Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Seçkin, Munise" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    A normative investigation of faculty perceptions of undergraduate teaching
    (2012) Aypay, Ahmet; Çekiç, Osman; Seçkin, Munise
    This study aims to investigate faculty perspectives on undergraduate teaching practices from a normative perspective. Maximum variation for purposeful sampling technique was employed to define the sample for the study. The diversity in the institutions where the faculty members were employed and academic rank was considered during sample selection. The sample of the study consisted of 282 faculty members who worked at seventeen different public universities during 2011-2012 academic-year. College Teaching Behaviors Inventory was used to collect the data. The Inventory was comprised of 8 categories which included 126 items related to teaching behaviors. The data gathered from the faculty members were analyzed with the use of simple descriptive statistics like, frequencies, percentages, and means. Furthermore, t-tests, ANOVA, and multivariate analysis techniques like factor analysis, MANOVA, and discriminant analysis were also employed to analyze the analyses. The results of the study revealed 5 categories and 50 behaviors that can be classified as inviolable norms, while there were 10 categories and 64 behaviors that were classified as admonitory norms. Significant differences were found between inviolable norms and institutions, disciplines, and faculty rank. Significant differences were found between factors scores related to admonitory norms and various higher education institutions and academic disciplines. The results of the study are used to provide recommendations that will aid in the identification and description of normative structure of colleges and universities. © 2012 Educational Consultancy and Research Center.
  • [ X ]
    Öğe
    Öğretim Elemanlarının Öğretime İlişkin Görüşlerinin Normatif Açısından İncelenmesi
    (2012) Çekiç, Osman; Aypay, Ahmet; Seçkin, Munise
    Bu araştırmada öğretim elemanlarının öğretime ilişkin görüşlerinin normatif açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubu, amaçlı örneklem yöntemlerinden maksimum çeşitlilik ve kolay ulaşılabilir durum örneklemesi tekniği kullanılarak belirlenmiştir. Çalışma grubunda 2011-2012 eğitim öğretim yılında çeşitli üniversitelerde görev yapan 282 öğretim elemanı yer almıştır. Çalışma grubu hem öğretim üyelerinin görev yaptıkları üniversiteler hem de bölümlerindeki ve unvanlarındaki çeşitlilik dikkate alınarak seçilmiştir. Verilerin toplanması amacıyla Üniversitede Öğretim Davranışları Envanteri kullanılmıştır. Envanter 8 kategoriden ve öğretmen davranışına yönelik 126 maddeden oluşmaktadır. Öğretim elemanlarından elde edilen verilerin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama gibi betimsel istatistiklerin yanı sıra faktör analizi, t-testi, tek yönlü ANOVA, MANOVA ve Ayırma (discriminant) analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde değiştirilemeyen davranış örüntüsüyle ilgili 50 madde ve 5 boyut, değiştirilebilen davranış örüntüsüyle ilgili 64 madde ve 10 boyut bulunmuştur. Değiştirilemeyen davranış örüntüleriyle kurumlar, öğretim elemanlarının unvanları ve disiplinler arasında anlamlı farklılık olduğu bulunmuştur. Değiştirilebilen davranış örüntüleriyle kurumlar ve değiştirilebilen davranış örüntülerine ilişkin faktör puanlarıyla akademik disiplinler arasında anlamlı farklılık belirlenmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda üniversitelerdeki normatif yapısının belirlenmesine yardımcı olacağı düşünülen öneriler getirilmiştir

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim