Yazar "Tekir, Sinem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An investigation into the relationship between students attributions, mediated learning experience and motivation in English language learning(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2012) Tekir, Sinem; Erten, İsmail HakkıBu çalışma İngilizce dersinde aracılı öğrenim deneyiminin öğrencilerin atıfları üzerine etkisi olup olmayacağını ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Bu araştırma, öğrencilere kendi İngilizce öğretmenleri tarafından, aracılı öğrenim deneyimi sağlanmadan önce ön-test ve sonrasında son-testlerin uygulandığı bir yarı deneysel, tek gruplu, zaman serisi şeklinde bir çalışmadır. Çalışma Altınoluk Niyazi Erol İlköğretim Okulu, Altınoluk, Balıkesir'de gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar 2010 yılının birinci sömestrindeki 7. Sınıf öğrencileridir. Dönemin başında öğrencilerin atıflarını ölçmek için atıf anketi ve motivasyonlarını belirlemek için tutum ölçeği uygulanmıştır. Bir süre sonra öğrencilere öğretmenleri tarafından sekiz hafta süre ile aracılı öğrenim deneyimi sağlanmıştır. Sürecin sonunda, son-test olarak aynı anket ve ölçek öğrencilere uygulanmıştır. Sonuçlar arasındaki farkları ölçmek amacıyla Sosyal Bilimler için İstatistik Paketi (SPSS) kullanıldı. Veri analizleri sonuçlarına göre, sekiz haftalık uygulama sürecinin büyük bir fark oluşturmak açısından yeterli olmadığı ortaya çıktı. Ancak, yine de öğrencilerin başarı atıflarında değişiklikler olduğu gözlendi. Bu nedenle, dil sınıflarında daha iyimser öğrencilere sahip olmak amacıyla, aracılı öğrenim deneyinin uygulanması önerilebilir.Anahtar Kelimeler: Atıflar, Aracılı Öğrenim Deneyimi, Motivasyon, Yabancı Dil Öğrenimi.