Yazar "Sert, Berna" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çanakkale onsekiz mart üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinin öğrenme şekilleri(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2024) Çan, Gamze; Sert, Berna; Toraman, ÇetinAmaç: Bireylerin nasıl öğrendiklerini öğrenmeleri ve bu sürecin daha verimli hale getirilebilmesi ile ilgili çalışmalar; öğrenen ve öğretenlerin öğrenme yöntemleri konusunda farkındalıklarının önemini ortaya koymaktadır. Yöntem: Bu çalışmada tıp fakültesinin tüm dönemlerindeki öğrencilerin öğrenme stilleri Felder ve Soloman tarafından geliştirilen “Öğrenme stilleri indeksi” kullanılarak değerlendirilmiştir. Bu indeks, aktif- yansıtıcı, algısal-sezgisel, görsel-işitsel ve sıralı-bütünsel olmak üzere 4 boyut ve her boyutun güçlü dengeli ve orta olmak üzere 3 düzeyi içermektedir. Bulgular: Çalışmaya tüm dönemlerden toplam 900 öğrenci katılmıştır. İndekse göre öğrenme stilleri ile ilgili öğrencilerin hangi boyutta ve düzeyde oldukları değerlendirilmiştir. Öğrenme boyutlarında %22,1 dengeli yansıtıcı, %25,8 dengeli aktif öğrenen olduğu bu boyutta dönemlere göre dağılımının anlamlı olarak farklı olduğu görülmektedir (p=0.001). Aynı şekilde, algısal – sezgisel boyutta dengeli algısal %14,2 ve dengeli sezgisel %25,7 olduğu ve dönemlere göre anlamlı fark olduğu (0.024), dengeli işitsel %15,4, dengeli görsel %22,9 olup işitsel – görsel öğrenme boyutlarında dönemlere göre anlamlı farklılıklar olduğu görülmektedir(p=0.019). Sonuç: Elde edilen sonuçlar hem öğrencilerin hem de eğitmenleri yönlendirmek açısından önem taşımaktadırÖğe Digital Health Interventions' Impact on Health Literacy: A Systematic Review(Oxford Univ Press, 2024) Causio, F. A.; Fakhfakh, M.; Kaur, J.; Sert, Berna; Gandolfi, S.; Di Pumpo, M.; De Angelis, L.In the digital era, health literacy is crucial for informed health decisions and outcomes. This systematic review evaluates the effectiveness of digital health interventions (DHIs) in enhancing health literacy, as defined by the World Health Organization. We included a variety of studies, such as cross-sectional studies, surveys, and case reports, focusing on interventions like mobile health apps, online platforms, and telehealth services. Our search, adhering to PRISMA guidelines, spanned databases like PubMed, IEEE, and ACM, covering publications from 2013 to 2023. From 1,029 initial articles, 58 met our inclusion criteria after rigorous screening and duplicates removal. Our findings highlight that DHIs, including multimedia tools and remote sessions, significantly bolster health literacy across diverse populations. However, the impact varies due to the digital divide, influenced by factors like age and socioeconomic status. This review underscores the potential of DHIs in public health and the necessity to address accessibility to reduce health disparities. The full synthesis of data and methodological details will be discussed in the presentation, aiming to guide future digital health strategies and policies.Öğe Tıp Fakültesi Birinci Sınıf Öğrencilerinde Aşı Kararsızlığı ve COVID-19 Aşısı Olma Durumu(2022) Konuş, Süleyman; Sert, Berna; Bakar, Çoşkun; Çan, GamzeGiriş: Bu çalışmanın amacı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi birinci sınıf öğrencilerinde aşı kararsızlığı prevalansının ve aşı olma durumunun belirlenmesidir. Gereç ve Yöntem: Kesitsel tipteki bu araştırmanın popülasyonunu dönem 1 öğrencisi olan 170 kişi oluşturmakta olup, öğrencilerin %81,2’sine ulaşılmıştır (138 öğrenci). Verilerin analizi için Microsoft Excel ve SPSS programları kullanılmıştır. Grupların karşılaştırmaları için ki-kare testi kullanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık için p<0,05 düzeyi anlamlı kabul edilmiştir. Araştırmanın yürütülmesi için Etik Kurul onayı ve Tıp Fakültesi Dekanlığından izin alınmıştır. Bulgular: Çalışmamıza katılan 138 öğrencinin yaş ortalaması 18,7±0,8 olup %55,8’i kadındır. Çalışma grubumuzda COVID-19 aşı kararsızlığı prevalansı %10,9 ve aşı reddi prevalansı %0,7 (1 öğrenci) olarak belirlenmiştir. Katılımcıların pozitif test ile doğrulanmış COVID-19 geçirme prevelansı %15,9 olarak belirlenmiştir. Sonuç: Araştırmada aşıya yönelik tereddüt düşük de olsa görülmüştür. Hekimlik yapacak öğrencilerden bu konuda savunuculuk beklenmektedir. Bunun için öğrenciler yeterli bilgi ve olumlu düzeyine ulaşmış olmalıdırlar. Bu nedenle tıp eğitimi programına 1. sınıftan itibaren bir hekimlik değeri olarak aşı ile ilgili dersler ve yaşam savunusuna yönelik projeler eklenmeli, böylece konuyla ilgili bilgi düzeyinin arttırılması ve olumlu tutum ve davranışlar desteklenmelidir.