Yazar "Sefer, Sinem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Pleural Tuberculosis in a Patient After COVID-19 Pneumonia(Cem TIRINK, 2022) Alkan, Sevil; Dindar Demiray, Emine Kübra; Durgun, Mehmet; Paşa, Özgür; Sefer, SinemDuring the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic, it was observed that the clinics of existing and undiagnosed tuberculosis (TB) patients were more severe, especially in low and middle-income countries where TB is endemic and there is a lack of healthcare. There is limited literature on whether the coexistence of TB and COVID 19 or the lung damage/immune state caused by COVID-19, or whether immunosuppressive therapies used during the treatment of COVID-19 whether it creates a predisposition to TB. In this case report, we aimed to present a 66-year-old female patient diagnosed as pleural tuberculosis after COVID-19 pneumonia and to examine the possible relationship between COVID-19 and TB.Öğe Serratia Spp. Meningitis in A Child with Venticulo-Peritoneal Shunt(MediHealth Academy Yayıncılık, 2021) Demiray, Emine Kübra Dindar; Alkan, Sevil; Akyıldız, Mustafa Yasir; Ezin, Özgür; Sefer, SinemSerratia species are opportunistic, gram-negative, motile bacteria classified in the large family Enterobacteriaceae and differentiate from Klebsiella spp. with slow fermenting lactose and DNAase positive (1,2). One of the characteristics of Serratia bacteria that distinguishes them from other bacteria is to synthesize the red pigments, prodigiosins. It can cause nosocomial infections especcialy in newborns and patients in intensive care units. Serratia spp.; responsible for approximately 2% of nosocomial infections; has been reported as the responsible agent especially in respiratory tract infections, urinary tract infections and bacteremia. An outbreak of S. marcescens blood stream infection has been identified in patients receiving contaminated parenteral nutrition bags (2). It has been reported to cause S. marcescens meningitis, wound infections, arthritis and outbreaks in pediatric wards (3). In this text we aimed to present a three and a half year old girl case of acute bacterial meningitis due to Serratia spp. with ventriculo-peritoneal shunt.Öğe TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN COVID-19 PANDEMİSİNDE KİŞİSEL KORUYUCU EKİPMAN KULLANIMI KONUSUNDA BİLGİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ(2022) Şahinoğlu, Serhat; Çeviker, Sevil Alkan; Sefer, Sinem; Kartal, Hakan; Akcay, Omer Faruk; Şener, AlperCOVID-19 salgını, bulaşıcı hastalıkların edinilmesini ve bulaşmasını önlemek için kişisel koruyucu ekipmanın (KKE) gerekli olduğunu ancak kliniklerde doğru kullanımının genellikle düşük oranlarda olduğunu göstermiştir. Bu çalışmanın amacı, tıp fakültesi öğrencilerinin KKE kullanımıyla ilgili deneyimlerini araştırmak, eğitim ve öğretim programlarında iyileştirme fırsatlarını belirlemektir. Araştırma, 01.05.2021-01.11.2021 tarihleri arasında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmacılar tarafından ilgili literatür incelenerek geliştirilen, “Katılımcı Bilgi Formu” ve “Kişisel Koruyucu Ekipman Kullanımı Bilgi Değerlendirme Formu” kullanılmıştır. Çalışmaya 257 tıp fakültesi öğrencisi dahil edilmiştir. Katılanların 139’unun (%54) kadın; 103’ünün temel tıp (%40; 1, 2 ve 3. dönem), 154’ünün ise klinik staj (%60; 4, 5 ve 6. dönem) dönemlerinde oldukları gözlenmiştir. Öğrencilerin KKE uygulamaları hakkındaki sorulara verdikleri yanıta göre aldıkları puanlar incelendiğinde; klinik eğitimdeki öğrencilerin aldığı puanın ortancası 5.0, temel tıp eğitimi alan öğrencilerin ise 3.0 bulunmuş ve aradaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmüştür (p<0.0001). Daha öncesinde KKE kavramını duyan, KKE eğitimi alan ve KKE kullanan öğrencilerin puan ortancaları anlamlı olarak daha yüksek bulunmuştur (p<0.0001). Dönem 6 öğrencileri ile Dönem 4-5 öğrencileri arasında KKE giyme sırası bilgisi hariç anlamlı fark bulunmamıştır. KKE ile ilgili eğitimler tıp fakültesinde öğrencilerin seviyesine göre çeşitli eğitim yıllarında tekrarlanarak sürekli hale getirilmeli ve intörnlük döneminde de devam ettirilmelidir. Eğitimler standardize edilmeli ve müfredata uyum sağlamalıdır.Öğe Tıp fakültesi öğrencilerinin Hepatit A virüs enfeksiyonu/aşılaması hakkındaki bilgi düzeylerinin ve aşılanma durumlarının belirlenmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2022) Alkan, Sevil; Sıddıkoğlu, Duygu; Sefer, Sinem; Durmuş, Zeynep İdil; Kechagia, Loutfi; Yüksel, CihanAmaç: Hepatit A virüs (HAV) enfeksiyonu ülkemizde orta endemisiteye sahip bir hastalık olup, sağlık çalışanları kadar tıp fakültesi öğrencileri de bu hastalarla temas etme ihtimalleri nedeniyle risk grubunu oluşturmaktadır. Biz de bu çalışma ile tıp fakültesi öğrencilerinin HAV enfeksiyonu/aşısı bilgilerinin ve aşılanma durumlarının değerlendirilmesi yoluyla bu konuya dikkat çekmeyi amaçladık. Yöntem: Bu kesitsel araştırmaya Türkiye’nin farklı kurumlarından tıp fakültesi öğrencileri dahil edildi. Veriler sosyal medya (Whatsapp, Facebook, Twitter) üzerinden de paylaşılan online anketlerle toplandı. Veri toplamak amacıyla, araştırmacılar tarafından ilgili literatür incelenerek geliştirilen, “Katılımcı Demografik Özellikler Formu” ve “HAV Aşılanma Düzeyi ve HAV Bilgisi Değerlendirme Formu” bölümlerini içeren bir anket formu kullanıldı. Bulgular: Çalışmaya katılanların %67.7 kadın (n=279) ve yaş ortalaması 21.20 ± 1.94 yıl idi. Çalışmaya ülkemiz genelinden 20 farklı kurumdan toplam 412 öğrenci dahil edildi. Katılımcıların 346’sı devlet, 44’ü özel, 22’si Sağlık Bakanlığı’na bağlı tıp fakültesi öğrencisi idi. Katılanların kendi ifadelerine göre bağışıklık durumu incelendiğinde, HAV karşı yeterli bağışıklık yanıtı olanlar %27.2 (n=112) idi. Öğrencilerin %53.4’ü (220) HAV enfeksiyonu ve aşısı ile ilgili eğitim almamıştı. Sonuç: Çalışmamız sonucunda tıp fakültesi öğrencilerinin HAV enfeksiyonu bağışıklık durumlarının ve eğitim alma düzeylerinin düşük olduğunu göstermekte idi. Tıp fakültesi öğrencileri de HAV temas etme ihtimalleri nedeniyle risk grubunu oluşturduğundan, bu öğrencilerin sağlık otoriteleri tarafından da risk grubu sayılıp, aşılamalarının ülke genelinde yaygınlaştırılmalıdır. HAV eğitimlerinin de özellikle ilk sınıflarda da müfredata eklenmesi açısından gerekli düzenlemeler yapılmalıdırÖğe Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Hepatit B Enfeksiyonu/Aşılaması Hakkında Bilgi Düzeylerinin ve Aşılanma Durumlarının Belirlenmesi(Tokat Gaziosmanpasa University, 2022) Alkan, Sevil; Önder, Taylan; Kayta, Safiye Bilge Güçlü; Akça, Anıl; Önder, Ayşe; Durmuş, Zeynep İdil; Sefer, SinemAmaç: Tıp fakültesi öğrencilerinin HBV enfeksiyonu/aşısı ile ilgili farkındalığı, tutum ve davranışlarının araştırılmasıdır. Ayrıca öğrencilerin aşılanma/bağışıklık durumlarını belirlemektir. Gereç ve Yöntem: Araştırma veriler, online anket yöntemi ile elde edilmiştir. Bir devlet üniversitesi tıp fakültesi öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada araştırmacılar tarafından ilgili literatür incelenerek geliştirilen, “Katılımcı Bilgi Formu” ve “HBV aşısı/virüsü Bilgi ve Davranış Değerlendirme Formu” kullanıldı. Bulgular: Çalışmaya %56,9’u kadın cinsiyette, yaş ortalaması 22,41±1,71 yıl olan toplam 274 tıp fakültesi öğrencisi katıldı. Katılımcıların %35’i 5. sınıf öğrencisi idi. Katılımcıların 90’ını (%32,8) preklinik (Dönem 1,2,3), 184’ünü (%67,2) klinik klinik (Dönem 4,5,6) sınıflar eğitim gören öğrenciler oluşturdu. Katılımcıların %98,9’u HBV enfeksiyonunu ve aşısını duyduğunu ifade etti. HBV açısından en sık bilgi kaynağı okuldu (%77,7). %75,5’si HBV aşısını olduğunu ancak %60,2’si bağışıklık durumunu bildiğini, %65,8’i HBV aşısını tıp fakültesine başlamadan önce olduğunu ifade etti. Katılımcıların %99,3’ü HBV’nin güvenilir ve koruyuculuğu yüksek bir aşısı olduğunu, ancak %77’si HBV’nun bulaştırıcılığının düşük olduğunu düşündüklerini bildirmişti. Sonuç: Tıp fakültesi öğrencilerinin mesleki riskleri nedeniyle HBV konusundaki tüm soruları doğru cevaplamaları ve tümünün aşılanması beklenmektedir. Bu konudaki eğitim, farkındalığın ve aşılanma oranlarının arttırılması gerekmektedir