Yazar "Serbes, Şakir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Atletizm Sporcularının Algıladıkları Antrenör Davranışlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi(2020) Yapar, Ahmet; Serbes, ŞakirAntrenörlerin spor ortamındaki çocuk ve genç bireylerin spor gelişimlerine en çok etki eden kişiler oldukları araştırmanın bulgularında gösterilmiştir. Araştırmanın amacı atletizm Türkiye şampiyonasına katılan atletlerin algıladıkları antrenör davranışlarını sporcuların cinsiyet, spora başlama yaşı, atletizm deneyimi, antrenörün cinsiyeti ve antrenörün kademesi değişkenlerine göre karşılaştırılmasıdır. Araştırmaya 11-39 (x?= 18,71; Ss = 6,03) yaş aralığında 85 kadın ve yaşları 10- 43 (x?= 19,45; Ss = 5,17) arasında 125 erkek atlet katılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından sporcuların ve antrenörlerinin özelliklerini belirlemeye yönelik oluşturulan demografik bilgi formu ve Türkçe uyarlaması Yapar ve İnce (2014) tarafından yapılan Sporcular için antrenör davranışlarını değerlendirme ölçeği (SADDÖ) ile elde edilmiştir. Veriler tanımlayıcı istatistik, bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi ile incelenmiştir. Bulgular SADDÖ’nün olumlu antrenör davranışı alt boyutunda kadın sporcuların erkeklerden daha yüksek puana sahip olduklarını ve erkek atletlerin ise olumsuz antrenör davranışları alt boyutunda kadın atletlerden daha yüksek puana sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca spora 11-14 yaş arasında başlayan atletlerin spora 10 yaşından önce ve 15 yaşından sonra başlayan bireylere göre yarışma stratejisi alt boyutunda daha yüksek puana sahip oldukları gözlenmiştir. Sonuç olarak algılanan antrenör davranışlarında hem sporcunun cinsiyeti hem de spora başlama yaşı atletizm sporcuları için belirli boyutlarda farklılık gösterdiği belirlenmiştir.Öğe Zumba Etkinliklerinin Lise Öğrencilerinin Fiziksel Uygunluklarına Etkisinin İncelenmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2024) Güneş, Ezgi; Serbes, ŞakirAmaç: Bu araştırmada Zumba® Fitness etkinliklerinin, liseli kadın öğrencilerin fiziksel uygunluklarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmaya, yaş ortalaması 15,61±0,26 yıl olan toplam 30 öğrenci dahil edilmiştir. Katılımcılar rastgele zumba grubu (ZG) ve kontrol grubu (KG) olarak ayrılmıştır. ZG (n=15) yer alan öğrencilere, 6 hafta süreyle haftada 3 gün birer saat Zumba Fitness programı uygulanmıştır. KG (n=15) öğrencilerine ise günlük hayatlarındaki fiziksel hareketlerinde bir değişiklik yapmamaları istenmiştir. Öğrencilerin boy, ağırlık, esneklik, kol kuvveti, karın kası kuvveti, 1600m koş-yürü performansı ve Vo2max.değerleri FITNESSGRAM test protokollerine uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Ölçümler Zumba® Fitness programı uygulanmadan önce (ön test), dördüncü hafta bitiminde (izleme testi) ve program tamamlandıktan sonra (son test) alınmıştır. Tüm verilerin tanımlayıcı analizleri hesaplanmış, normal dağılım değerlendirilmesi Shapiro-Wilk, varyansların eşitliğini değerlendirmek için Levene testi kullanılmıştır. KG ve ZG karşılaştırılması Mann- Whitney U testi ile analiz edilmiştir. Grup içi ön test, izleme testi ve son test karşılaştırmaları Friedman testine göre araştırılmıştır. Farkların belirlenmesinde çoklu karşılaştırma testlerinden Bonferroni analizinden yararlanılmıştır. Bulgular: Öğretmenlik Araştırma bulgularına göre, KG ve ZG ön test karşılaştırılmasında tüm değişkenlerde anlamlı düzeyde farklılık olmadığı belirlenmiştir (p >.05). KG ön test, izleme testi ve son test karşılaştırılmasında farklılık olmadığı (p >.05) tespit edilmiştir. ZG ön test, izleme testi ve son test karşılaştırılmasında ise anlamlı düzeyde farklılıklar olduğu (𝜒����������2 (2)=27,000 p=0,000) belirlenmiştir. Bu farklılıkların ağırlık, BKİ, esneklik, 1600m ve VO2max.ölçümleri arasında olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Sonuç olarak, uygulanan Zumba® Fitness programının kadın lise öğrencilerin ağırlık ve BKİ değerlerini düşürdüğü, esneklik ve aerobik dayanıklılık düzeyini artırdığı, kol ve karın kası kuvvet ve dayanıklılıklarına etki etmediği görülmüştür. Araştırma sonuçlarından hareketle Zumba® Fitness, lise beden eğitimi dersleri ve ders dışı etkinliklerinde, alternatif bir etkinlik olarak kullanılması bu araştırmanın genel bir önerisi olarak sunulabilir.