Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tarhan, Murat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Gaining entrepreneurship skills in mathematics education: the middle school mathematics course curriculum of Turkey
    (Taylor and Francis Ltd., 2021) Tarhan, Murat; Akkaş, Elif Nur; Ayvaz, Ülkü
    The aim of this study is to determine the objectives in the Middle School Mathematics Course Curriculum that can be associated with entrepreneurship education and to prepare activities/questions related to these objectives to be studied in gaining entrepreneurship skills. The curriculum was examined according to the framework developed by Tarhan (2019b), which consists of the dimensions of business idea, finance, product design and production, promotion and marketing, and investment within entrepreneurship education. The data obtained through the examination of the objectives were analyzed by descriptive analysis, and it was determined that at least one objective could be associated with each of the dimensions at each grade level. In total, 42 objectives in the learning domains of 'numbers and operations, geometry and measurement, algebra, probability, and data processing' were determined related to the dimensions of entrepreneurship skills. Accordingly, sample activities/questions to be studied in gaining 20 different sub-skills of entrepreneurship education were prepared and it was suggested that further research can be conducted to investigate the effectiveness of these activities/questions prepared to develop entrepreneurship skills.
  • [ X ]
    Öğe
    GİRİŞİMCİLİK BECERİSİNİN KAZANDIRILMASI BAĞLAMINDAGİRİŞİMCİLERİN ÖZ YAŞAM ÖYKÜLERİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME
    (2021) Tarhan, Murat
    Bu araştırmanın amacı Türkiye’de çeşitli alanlarda faaliyetlerde bulunmuş girişimcilerin öz yaşam öykülerinden yola çıkarakgirişimcilik becerisini etkileyen unsurların tespiti ve değerlendirilmesidir. Araştırmada girişimcilerin, girişim faaliyetlerindebulunduğu alanlar; girişime başlama yaşı; eğitimi; girişimciliğini etkileyen ailesel, sosyal ve çevresel etmenler ile bireyselbecerilerine yönelik değerlendirmeler yapılmıştır. Bu verilerin elde edilmesi özellikle Türkiye’de girişimcilik eğitimi vegirişimcilik becerisinin kazandırılmasında eğitim sürecine olumlu katkı sağlayacak unsurların belirlenmesi açısından önemligörülmüştür. Verilerin elde edilmesinde doküman inceleme formu, verilerin analiz edilmesinde ise içerik analizi kullanılmıştır.Bulgular dört unsur (yaş, faaliyet alanı, girişimsel özellik, eğitim) doğrultusunda değerlendirilmiştir. Özellikle girişimcileringenellikle yirmili yaşlarda kendi iş yerlerini açarak girişim faaliyetlerinde bulunduğu görülmüştür. Türkiye’de çeşitli alanlardagirişim faaliyetlerinin gerçekleştirildiği gözlemlenmekle birlikte teknolojik alanda ve dijital alanda yapılan girişimselaktivitelerin azlığı dikkat çekmiştir. Girişimcilerin birçoğunun girişimci faaliyetlerinde ailelerinin etkisinin olduğu tespitedilmiş ve aileden gelen tecrübenin girişimcilik aktivitelerini olumlu bir şekilde etkilediği bulgulanmıştır. Girişimcilikfaaliyetlerinde eğitimin girişimcilik aktivitesine olumlu bir şekilde katkı sağladığı anlaşılmış ve girişimsel aktivitelerde bireyselözelliklerin etkili olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak Türkiye’de girişimcilerin girişimci faaliyette bulunduğu yaş aralığının20-30 olduğu, aile mesleklerinin ve aile kültürünün girişimci faaliyetlerde önemli bir rol oynadığı, yaşantı esnasındakarşılaşılan zorlukların, kazanılan becerilerin fırsatlar oluşturduğu ve bu fırsatların kazanıma dönüştürüldüğü, eğitimingirişimcilik aktivitelerine olumlu bir etkisinin olduğu ifade edilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Girişimcilik Becerisinin Kazandırılmasında Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı: Japonya Örneği
