Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sezgin, Handan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Effectiveness of Online Education in Teaching Breast Self-Examination
    (Asian Pacific Organization Cancer Prevention, 2014) Tuna, Arzu; Avdal, Elif Unsal; Yucel, Sebnem Cinar; Dal, Nursel Alp; Dicle, Aklime; Ozkan, Arife; Sezgin, Handan
    Background: This research evaluated the effectiveness of an online education model in teaching breast self-examination to university staff and students. Materials and Methods: 1,679 women participated in a breast self-examination online training program. Breast self-examination knowledge evaluation forms developed by Maurer (1997) were used in the research and were evaluated on a 100 point scale. Paired t-test and McNemar's Test statistics were employed. Results: The participants scored an average of 46.5 (14.0%) on knowledge on breast self-examination before training, but 77.4 (11.0%) one month after education and 76.7 (9.52%) after six months. There was a clear significant difference between these knowledge levels (p<0.05). Similarly, while the rate for systematic practice of breast self-examination among women was 30.8% before training it increased to 47.8% afterwards. Again the difference was significant (p<0.05). Conclusions: Online education is an effective method for teaching breast self-examination to women.
  • [ X ]
    Öğe
    Follow-up of patients with type 2 diabetes via cell phone: randomized controlled trial
    (Marmara Univ, Inst Health Sciences, 2013) Sezgin, Handan; Cinar, Sezgi
    Objective: To evaluate whether diabetes education and nurse follow up via phone call-SMS have an impact on metabolic parameter and social factors of type 2 diabetic patients. Method: 120 diabetic patients were randomly selected and formed control, education and short message service (SMS) follow up groups that each contains 40 patients. After giving education to phone call- SMS group, in an attempt to get HbA1c level closer to normal value (<%7), it was planned to give social and cognitive support for 12 weeks. Results: At the end of 12 weeks, glycosylated hemoglobin (HbA1c) dropped (1.8%) in intervention, (0.58%) education and (0.59%) in control group. Fasting blood glucose dropped 38 mg/dl in the phone call-SMS group, 36mg/dl in the control group, post prandial glucose dropped in only phone call SMSgroup (52 mg/dl); sistolic pressure dropped both phone call-SMS and education groups. While scores of severity and self efficiency increased in every three groups, scores of support increased only in control group, outcome expectation scores increased both phone call-SMS and education groups. 12 weeks. Scores of positive misguided reinforcing behavior dropped only in phone call-SMS group. A positive relationship was found between severity -support and self efficiacy-outcome expectation scores of the groups. Conclusion: Follow up and management of diabetic patients by nurse via SMS and mobile phone have given successful result on providing social compliance and optimal glycemic control.
  • [ X ]
    Öğe
    Kardiyopulmoner Resüstasyon (Temel Yaşam Desteği) Eğitimi Alan Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Bilgi ve Beceri Düzeyleri: Altı Aylık İzlem Sonuçları
    (2017) Tuna, Arzu; Çelebi, İsmet; Silahçılar, Arife; Sezgin, Handan; Şıpkın, Sevinç; Karatutlu, Cumali; Şener, Ayşın
    Bu araştırma kardiyopulmoner resüstasyon (Temel Yaşam Desteği- TYD) öğrenme programının etkisini, programın başarısını, uygulanabilirliğini değerlendirmek araştırmak isteğiyle planlandı. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi hemşirelik, ebelik, acil yardım ve afet bölümüne bu program verildi. Verilen eğitimin altı ay sonrasında yüksek başarı puanı ve pozitif geri bildirimler alındı. Öğrencilerin uygulamalrı da başarılı bulundu. Sağlık öğrencilerinin öğrenmesi için kullanılan bu yöntem, izleme- uygulama tekniğinw temellendirildi. Bu yöntem, edinilen bilginin erken ve geç dönemde akılda tutulmasında etkili oldu.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yaşlı popülasyonunda ağrı
    (Türk Geriatri Derneği, 2009) Tanrıverdi, Gülbu; Korkut, Mervegül; Okanlı, Ayşe; Çetin, Hacer; Özyazıcıoğlu, Nurcan; Sezgin, Handan; Özışık, Handan Kararman
    Giriş: Bu çalışma genel yaşlı popülasyonunda ağrı ve kronik ağrı prevalansı, ağrı yerleri ve bunlar üzerinde demografik özelliklerin etkisini belirlemek amacıyla yapıldı. Gereç ve Yöntem: Kesitsel olan bu araştırma Çanakkale, Erzurum, Malatya ve Mersin il merkezlerinde yapıldı. Çalışma grubunu 1053 yaşlı oluşturdu. Veriler araştırmacılar tarafından oluşturulan anket formu ile Mart 2006-Eylül 2006 tarihleri arasında toplandı. Veriler SPSS 10.0 Windows Paket Programında tanımlayıcı istatistik, bağımsız gruplarda t testi, ki kare ve tek yönlü varyans analiz testleri ile değerlendirildi. Bulgular: Araştırma bulgularına göre, ağrı prevalansı %88.5 (n=932), kronik ağrı prevalansı % 64.7 (n=681) olarak belirlendi. Yaşlıların %49.4’ünün ağrıyı hergün deneyimlediği belirlendi. Ağrı yeri olarak en sık baş (%27.3), sırt-bel (%24.6) ve bacak-diz (%18.5) gösterildi. Yaşanılan şehir, cinsiyet, meslek, kronik hastalığa sahip olma gibi değişkenler ağrı prevalansı ve ağrı türleri üzerinde anlamlı farklılık oluşturdu. Sonuç: Sonuç olarak, kronik ağrı ve herhangi bir nedenle deneyimlenen ağrı prevalansı genel yaşlı populasyonunda oldukça yüksektir ve bazı demografik değişkenlerden etkilenmektedir.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim