Yazar "Susam, Birol" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Evde Eğitim Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri(Sabri SİDEKLİ, 2019) Susam, Birol; Demir, Mehmet Kaan; Şahin, ÇavuşSağlık durumu nedeniyle tedavi gördüğü sürece okuluna devam edemeyen öğrenciler gerekli şartlara uymaları halinde evde veya hastanede eğitim görmektedir. Evde eğitim görmek isteyen öğrencilerin velilerinin tedavi gören öğrencinin en az 12 hafta okuluna devam edemeyeceğini gösteren sağlık raporu ile bölgesinde bulundukları rehberlik ve araştırma merkezlerine başvurmaları gerekmektedir. Evde eğitim hizmetinin baş aktörü olan öğretmenler süreci doğrudan yönetmekle görevlidirler. Evde ya da hastanede öğrenciye birebir eğitim vermeleri, öğretmenleri bu konunun en önemli bilgi kaynağı haline getirmiştir. Bu araştırma, sağlık durumlarının el vermemesi nedeniyle eğitimlerine evde veya hastanede devam eden öğrencilerin derslerinde görevli öğretmenlerin evde eğitim hizmeti hakkındaki görüşlerinin incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırma çalışma grubu İstanbul ili Kadıköy ilçesinde hizmet veren Kadıköy Rehberlik ve Araştırma Merkezine kayıtlı olan öğrencilerin evde veya hastanede eğitim derslerinde görevli 10 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden “olgubilim” desende planlanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından ilgili araştırmalar incelenerek ve uzman görüşü alınarak hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış soru formları kullanılarak yüz yüze görüşme yapılarak toplanmıştır. Toplanan veriler, içerik analiz tekniği ile değerlendirilerek anlamlı hale getirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, evde ve hastanede eğitim hizmetinde görevlendirilen öğretmenlerin bu uygulamayı çok faydalı bulmaktadırlar. Öğretmenler evde eğitim hizmetini değerlendirdiklerinde; teknolojiye ulaşmada sıkıntı yasladıklarını, öğrencilerin tedavi sürecinde olmasından dolayı ders motivasyonunun olumsuz etkilediğini, öğrencinin tedavisi için derse sık sık ara verilmesi ve görevlendirilen öğretmenlerin şartlarının iyileştirilmesi konularında da görüş bildirmişlerdir. Evde eğitim hizmetinde görevli öğretmenlere teknolojik altyapıyı sunmak amacıyla ARGE çalışmaları yapılması, öğrencilerin evde eğitimde kullanılacak öğretim programlarının öğrenciye uygun olacak şekilde esnek hale getirilmesi, ders saatlerinin öğrencinin tedavi gördüğü kuruluştan bilgi alarak düzenlenmesi ve evde eğitimde görevlendirilen öğretmenlerin ulaşımlarının sağlanması konusunda iyileştirmeler yapılması önerilmektedirÖğe Öğretim programlarının değişimi üzerine sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020) Susam, Birol; Demir, Mehmet KaanEğitim faaliyetlerinin yürütülmesi ve başarıya ulaşması sürecinde iyi bir kılavuza ihtiyaç vardır. Eğitim-öğretim faaliyetlerinin uygulanmasına kılavuzluk eden programa öğretim programı denilebilir. Öğretim programları eğitim politikaları ile bireyin ve toplumun ihtiyacına göre belirli zamanlarda değişiklik göstermektedir. Öğretim programlarının değiştirilme nedenlerinden biri de dünyanın hızla değişmesiyle bilim ve teknolojinin kayıtsız kalınamaz hızda insan hayatını etkilemesidir. Öğretim programlarının değiştirilme süreci ve sonucu araştırılması gereken bir konu niteliğindedir. Bu araştırmada öğretim programlarının uygulayıcısı olan sınıf öğretmenlerinin öğretim programlarının değişimi üzerine görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, öğretim programlarının uygulayıcısı olan sınıf öğretmenlerinin bu konudaki görüşlerini incelemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerden olgubilim deseninde planlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu gönüllü olarak araştırmaya katılan 21 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu kullanılarak yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanan veriler içerik analizi yapılarak anlamlı hale getirilmiştir. Bulguların modellenmesinde NVivo paket programı kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretim programlarının barındırması gereken özellikler bireysel, toplumsal ve yapısal olmak üzere üç ana kategoriye ayrılmaktadır. Öğretim programlarının bireyin ve toplumun öncelikli ihtiyaçlarını karşılaması beklenmektedir. Program bilimsel ve teknolojik gelişmelere göre güncellenmesi ve değişiklik yapılırken teknolojik ve kültürel gelişmelerin göz önünde bulundurulması gerektiği anlaşılmaktadır. Program değişikliği sürecine öğretmenlerin gerekli görüldüğü düzeyde sürece dahil edilemediği ve yapılan program değişikliği süreçlerine genel olarak olumlu bakılmadığı ortaya çıkmaktadır. Öğretim programlarının MEB kadrosunun görüşlerine bağlı olarak değiştirildiği ve çok sık program değişikliği yapıldığından bu durumun çok doğru bulunmadığı anlaşılmaktadır. Yapılan öğretim programı değişikliklerinin ülkenin ihtiyacı olan nitelikli insan yetiştirmeye uygun bulunmadığı görülmektedir. Ayrıca öğretmen görüşlerine göre ideal öğretim programının öğrenci ve toplumun ihtiyaçlarını karşılayan niteliklere sahip olması gerektiği sonucuna varılmıştır.Öğe Öğretim Programlarının Değişimi Üzerine Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi(Sabri SİDEKLİ, 2020) Susam, Birol; Demir, Mehmet KaanEğitim sistemleri teknolojinin gelişmesi ve bilgiye ulaşmanın kolaylaşması gibi nedenlere bağlı olarak güncellenmeye ve değişmeye daha fazla ihtiyaç duymaktadır. Eğitim sistemlerinin değişmesi ve güncellenmesine bağlı olarak eğitimin kılavuzu olan öğretim programları da değişmektedir. Öğretim programlarının uygulayıcısı olan öğretmenler program değişikliklerinden doğrudan etkilenmektedir. Öğretim programlarının değişimi üzerine sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesini amaçlayan bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Samsun ilindeki ilkokullarda görev yapan 21 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği kullanılarak anlamlı hale getirilmiştir. Analiz sonucunda elde edilen bulguların modellenmesinde NVİVO paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerine göre; öğretim programları bireyin ve toplumun ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olmalı, bilimsel ve teknolojik gelişmelere dayanarak program değişikliği yapılırken kültürel ve milli değerlerin de göz önünde bulundurulmalıdır. Program değişikliği sürecine öğretmenlerin yeterince dahil edilmediği ve yapılan program değişikliklerine yeterince olumlu bakılmadığı anlaşılmaktadır. Program değişikliği yapılma sebeplerinin MEB üst kadrosu görüşlerine dayandırıldığı, sık program değişiklikleri yapıldığı ve değişikliklerin ülkenin ihtiyacı olan insan niteliğinin karşılamaya uygun olmadığı öğretmenlerce değerlendirilmektedirÖğe Sınıf Öğretmenlerinin Ev Ödevi Verme Kriterleri(Ankara Bilim University, 2019) Susam, Birol; Demir, Mehmet KaanEğitim öğrencinin okul dışında geçirdiği zamanlarda da devam etmektedir. Öğrencilerin okul dışındaki zamanlarını verimli değerlendirmesi, sorumluluk bilinci geliştirmesi ve bireysel olarak okulda öğrendikleri konulara yönelik araştırma yapması ev ödevinin amaçlarındandır. Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin ev ödevi verme kriterlerini öğretmen görüşlerine göre incelemesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu İstanbul ili Kadıköy ilçesindeki ilkokullarda görevli 11 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış soru formları yoluyla yüz yüze görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiş ve anlamlı hale getirilmiştir. Araştırma bulguları incelendiğinde sınıf öğretmenlerinin ev ödevlerini öğrencilerin tekrar, pekiştirme, sorumluluk ve araştırma becerilerini geliştirme amaçlı verdikleri anlaşılmıştır. Araştırmaya katılan tüm öğretmenlerin MEB’in tatilde ödev vermeyin önerisini olumlu karşıladıkları, genelde öğrencilerine günübirlik ödevler verdikleri, sınıftaki tüm öğrencilere aynı ödevleri verdikleri, ödevini yapmayan öğrencilere ödevlerini gün içinde okulda yaptırdıkları ve ödev konusunda ailelerden yardım istemedikleri anlaşılmıştır [EN] The education continues at time when the student even spent outside of the school. The major aims of the homeworks for the students are to efficiently increase the value of their time outside of the school, to develop a sense of responsibility and conduct individual research on the subjects they have learned in school. The purpose of this study is to examine the criteria for assigning homework by classroom teacher. The study group consisted of 11 classroom teachers working in primary schools in Kadıköy, Istanbul. In this qualitative research, interview technique was used. Data were collected through faceto-face interviews with semi-structured questionnaires. The collected data were analyzed and made meaningful by using content analysis method. When the research findings were examined, it was found out the classroom teachers assigned homework to improve the students' repetition, reinforcement, responsibility and research skills. It was understood that all teachers who participated in the study have positive attitudes toward not assigning homework on vacation recommended by Ministry of education. In general, teachers assign daily homeworks to the students, and assign the same hoemeworks to all students in the class. Classroom teachers also claim that the students who do not do homeworks mostly not getting helps from parentsÖğe Uzaktan Eğitim Yoluyla Yapılan Hayat Bilgisi Dersine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi(Yildiz Technical University, 2021) Susam, Birol; Gönül, Almina; Başar, Begüm; Demir, Mehmet KaanTüm dünyayı etkisi altına alan COVİD-19 pandemisi toplumları tüm alanlarda etkisi altına almıştır. Pandemi sürecinde diğer alanlarda olduğu gibi eğitim alanında da bazı önlemler alınması zorunluluk haline gelmiştir. Bulaş riskinin azaltılması amacıyla yüz yüze eğitime ara verilerek uzaktan eğitime geçilmiştir. COVİD-19 pandemisi döneminde uzaktan eğitim yoluyla verilen Hayat Bilgisi derslerine yönelik öğretmen görüşlerini incelemeyi amaçlayan bu araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim desende planlanmıştır. Araştırma verilerini toplamak amacıyla görüşme soruları geliştirilmiştir. Elde edilen bu verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Bulgulara göre uzaktan eğitim platformlarına erişimde yaşanan sorunların başında teknolojik donanım yetersizliği gelmektedir. Uzaktan eğitim yolu ile işlenen Hayat Bilgisi dersinde yaparak yaşayarak öğrenmenin gerçekleşmemesi büyük bir eksiklik olarak görülmüştür. Buna ek olarak öğrencilerin yeterince söz hakkı alamadığı, uzaktan eğitim yoluyla yapılan derslerde sunum ve video gibi dijital ders içeriklerinin paylaşımının daha kolay olduğu, somut aktivite yapılamadığı, uygulamalı etkinliklerin öğrenci için yetersiz kaldığı ve öğretmenlerin çoğunun uzaktan eğitim platformu kullanım bilgisine bağlı olarak kendilerini uzaktan eğitim konusundan yeterli hissettikleri anlaşılmıştır