    (Öznur ATAŞ AKDEMİR, 2021) Tarhan, Murat; Gülmez, Ahmet
    Dünya genelinde eğitim-öğretim faaliyetlerinin başarı durumlarının belirli standartlar dâhilinde değerlendirildiği PISA ve TIMSS gibi araştırmalar bulunmaktadır. Ülkeler uluslararası alanda kendi durumlarını görmeleri ve karşılaştırma yapmaları açısından bu sonuçları önemsemektedirler. Bu nedenle PISA ve TIMSS gibi uluslararası araştırmalara katılan ülke sayısı her geçen gün artmaktadır. Bu araştırmaya dâhil olan ülkeler çıkan sonuçları eğitimde yapacakları iyileştirmelerde ve politika oluşturmada bir araç olarak kullanmaktadırlar. Bu nedenle iki platform içerisinde ilk sıralarda yer alan Japonya araştırmaya konu edilmiştir. Japonya’da eğitim-öğretim faaliyetleri sürecinde projelerin sıkça kullanıldığı görülmüş ve bu bağlamda girişimcilik becerisine yönelik proje uygulamaları “Proje Tabanlı Öğrenme” çerçevesinde değerlendirilmeye çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden birisi olan doküman inceleme yöntemi ile oluşturulmuştur. Verilerin toplanmasında doküman inceleme formu kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde betimsel analiz ve içerik analizine başvurulmuştur. Araştırma sürecinde Japonya’da eğitimin her kademesinde projelerin kullanıldığı tespit edilmiştir. Özellikle ilkokul, ortaokul ve lise düzeyindeki okullarda girişimcilik becerisinin geliştirilmesi girişimcilik eğitimine yönelik hedeflenen beceri ve değerlerin gerçekleştirilmesinde projelerden nasıl yararlanıldığı ifade edilmiştir. Bu bağlamda proje uygulama basamakları belirli kriterler doğrultusunda değerlendirilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    JAPONYA EĞİTİM SİSTEMİ İÇERİSİNDE GİRİŞİMCİLİK BECERİSİNİN YERİ VE ÖNEMİ: ÖĞRETİM İÇERİKLERİ VE ÖRNEK UYGULAMALAR
    (2022) Tarhan, Murat; Gülmez, Ahmet
    Ülkeler girişimcilik eğitimini ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirmekte ve eğitim sistemi içerisine dâhil etmektedirler. Sosyokültürel, ekonomik, demografik nedenlerden kaynaklanan sorunlara çözüm yolu bulmak için politika yapıcılar tarafından girişimcilik eğitimi bir araç olarak kullanılmaktadır. Özellikle bu problemlerin inovatif bir şekilde eğitim odaklı çıktıları insanların gelecek yaşantısı için önem arz etmektedir. PISA ve TIMSS gibi uluslararası araştırmalarda ilk sıralarda yer alan Japonya araştırmaya konu edilmiştir. Bu bağlamda Japon toplumu, sosyokültürel yaşantısı, ekonomisi, teknolojik yapılanması ile dünyada dikkat çekici bir yapıya sahiptir. Ülkede karşılaşılan problemlerin çözümüne ilişkin önemli bir araç olarak görülen girişimcilik eğitimi adeta ülkenin genel kültürüne dönüşmüştür. Bu nedenle kültüre ait özelliklerin eğitim öğretim ortamına yansıması ve eğitimde girişimcilik uygulamalarının neler olduğu araştırmacılarda merak uyandırmıştır. Araştırmada Japonya’daki eğitim-öğretim faaliyetleri girişimcilik eğitimi bağlamında ele alınmış “Japonya’da girişimcilik eğitiminin yeri ve neden önemli olduğu? Girişimcilik eğitiminin nasıl gerçekleştirildiği? Girişimcilik becerisinin kazandırılmasında hangi yöntemlerin uygulandığı?” gibi sorulara cevap aranmaya çalışılmıştır. Araştırma süresince nitel araştırma yöntemlerinden birisi olan döküman incelem yöntemi tercih edilmiştir. Verilerin elde edilmesinde döküman incelem formu kullanılmıştır. Araştırmanın analiz süreci betimsel analiz ve içerik analizi\rkullanılarak tamamlanmıştır.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim