Yazar "Serbes, Şakir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Atletizm Sporcularının Algıladıkları Antrenör Davranışlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi(2020) Yapar, Ahmet; Serbes, ŞakirAntrenörlerin spor ortamındaki çocuk ve genç bireylerin spor gelişimlerine en çok etki eden kişiler oldukları araştırmanın bulgularında gösterilmiştir. Araştırmanın amacı atletizm Türkiye şampiyonasına katılan atletlerin algıladıkları antrenör davranışlarını sporcuların cinsiyet, spora başlama yaşı, atletizm deneyimi, antrenörün cinsiyeti ve antrenörün kademesi değişkenlerine göre karşılaştırılmasıdır. Araştırmaya 11-39 (x?= 18,71; Ss = 6,03) yaş aralığında 85 kadın ve yaşları 10- 43 (x?= 19,45; Ss = 5,17) arasında 125 erkek atlet katılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından sporcuların ve antrenörlerinin özelliklerini belirlemeye yönelik oluşturulan demografik bilgi formu ve Türkçe uyarlaması Yapar ve İnce (2014) tarafından yapılan Sporcular için antrenör davranışlarını değerlendirme ölçeği (SADDÖ) ile elde edilmiştir. Veriler tanımlayıcı istatistik, bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi ile incelenmiştir. Bulgular SADDÖ’nün olumlu antrenör davranışı alt boyutunda kadın sporcuların erkeklerden daha yüksek puana sahip olduklarını ve erkek atletlerin ise olumsuz antrenör davranışları alt boyutunda kadın atletlerden daha yüksek puana sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca spora 11-14 yaş arasında başlayan atletlerin spora 10 yaşından önce ve 15 yaşından sonra başlayan bireylere göre yarışma stratejisi alt boyutunda daha yüksek puana sahip oldukları gözlenmiştir. Sonuç olarak algılanan antrenör davranışlarında hem sporcunun cinsiyeti hem de spora başlama yaşı atletizm sporcuları için belirli boyutlarda farklılık gösterdiği belirlenmiştir.Öğe Beden Eğitimi Dersi Mutluluk Düzeyi Ölçeği Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması(Cenk TEMEL, 2019) Uğraş, Sinan; Serbes, ŞakirÖğrencilerin, beden eğitimi dersi ile ilgili fiziksel kaygı, duygu durumları, durumsal güdülenmeleri ve tutumlarını ölçen ölçme araçları olmasına rağmen iyi oluş ve mutluluk ile ilgili ölçeğe rastlanmamıştır. Bu araştırmada ortaokulda okuyan öğrencilerin beden eğitimi ve spor derslerindeki mutluluk düzeylerini belirleyen geçerli ve güvenilir bir test aracı geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma örneklemini Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 3 farklı ortaokulda okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma grubunun % 51.7’sini (n=216) erkek öğrenciler %48.3’ünü (n=202) kız öğrenciler olmak üzere toplam 418 öğrenci oluşturmuştur. Bu araştırma kapsamında “Beden Eğitimi Dersi Mutluluk Düzeyi Ölçeği (BEDMDÖ)” olarak adlandırılan likert tipi bir ölçek geliştirilmiştir. Araştırma bulgularına göre AFA sonucunda 22 maddeden oluşan havuzundan 13 madde çıkarılarak tek boyutlu 9 maddelik bir yapı ortaya çıkmıştır. Ölçeğin açıkladığı varyans oranının % 43.861 olduğu tespit edilmiştir. DFA sonuçlarının [χ2/sd (2.690), GFI (.944), CFI (.938), AGFI (.904), NFI (.907), RMSEA (.079)] kabul edilebilir referans aralıklarında olduğu tespit edilmiştir. Ölçeğin Cronbach Alpha değeri .857 olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre “Beden Eğitimi Dersi Mutluluk Düzeyi Ölçeği’nin” geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Examining the relationship between school alienation and loneliness levels of faculty of sports sciences students(İlyas GÖRGÜT, 2024) Serbes, Şakir; Aslan, MuratAlthough university life is a period that contributes to the academic and social development of the individual and shapes career plans, it can also bring some negative experiences. Among these negative experiences, factors such as alienation from school and loneliness are perhaps the factors that affect university students the most. For this reason, the current study aimed to examine the relationship between school alienation and loneliness levels of sports science students. In this research, in which the relational screening method was used, the relationship between school alienation and loneliness levels of sports science students was tested with the structural equation model. 204 students studying at the Faculty of Sports Sciences participated in the research. The research data are the "University Alienation Scale" developed by Kurtulmuş, Kaçire, Karabıyık and Yiğit (2015) and the "Loneliness Scale" developed by Russell (1996), revised by Wongpakaran et al., (2020) and adapted to Turkish culture by İnanç and Ekşi (2022). It was obtained using the “scale”. Confirmatory factor analysis (CFA) was conducted to determine the suitability of the scales used within the scope of the research to the structural model. Skewness and kurtosis values were checked for the normality assumption of the data, and the relationship between school alienation and loneliness level was tested with Pearson correlation and SEM analysis. As a results, it was determined that there was