Yazar "Sever, Tuba" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An investigation into the impact of digital storytelling on the motivation level of students(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2014) Sever, Tuba; Yılmaz, CevdetMotivasyonun dil öğrenme sürecinde en önemli faktörlerden biri olduğu geniş ölçüde kabul edilmektedir ve etkisi farklı araştırmacılar tarafından farklı bağlamlarda yıllardır araştırma konusu olmuştur. Özellikle ikinci/yabancı dil öğreniminde öğrencilerin motivasyon düzeylerini etkileyen çeşitli faktörler tartışılmaktadır. Bunlar arasında dil öğrenim ve öğretim sürecinde öğrencilerin daha motive ve aktif olmaları için materyal kullanımının büyük önem taşıdığı ifade edilmektedir. Bilgisayarların takdimiyle birlikte öğrencilerin içinde yaşadıkları çevre gibi pedagojik açıdan da dijital ortamlara entegre edildiği yeni bir çağ başlamıştır. Bu nedenle öğrencilerin motivasyon düzeyleri ve dijital araçların dil öğrenim sürecine entegre edilmesi arasındaki ilişki yıllardır araştırma konusu olmuştur. Çağın gerekleri ve eğitim ortamlarında öğrencilerin ikinci/yabancı dil motivasyon düzeylerine dayanarak, bu çalışma dijital öykü oluşturmanın öğrencilerin İngilizce öğrenme motivasyon düzeyleri üzerindeki etkisini cinsiyet, bilgisayar kullanım sıklıkları, bilgisayarı İngilizce öğrenme amaçlı kullanma sıklıkları ve bilgisayar yeterlilik algıları gibi çeşitli değişkenler açısından incelemiştir. Çalışma Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, zorunlu ve isteğe bağlı hazırlık programında okuyan 63 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma, karmaşık yöntem aracılığıyla uygulanmış ve nicel açıdan öğrencilerin rastgele seçilmediği ancak araştırmacıya ön-test ve son-test puanları aracılığıyla toplanan veri arasında karşılaştırma yapma olanağı sunması açısından önemli bir yere sahip "eşitlenmemiş karşılaştırmalı kontrol gruplu model" e göre tasarlanmıştır. Gruplar deney (33) ve kontrol (30) grubu olarak belirlenmiştir ve deney grubunun dijital hikayeler oluşturmasına yönelik eğitim aldıkları kontrol grubunun ise almadığı iki aylık bir çalışmaya dahil edilmişlerdir. Veriler, Gardner'ın (2004) Tutum/Motivasyon Test Ölçeği'nden direkt alınan ya da adapte edilen iki anket ve bir görüşmenin dahil olduğu hem nitel hem nicel yöntemlerle toplanmıştır. Uygulamanın tamamlanmasının ardından iki gruba da anketler son-test olarak verilmiştir ve deney grubu katılımcılarıyla ayrıca görüşmeler yapılmıştır. Anketler aracılığıyla toplanan veriler, uygulamanın yapıldığı deney grubu katılımcıları ile geleneksel yöntemlerle eğitim alan kontrol grubu öğrencilerinin motivasyon düzeyleri arasında istatistiki olarak önemli bir farklılık olduğunu ortaya çıkaran SPSS 20.0 programı ile analiz edilmiştir. Bulgulara bağlı olarak, deney grubu katılımcılarının motivasyon seviyelerinde bir artış, kontrol grubu katılımcılarında ise son-test puanlarında bir düşüş olduğu ortaya çıkarılmıştır. Veriler, katılımcıların cinsiyet, bilgisayar kullanım sıklığı ve bilgisayar yeterlilik algıları açısından analiz edilmiş ve öğrencilerin ikinci/yabancı dil öğrenme motivasyon düzeylerinde istatistiki olarak önemli etkilerinin olmadığı ortaya konmuştur. Katılımcıların görüşme sorularına verdikleri yanıtlar betimsel analiz yöntemiyle gerçekleştirilmiş ve nicel verilerle benzer sonuçlar ortaya çıktığı görülmüştür. Hem nicel hem nitel verilerle toplanan bulgulara bağlı olarak, dijital hikaye oluşturmanın İngilizce öğrenimi açısından öğrencilerin motivasyon düzeylerinde önemli bir etkiye sahip olduğu ortaya konmuştur. Sonuç olarak, dijital hikaye oluşturmanın dil öğrenme ve öğretme sürecine entegre edilmesinin öğrencilerin daha motive olmalarına olanak sağlaması açısından etkili olduğu düşünülmektedir.