Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tarhan, Zeynep" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Çabaçam Eğitim Destek Biriminin Deprem Sonrasındaki Gönüllü Eğitim Faaliyetleri: Öğretmen Adayları Destek Uygulaması
    (Ankara University, 2025) Aktan Acar, Ebru; Erbaş, Yahya Han; Apaydın, Sezen Çiçek; Tarhan, Zeynep
    Bu araştırmada 6 Şubat 2023 depremleri sonrasında Kahramanmaraş ve Adıyaman’da kurulan ve erken çocukluk dönemindeki çocuklara eğitim hizmeti sunan Çaba Çok Amaçlı Erken Çocukluk Eğitim Merkezi (ÇABAÇAM) Eğitim Destek Birimleri’nde gönüllü olarak görev alan öğretmen adaylarının deneyimlerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında kurulan merkezlerde gönüllü 29 öğretmen adayının okul öncesi çağındaki depremzede çocuklarla yaptıkları etkinlikler ve çocuklara yönelik gözlemledikleri travmatik durumlar incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak desenlenmiş olup, veriler yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, gönüllü öğretmen adaylarının ÇABAÇAM Eğitim Destek Birimlerinde yaklaşık iki ay boyunca yaptıkları etkinlikler iletişim etkinlikleri, sanat etkinlikleri, hareket etkinlikleri, branş etkinlikleri, serbest zaman etkinlikleri ve özel gün çalışmaları başlıkları olmak üzere altı kategoride toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre özellikle hareket ve sanat etkinlikleri çocuklarda diğer etkinlik türlerine göre daha olumlu etkiler bırakmıştır. Ayrıca katılımcıların ifadelerinden yola çıkılarak Adıyaman ve Kahramanmaraş şehirlerinde kurulan birimlerde eğitim alan çocuklarda ortak olarak yalnızlık kaygısı, kendilerini ifade edememe, tekrar depreme yakalanma korkusu, aşırı sesten irkilme ve sosyalleşememe olarak kategorize edilen travmatik durumlar gözlemlenmiştir. Katılımcıların çocuklarla olan ilişkilerinde kendilerini en çok etkileyen durumlar gönüllü öğretmene aşırı bağlanma, ölümün anlaşılmazlığı, kaybolan ebeveynler ve çocuklar ile tekrar deprem yaşanmasına yönelik söylemler olarak dört başlıkta kategorize edilmiştir.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim