Yazar "Shahbaz, Ahmed Syed" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Determination of vocabulary learning strategies of students of Turkish as a foreign language at Jamia Milia Islamia University, India(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2014) Shahbaz, Ahmed Syed; Şahin, AbdullahÖğrencilerin ikinci dil edinimi sırasında karşılaştıkları en önemli sorunlardan birisi kelime öğrenimidir. Yetersiz kelime bilgisi hem ikinci dil öğrenimini hem de onun kullanımını hayati yönde etkilemektedir. Bu durumdan hareketle yapılan çalışmada, yabancı dil olarak olarak Türkçe öğrenen lisans öğrencilerinin kullandıkları kelime öğrenme stratejileri ve uygulamaları incelenmiştir. Çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Hindistan'da Jamia Milia İslamia Üniversitesi'nde, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen 104 Hintli öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı bu öğrenciler tarafından en fazla ve en az kullanılan kelime öğrenme stratejilerini ortaya koymaktır. Bu çalışmada veri toplamak amacıyla kelime öğrenme stratejileri üzerine Schmitt'in Taksonomisinden (1997) uyarlanan 25 maddelik bir anket kullanılmıştır. Öğrencilerden toplanan veriler frekans, yüzde ve ortalama istatistikleri kullanılarak SPSS programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda en çok kullanılan kelime öğrenme stratejisi hafıza strateji çıkmıştır. En az kullanılan kelime stratejisi ise meta kognitif çıkmıştır. Bu sonuçların yabancılara Türkçe öğretimi eğitimcilerine etkili kelime öğretimi stratejileri ve yöntemleri konusunda yol gösterici olacağı düşünülmektedir.