a positive significant relationship between the loneliness and school alienation levels of sports science students, and alienation scores significantly predicted loneliness scores (β = 0.476, z = 6.17, P = 0.001)Öğe Lise Öğrencilerinin Fiziksel Uygunluk Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi(Türkiye Dağcılık Federasyonu, 2024) Özdeş, Nevin; Serbes, ŞakirBu araştırmada Lise öğrencilerin Fiziksel Uygunluk Bilgi Düzeylerinin (FUBD) incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın araştırma grubu 386 (%53,5) kadın, 336 (%46,5) erkek toplam 722 lise öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada McConnell, Corbin ve Dale (2005) 'nin geliştirdiği, Lise öğrencilerinin FUBD ölçmeye yönelik soru bankasından yararlanılmıştır. Anket formunda 45 soruya yer verilmiştir. Sorular Sağlıkla İlgili Fiziksel Uygunluk (SFU) ile Kardiyovasküler Dayanıklılık (KVD), Kassal Zindelik, Beden Kompozisyonu ve Esneklik kavramlarını kapsayacak şekilde tasarlanmıştır. Anket sorularının geçerliğine ilişkin yapılan Rasch analizi (Rasch, 1980) ile Standardize dağılım (ZSTD) değerleri uygun aralıkta değişmektedir. Ayrıca bilgi testi maddeleri iyi düzeyde zorluk derecesi ve kesinlik sağlanmıştır. Rasch analizi ayrışma değeri 2,34 olarak hesaplanmış ve iyi düzeyde uyum gösterdiği (Bond ve Fox, 2007), testteki maddelerin kabul edilebilir değerlerin üzerinde olduğu, geçerli ve güvenilir bir araç olduğu belirlenmiştir (Cengiz, Serbes ve Özdeş, 2018). Elde edilen tüm verilerin betimleyici istatistikleri hesaplanmış, cinsiyet farklılıkları t-testi, ebeveyn eğitim düzeyi, sınıf düzeyi ile FUBD farklılıkları ise Tek Yönlü Varyans Analizine (One-Way ANOVA) göre araştırılmıştır. Araştırma bulgularına göre Lise öğrencileri 45 sorunun ortalama 17,62±5,40 'ni doğru olarak cevapladığı tespit edilmiştir. Kadın öğrencilerin ortalama FUBD skorları ( = 18,38, SS=5,61) erkek öğrencilerin ortalama FUBD skorlarından ( =16,75, SS=5,02) daha yüksek bulunmuştur t(722)= -4,086, p=,000. Ayrıca sınıf düzeyine göre FUBD değerleri arasında [F(3,718)=2,584 ,p= ,052] ve anne eğitim düzeyi ile FUBD skorları arasında [F(5,716)=1,441 ,p=0.207] farklılık belirlenmemiştir. Baba eğitimi ile öğrencilerin FUBD arasında ise anlamlı düzeyde farklılıklar olduğu [F(5, 716)=4.854, p=0.000] tespit edilmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin FUBD düşük olduğu (Başarısız), sınıf düzeyi ve anne eğitim düzeyinin öğrencilerin FUBD etkili olmadığı, baba eğitim düzeyinin ise etkili olduğu söylenebilir.Öğe Zumba Etkinliklerinin Lise Öğrencilerinin Fiziksel Uygunluklarına Etkisinin İncelenmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2024) Güneş, Ezgi; Serbes, ŞakirAmaç: Bu araştırmada Zumba® Fitness etkinliklerinin, liseli kadın öğrencilerin fiziksel uygunluklarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmaya, yaş ortalaması 15,61±0,26 yıl olan toplam 30 öğrenci dahil edilmiştir. Katılımcılar rastgele zumba grubu (ZG) ve kontrol grubu (KG) olarak ayrılmıştır. ZG (n=15) yer alan öğrencilere, 6 hafta süreyle haftada 3 gün birer saat Zumba Fitness programı uygulanmıştır. KG (n=15) öğrencilerine ise günlük hayatlarındaki fiziksel hareketlerinde bir değişiklik yapmamaları istenmiştir. Öğrencilerin boy, ağırlık, esneklik, kol kuvveti, karın kası kuvveti, 1600m koş-yürü performansı ve Vo2max.değerleri FITNESSGRAM test protokollerine uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Ölçümler Zumba® Fitness programı uygulanmadan önce (ön test), dördüncü hafta bitiminde (izleme testi) ve program tamamlandıktan sonra (son test) alınmıştır. Tüm verilerin tanımlayıcı analizleri hesaplanmış, normal dağılım değerlendirilmesi Shapiro-Wilk, varyansların eşitliğini değerlendirmek için Levene testi kullanılmıştır. KG ve ZG karşılaştırılması Mann- Whitney U testi ile analiz edilmiştir. Grup içi ön test, izleme testi ve son test karşılaştırmaları Friedman testine göre araştırılmıştır. Farkların belirlenmesinde çoklu karşılaştırma testlerinden Bonferroni analizinden yararlanılmıştır. Bulgular: Öğretmenlik Araştırma bulgularına göre, KG ve ZG ön test karşılaştırılmasında tüm değişkenlerde anlamlı düzeyde farklılık olmadığı belirlenmiştir (p >.05). KG ön test, izleme testi ve son test karşılaştırılmasında farklılık olmadığı (p >.05) tespit edilmiştir. ZG ön test, izleme testi ve son test karşılaştırılmasında ise anlamlı düzeyde farklılıklar olduğu (𝜒����������2 (2)=27,000 p=0,000) belirlenmiştir. Bu farklılıkların ağırlık, BKİ, esneklik, 1600m ve VO2max.ölçümleri arasında olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Sonuç olarak, uygulanan Zumba® Fitness programının kadın lise öğrencilerin ağırlık ve BKİ değerlerini düşürdüğü, esneklik ve aerobik dayanıklılık düzeyini artırdığı, kol ve karın kası kuvvet ve dayanıklılıklarına etki etmediği görülmüştür. Araştırma sonuçlarından hareketle Zumba® Fitness, lise beden eğitimi dersleri ve ders dışı etkinliklerinde, alternatif bir etkinlik olarak kullanılması bu araştırmanın genel bir önerisi olarak sunulabilir.