uygulanarak veriler ağırlıklı olarak nicel olarak toplanmıştır. Testte iki bölüm içinde dört tür soru vardır. Birinci bölümde, çoktan seçmeli test ve dilbilgisel yargı testi ile öğrencilerin algılayıcı becerilerin ölçülmesi; ikinci bölümde ise boşluk doldurma ve cümle tamamlama testi ile üretken becerilerin sınanması amaçlanmıştır. Ayrıca her gruptaki katılımcılarla yapılan odak grup görüşmeleri nitel veriler sağlamıştır. Sonuçlar, tüm grupların değişen derecelerde ilerleme gösterdiğini sergilemiştir. Ancak, tek anlamlı fark, çıktı grubu ile kontrol grubu arasında bulunmuştur. Sonuçlar, çıktı grubunun son testte kontrol grubundan önemli ölçüde daha iyi performans gösterdiğini, ancak gecikmeli son testte bu farkın uzun sürmediğini göstermiştir. Son olarak, katılımcıların aldıkları eğitimle ilgili algıları rapor edilmiş ve bulguları yorumlamak için kullanılmıştır.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim