Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uygun, Emre" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Development, application, and evaluation of general English language MOOC: A MOOC for distant learners of English
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2024) Uygun, Emre; Cesur, Kürşat
    COVID-19 salgınının patlak vermesi, Türkiye'de özellikle genel amaçlı İngilizcenin öğretildiği yükseköğretimin zorunlu İngilizce derslerinde yaygın olarak gözlemlenen uzaktan eğitimin popülaritesini artırmıştır. Uzaktan eğitimin bir ofseti olan kitlesel açık çevrimiçi kurslar (KAÇD), bu milenyumun başında ortaya çıkan yeni bir kavram olarak durmaktadır. Bu tür kurslar, çevrimiçi tabanlı uzaktan öğrenme ortamlarını kullanmakta ve hazır içeriklerini sonsuz ölçeklenebilirlikle tek seferde büyük kitlelere açık bir şekilde sunmaktadır. Aynı mantıkla, eğer bir KAÇD dil eğitimi veriyorsa, kitlesel açık çevrimiçi dil kursu olarak adlandırılır ve sadece on yıldır mevcut olup daha çok ilerlemeleri gerekmekteyken ilgili çalışmalar, özellikle Türkiye bağlamında sayıca eksiktir. Teorik çerçevesini Türk yükseköğretiminde zorunlu İngilizce derslerinin yürütülmesinde uzaktan eğitimin kullanımına ve son zamanlarda artan dil KAÇD'si kullanımına dayandıran bu tez çalışmasının genel amacı, bir genel İngilizce KAÇD'si (GELMOOC) geliştirmek, uygulamak ve değerlendirmektir. Ders, Türkiye'deki bazı devlet üniversitelerinin açık öğretim fakültelerindeki zorunlu İngilizce ders müfredatları incelenerek titizlikle hazırlanmıştır. Ardından, 2957 katılımcının yer aldığı bir aylık kayıt döneminin ardından, kursun tamamlanması için bir akademik dönem ayrılmış ve böylece uygulama başlatılmıştır. Üçüncü olarak, tek grup ön test-son test tasarımıyla nicel bir yaklaşım gerektiren değerlendirme olarak çalışmanın ana kısmı başlamıştır. GELMOOC'un değerlendirilmesi üç aşamalı olarak gerçekleştirilmiştir. İlk olarak, Kitlesel Açık Çevrimiçi Etkileşimli Dil Öğrenme Ortamı çerçevesi, 10 ELT eğitmeni tarafından kursun etkinliğini analiz etmek için kullanılmış ve sonuçlar, kursun iletişim ve değerlendirme teknikleri dışında yüksek etkileşimli dil öğrenme ortamı uygulamaları içerdiğini gösteren betimsel olarak analiz edilmiştir. İkinci olarak, öğrencilerin genel amaçlı İngilizce başarıları kurstan önce ve kursun uygulanmasından sonra ölçülmüştür, dolayısıyla ön test-son test tasarımı kullanılmıştır. Bulgular, kurs katılımcıları arasında İngilizce ön test ve son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu ortaya koymuştur. Daha sonra, katılımcılar bir MOOC öğrenci memnuniyeti anketi doldurmuşlardır ki bunun bulguları, interaktif dil öğrenme ortamı çerçevesinin sonuçlarına paralel olarak; kurs içeriği, tasarımı, sunumu ve desteği ile ilgili yüksek düzeyde öğrenci memnuniyeti gösterirken, değerlendirme ve iletişimsel yönlerde daha düşük puanlar ortaya koymuştur. Son olarak, bu yüksek memnuniyet düzeylerinin İngilizce başarısı üzerinde herhangi bir etkisi olup olmadığı analiz edilmiş ve anlamlı sonuçlar elde edilememiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    İngilizce Öğretmen Adaylarında Kendini Sabote Davranışlarının İncelenmesi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2024) Uygun, Emre; Inal, Sevim
    Kendini sabote, literatürde kapsamlı bir şekilde çalışılmış olsa da yabancı dil olarak İngilizce öğretimi alanında sınırlı sayıda araştırma bulunmaktadır. Bu çalışma, bir devlet üniversitesindeki İngilizce öğretmen adayları arasında kendini sabote davranışlarını araştırarak bu boşluğu ele almaktadır. Araştırma, katılımcılar arasında kendini sabote davranışlarının sıklığını incelemeye ve bunları etkileyen faktörleri belirlemeye odaklanmıştır. Bu nicel çalışmada bir anket tasarımı kullanılmıştır. Toplamda 106 katılımcının yer aldığı bu araştırmada Kendini Sabote Ölçeğinin kısaltılmış versiyonu kullanılmıştır. Yanıtların betimsel istatistikleri, öğretmen adayları arasında orta düzeyde kendini sabote olduğunu ortaya koymuş, erteleme ve yetersiz çalışma alışkanlıklarının en yaygın davranışlar olduğunu göstermiştir. Kendini saboteyi etkileyen faktörleri belirlemek için çeşitli çıkarımsal analizler yapılmıştır. Cinsiyet ve sınıfın etkisini değerlendirmek için bağımsız örneklem t-testleri kullanılmış fakat her iki faktör için istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar ortaya çıkmamıştır. Bununla birlikte, katılımcıların ANOVA ile belirlenen not ortalaması kategorileri ile dışsal kendini sabote davranışları arasında kayda değer bir istatistiksel anlamlılık bulunmuştur. Ayrıca, Pearson korelasyon analizleri, genel olarak kendini sabote ile başarı düzeyleri arasında negatif bir ilişki olduğunu göstermiştir. İlaveten, katılımcıların kendi bildirdikleri başarı düzeylerinin, kendini sabote davranışlarının ortaya çıkmasında önemli faktörler olduğu bulunmuştur. Bu çalışmanın bulguları, alandaki benzer araştırmaların sonuçlarını desteklemektedir
  • [ X ]
    Öğe
    Integration of Virtual Reality (VR) Technology into Vocabulary Teaching in Primary School English Lessons
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2022) Uygun, Emre; Girgin, Derya
    Language consists of words, so it is important to increase the level of vocabulary in any foreign language learning to a certain extent in order to be able to communicate in that language. As for VR, it is seen that this technology is a new research field in education, the use of which in language teaching is closely related to the principle of proximity to life, one of teaching principles. While learning a foreign language, learners should experience situational learning experiences, recognize real-life contexts, and be able to use the language communicatively in these environments, which is a difficult goal to be attained by 2nd-grade primary school students who have not yet reached full proficiency in their native language but started learning a foreign one. In this direction, this study, a pre-test – post-test research with the control group, examined VR’s effect on vocabulary levels and student engagement. The study was conducted in the English lessons of 2nd-grade students from six of the state primary schools in the central district of Çanakkale, Turkey. The results indicated that instruction with VR did not show any significant difference in vocabulary levels compared to current teaching method but encouraged more student engagement in the classroom. Although more extensive research into the topic is essential, it is hoped that the study will shed light on future research on the use of VR technology, which still has leeway to progress and may form the basis of future education in the coming years
  • [ X ]
    Öğe
    Teaching English for general purposes through a MOOC in higher education: A quasi-experimental study to explore its effects on learner achievement and satisfaction
    (Springer, 2024) Uygun, Emre; Cesur, Kursat
    The COVID-19 pandemic has notably increased the use of distance education, particularly in T & uuml;rkiye's higher education English courses. Even after the normalisation process, compulsory English courses in T & uuml;rkiye, the learners of which receive education in English for general purposes, are still being taught via distance education. Such a practice could well be implemented with a massive open online course (MOOC), called a language MOOC (LMOOC). To this end, the current study focused on the development, implementation, and evaluation of a General English Language MOOC (GELMOOC) designed according to the syllabi of Turkish universities. With 2957 participants enrolled, the course's effectiveness was assessed through a single group pretest-posttest design, employing a quasi-experimental study. Accordingly, learners' language achievement levels were assessed prior to and after the GELMOOC treatment. Then, a learner satisfaction survey was also administered post-course. Results showed significant improvements in English proficiency and high satisfaction with the course's content, design, and delivery. The findings highlight the potential of and areas for improvement in LMOOCs in the literature and the foreign language teaching context.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim