Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Temelli, Dinçer" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik ve bilgisayar öğretimi öz yeterlilik algıları
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2011) Temelli, Dinçer; Güvenç, Hülya
    Bu araştırmanın amacı Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi öğretmen adaylarının cinsiyet, yaş, mezun oldukları lise türü, öğrenim gördükleri üniversite ve sınıf seviyesine göre bilgisayar öğretimi ve öğretmenlik öz yeterlik algılarının farklılık gösterip göstermediğini incelemektir.Tarama modelindeki bu araştırma 2008 ? 2009 öğretim yılı bahar döneminde 18 Mart ve İnönü Üniversitelerinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde öğrenim görmekte olan 184 (75 kız, 109 erkek) 1. ve 4. sınıf düzeyindeki öğretmen adaylarının katılımı ile gerçekleşmiştir.Araştırma verileri Tschannen-Moran ve Woolfolk Hoy (2001) tarafından geliştirilen ve çalışmasını Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından Türkçe'ye uyarlanan ?Teachers' Sense of Efficacy Scale? (TSES-Öğretmen Öz Yeterlik Ölçeği) ve Akkoyunlu, Orhan ve Umay (2005) tarafından geliştirilen ?Bilgisayar Öğretmenliği Öz Yeterlik Ölçeği? ile toplanmıştır.Araştırmanın verilerinin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Pearson Korelasyon ve Scheffè Testi kullanılmıştır.Araştırma aşağıdaki sonuçları ortaya koymuştur;1. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi öğretmen adaylarının bilgisayar öğretimi öz yeterlik algıları cinsiyet, sınıf seviyesi ve yaşa göre farklılıklar gösterirken; mezun olunan lise ve öğrenim görülen üniversiteler açısından herhangi bir değişim göstermemektedir.2. Farklı üniversitelerde öğrenim gören Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik öz yeterlik algılarının öğretimsel stratejiler ve sınıf yönetiminde yeterlik boyutlarında farklılıklar bulunurken, öğrenci katılımı boyutunda herhangi bir farklılığa rastlanmamaktadır.3. Öğretmenlik öz yeterlik algıları cinsiyet, yaş, mezun olunan lise ve sınıf seviyelerine göre herhangi bir farklılık göstermemektedir.4. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi öğretmen adaylarının bilgisayar öğretimi ve öğretmenlik öz yeterlik algıları arasında olumlu ve istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler vardır.Anahtar Kelimeler: Öz Yeterlik, Bilgisayar Öğretimi Öz Yeterlik, Öğretmenlik Öz Yeterlik
  • [ X ]
    Öğe
    Duyuşsal Alan Hedeflerinin Gerçekleşmesinde Dijital Teknolojinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri
    (2020) Temelli, Dinçer; Şahin, Çavuş; Kartal, Osman Yılmaz
    Bilişim teknolojileri, yaşamın ve toplumsal kurumların iş ve işlemlerini kolaylaştırması bakımından bireyler için önemli bir yere sahiptir. Her alanda olduğu gibi eğitim sisteminde de etkin rol oynayan bilişim teknolojilerinin, eğitim hedeflerinin kazandırılmasında etkili bir araç olarak kullanılması beklenmektedir. Eğitim sürecinde öğrenme alanlarına göre hedefler belirlenmekte ve belirlenen alanlardaki hedeflerin kazandırılmasına çalışılmaktadır. Bu hedefler arasında duyuşsal hedefler ayrı bir öneme sahiptir. Öğrencilerin eğitime yabancılaşmasının temelinde, duyuşsal hedeflerin kazandırılmasındaki sınırlılıklar yer almaktadır. Duyuşsal alan hedeflerin kazandırılmasında yaşanan sınırlılıkların giderilmesi ve duyuşsal hedeflerin kazandırılmasında dijital teknolojilerin önemli bir etkisinin olabileceği düşünülmektedir. Bu nedenle eğitim programlarının uygulayıcısı olan öğretmenlerin bu konudaki değerlendirmeleri önemlidir. Bu araştırmada, duyuşsal hedeflerin kazandırılmasında dijital teknolojinin etkililik düzeyinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmaktadır. Karma yöntem üzerinden gerçekleştirilen araştırmanın tasarımında “açıklayıcı sıralı karma yöntem” temel oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde araştırma ve yayınetiği ilkelerine uyulmuştur.Araştırmanın verileri2017yılında toplanmıştır.Verilerin toplanmasında, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Duyuşsal Hedeflerin Kazanımına Yönelik Teknoloji İnançları Anketi” ve yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırma sonunda öğretmenlerinduyuşsal hedeflerin kazandırılmasında dijital teknolojilerin etkililiğine ilişkin görüşlerinin, genelde, yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenler tarafından en çok akıllı tahta ve Web 2.0 etkili olarak görülürken, sırasıyla bilgisayar, tablet pc/akıllı telefon ve Web 1.0 yer almaktadır. Akıllı tahtanın etkili olarak görülmesi “duyuşsal tecrübe” ve “motivasyon”; Web 2.0’nin etkili olarak görülmesi ise “sosyal uyum” ve “özerklik” parametreleri ile açıklanmaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    Investigation of Teacher Roles in Educational Practices in the Covid-19 Pandemic: A Phenomenological Study
    (2021) Temelli, Dinçer; Kartal, Osman Yılmaz; Şahin, Çavuş; Yazgan, Akan Deniz
    In the research, it is aimed to analyze the roles of teachers teaching in distance education in the Covid-19 pandemic period and to investigate the obstacles encountered in the realization of these roles. The study was conducted phenomenological research. The criterion sampling technique is used to select participants. Participants were chosen from the teachers of Mathematics, Foreign Language, Science, Turkish and Social Studies who teach at least 15 hours or more per week in distance education. The data collection process in which data triangulation was performed included diaries kept by teachers for five days, individual interviews and focus group interviews. Transcripted data were analyzed by content analysis technique. The roles of the teachers who participated in the study were “communicator”, “collaborator”, “facilitator” and “learner” teacher during the distance education in Covid-19 pandemic. There are obstacles in the realization of roles in issues such as injustice / inequality in education, subject-centered program, structure of the education program, professional development, student and parent unwillingness. The features that teachers should have in the process of distance education as technopedagogical content knowledge, planning instructional activities, being able to measure distance assessment and provide student motivation.
  • [ X ]
    Öğe
    Mindscapes of Learning: Gender, the Creative Imagery Ability, and the Embodied Nature of Academic Success
    (Creative Publishing House, 2024) Kartal, Osman Yılmaz; Yazgan, Akan Deniz; Temelli, Dinçer; Yavuz Kartal, Meral; Bulut, Beyza; Şahin, Çavuş
    This particular study sets out to investigate thoroughly the intricate and fascinating relationship that exists between the abilities of creative imagery and the academic performance of the eighth graders; especially for the male and female learners and how they perform in relation to their imaginative abilities and academic achievement. The research was done among a total of 105 eighth-grade middle school learners which included 52 boys and 53 girls drawn from a public middle school situated in the moderate socio-cultural as well as the socio-economic context of Çanakkale, Turkey. The results of this particular study have revealed that overall, girls do much better than boys on Vividness and Transformation with significantly higher means in these two dimensions while for Originality, the findings indicate that there are no significant gender factors. As regards academic achievement, significant gender-based differences were also observed, as girls eclipsed boys in Turkish, Mathematics, and Science with overall better performance percentages. The study further showed that there is a positive relationship between the creativity capacities of male participants which implies that the high-performance levels of such students can be directly linked to their creative imagination abilities whereas this correlation was not observed in female participants. © 2024, Creative Publishing House. All rights reserved.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretmenlerin bilişsel ve duyuşsal hedeflerin kazandırılmasında teknolojinin etkililiğine ilişkin inançları
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019) Temelli, Dinçer; Şahin, Çavuş
    Eğitim hedeflerinin kazandırılmasında teknolojinin etkililiğine ilişkin öğretmen inançları araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda ortaokul öğretmenlerinden altı branşın görüşleri incelenmiştir. Araştırmada, karma yöntem formlarından "açıklayıcı sıralı karma yöntemler" çalışma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini Çanakkale ilindeki altı branşın öğretmenleri oluştururken, örneklem ise 267 kişiden oluşmuştur. Araştırmanın nitel boyutu için çalışmada yer alan branşların her birinden birer kişiden oluşan iki odak grup 12 (6x2) ve 10 kişiden oluşan bireysel olmak üzere toplamda 22 kişi ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel boyutu için araştırmacı tarafından geliştirilen "Bilişsel ve Duyuşsal Hedeflerin Kazanımına Yönelik Teknolojiİnançları Anketi" kullanılmıştır. Bu anket sonuçlarının ayrıntılı bir şekilde açıklanması için nitel boyutta yine araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırma sonunda, öğretmenlerin teknolojilerin bilişsel ve duyuşsal hedeflerin kazandırılmasında etkililiğine ilişkin inançlarının yüksek olduğu görülmüştür. Bu inançlarda en çok akıllı tahta etkili olarak görülürken sırasıyla web 2.0, bilgisayar, tablet pc/akıllı telefon ve web 1.0 etkili olarak yer almaktadır. Bilişsel ve duyuşsal hedeflerin kazandırılmasında teknolojilere olan inancın sınıf içi teknolojilerinin kullanım sıklığına bağlı olarak değiştiği görülmüştür. Bu durum eğitimde teknolojiyi deneyimlemenin etkisini ortaya koymuştur. Bununla birlikte kullanım sıklığının etkisi arındırıldığında öğretmenlerin inançlarının cinsiyet, branş ve mesleki deneyim değişkenlerine göre değişmediği görülmüştür. Öğretmenler ile yapılan görüşmelerde bilişsel ve duyuşsal hedeflerin kazandırılmasında özellikle akıllı tahta ve web 2.0 teknolojilerinin farklı parametrelerin gelişmesini sağlayarak etkide bulunduğu ortaya çıkmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Bilişim Teknolojileri Öz-yeterlik Düzeylerinin Cinsiyet Değişkenine Göre İncelenmesi
    (2018) Kartal, Osman Yılmaz; Temelli, Dinçer; Şahin, Çavuş
    Türkiye’nin matematik başarısı dikkate alındığında, bazı sınırlılıkların olduğu görülmektedir. Matematikbaşarısını etkili kılmak için, eğitim sistemi içerisindeki en etkin paydaşlardan birisi matematik öğretmenleridir.Bilişim teknolojilerinin, matematik öğretimi üzerindeki rolü ve etkisi önemlidir. Matematik başarısını için, matematiköğretmenlerinin bilişim teknolojileri öz-yeterliklerinin belirleyici olma potansiyeli mevcuttur. Ayrıca, alanyazında,öz-yeterlik ve bilişim teknolojileri öz-yeterlik düzeylerinin cinsiyet değişkenine göre farklılaştığı görülmektedir.Araştırmada, ortaokul matematik öğretmenlerinin bilişim teknolojileri öz-yeterlik düzeylerinin cinsiyet değişkeninegöre incelenmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, kadın ve erkek öğretmenlerin öz-yeterlik düzeylerinin mesleki deneyimegöre farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmektedir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden nedensel karşılaştırmadeseninde çözümlenmektedir. Araştırma evrenini Çanakkale’de görev yapan ortaokul matematik öğretmenlerioluşturmaktadır. Gönüllülük ilkesine dayanarak, tesadüfi örneklem tekniği kullanılarak katılımcılara ulaşılmıştır.Araştırmaya 71’i erkek, 97’si kadın olmak üzere toplam 168 öğretmen katılmıştır. Veri toplama aracı olarak 27maddeden oluşan, Ekici, Ekici ve Kara (2012) tarafından geliştirilen “Öğretmenlerin Bilişim Teknolojileri ÖzyeterlikAlgıları Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, kadın ve erkek matematik öğretmenlerinin bilişimteknolojileri öz-yeterliklerinin “yüksek” düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Erkek öğretmenlerin öz-yeterlikdüzeylerinin kadın öğretmenlerin öz-yeterlik düzeylerinden daha yüksek olduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca her birmesleki deneyim (kıdem) aralığında, erkek öğretmenlerin öz-yeterlik düzeylerinin kadın öğretmenlerin öz-yeterlikdüzeyinden yüksek olduğu görülmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Teachers' opinions on the effectiveness of digital technology in the realization of cognitive objectives
    (Ankara University, 2020) Temelli, Dinçer; Şahin, Çavuş; Kartal, Osman Yılmaz
    Educational technologies are used as an effective tool in achieving educational objectives. In this research, it is aimed to examine teachers' opinions about the effectiveness level of digital technology in acquiring cognitive objectives. The research was conducted as the sequential explanatory mixed research design. “A questionnaire of technology beliefs for cognitive objectives” and semi-structured interview form developed by the researchers were applied. At the end of the research, it was concluded that teachers' views about the effectiveness of digital technologies in achieving cognitive objectives were generally high. The teachers think that smart boards and Web 2.0 are the most effective tools. Respectively computer, tablet pc, smartphone and Web 1.0 come next in that list. It has been seen that smart board and Web 2.0 technologies play an effective role in the acquisition of cognitive objectives by enabling the development of different parameters. © 2020, Ankara University. All rights reserved.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim