Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Turan, Faruk" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Chatterpix Kid uygulamasının 6. sınıf öğrencilerinin güneş sistemi konusundaki akademik başarıları ve öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023) Turan, Faruk; Timur, Betül
    Bu çalışmanın amacı Chatterpix Kid uygulamasının 6. sınıf öğrencilerinin Güneş sistemi konusunda akademik başarısı üzerine etkisi ve öğrenmenin kalıcılığını incelemektir. Çalışmada nicel araştırma yönteminden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desenden faydalanılmıştır. Bu çalışmada kullanılan veriler, Bursa/Osmangazi'de bulunan bir devlet ortaokulunda 6. sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilerden elde edilmiştir. Araştırma örneklemi 2022-2023 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 6. sınıf öğrencilerinden (287 kişi) oluşurken, çalışma gruplarını seçkisiz olarak belirlenen 6L ve 6H sınıfları oluşturmaktadır. Yine seçkisiz olarak 6H deney grubu (35 kişi) 6L kontrol grubu (35 kişi) olarak belirlenmiştir. 6. sınıf öğrencilerinin Güneş sistemi konusundaki başarılarını ölçebilmek için 25 soruluk özgün bir başarı testi geliştirilmiş pilot uygulaması 2021-2022 eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan 6. sınıf öğrencilerine (253 kişi) uygulanmıştır. Pilot uygulamadan alınan veriler Test Analysis Program (TAB) ile analiz edilerek güçlük indeks değeri ve ayırt ediciliği düşük olan sorular testten çıkarılmış ve 19 soruluk, ortalama güçlük indeksi (0.604), ortalama ayırt ediciliği (0.464), KR 20 güvenirlik katsayısı (0.775) olan nihai başarı testi elde edilmiştir. 2022-2023 eğitim öğretim yılı başında kontrol ve deney gruplarına hazırlanan başarı testi eş zamanlı, ön test olarak uygulanmış gruplar arasındaki puan ortalamalarına bakılmıştır. Deney grubunda Chatterpix Kid destekli ders işlenirken, kontrol grubuna mevcut öğretim programı ile ders anlatımı yapılmış son test ve kalıcılık testi uygulanmıştır. SPSS programı ile incelenen verilerin t-testi analizlerine bakıldığında gruplar arasındaki son test sonuçlarında deney grubuna lehine anlamlı farkın olduğu, kalıcılık testinde ise anlamlı bir farkın olmadığı gözlemlenmiştir. Elde edilen verilerin ışığında Web 2.0 araçlarından olan Chatterpix Kid uygulaması destekli öğretim yapılan sınıfta başarı oranının arttığı fakat öğrenmede kalıcılığı sağlamadığı sonucuna ulaşılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    Developing a Skill-Based Achievement Test for the Solar System
    (Süleyman Demirel Üniversitesi, 2023) Turan, Faruk; Timur, Betül
    The aim of this study is to develop a multiple-choice achievement test consisting of valid and reliable skill-based questions about the Solar System topic for the 6th grade in the Science Curriculum, which was changed in 2018. For this purpose, 25 original skill-based questions were prepared by the researcher in accordance with the Solar System subject achievements. These prepared questions were submitted to expert opinion for validity studies, corrections were made in line with the feedback received from the experts, and a pilot application was carried out on 253 students. After the application, the data obtained from the students were analyzed with TAP. Questions that required the item discrimination index to be higher than the 0.30 value stated in the literature for all questions were removed from the test. The average item difficulty index of the test was calculated as 0.60 and the reliability coefficient was calculated as 0.77. It is thought that the Planets subject achievement test, which consists of 19 final questions obtained as a result of this study, will make a great contribution to the field with its feature of skill-based questions within the scope of 6th grade science teaching

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim