Yazar "Saylan, Onur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Akıllı Telefon Kullanan Üniversite Öğrencilerinin Marka Özdeşleşmesinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi(2019) Saylan, Onur; Tokgöz, EmrahTüketiciler ile markalar arasındaki ilişkileri açıklayan kavramlar giderek önem kazanmaktadır. Bu kavramlardan birisi de markaözdeşleşmesidir. Çünkü marka özdeşleşmesi, tüketicinin bir marka ile aynı kişisel tanımlamaların paylaşılmasıdır ve tüketicininmarkaya olan algılanan duygusunun şiddeti göz önüne alınır. Akıllı telefonlar, genç tüketiciler tarafından günlük yaşamlarında en çokkullanılan markalı ürünlerdir. Bu nedenle, araştırmanın amacı, akıllı telefon kullanan üniversite öğrencilerinin marka özdeşleşmeseviyelerinin incelenerek bazı demografik değişkenler açısından fark olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırma evrenini, 17-25 yaşarası öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında, kümelere göre örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Alanyazındanyararlanarak, geçerliliği ve güvenirliği kanıtlanmış marka özdeşleşmesi ölçeği kullanılarak, 294 adet anket toplanmıştır. Elde edilenveriler tanımlayıcı istatistikler, güvenirlik ve faktör analizleri kullanılarak incelenmiştir. Öğrencilerin demografik değişkenleriyardımıyla, marka özdeşleşme seviyelerine ilişkin fark analizleri, bağımsız örneklem t testi, bağımsız örneklem tek yönlü varyans(ANOVA) ve Post Hoc testleriyle yapılmıştır. Sonuçlara göre, öğrencilerin marka özdeşleşme seviyeleri akıllı telefon değiştirmesayısına, telefon hattı faturasına ve akıllı telefonlarının markasına göre anlamlı şekilde değiştiği ortaya konmuştur. Farklılığınbelirlendiği demografik değişkenlerin üçünün de parasal değerlere ilişkin olduğu dikkat çekmektedir. Diğer taraftan, öğrencilerinmarka özdeşleşme seviyeleri cinsiyete, yaşa, aile aylık gelir durumuna, harçlıklarına, akıllı telefon kullanma yılı ve kullanılanoperatöre göre anlamlı şekilde değişmediği belirlenmiştir. Çalışma hem teorik hem de uygulamalı olarak önemli sonuçlar sunmaktadır.Öğe Çalışanların İşveren Marka Algılarının Örgütsel Bağlılıkları Üzerindeki Etkisi(Cenk AKSOY, 2022) Saylan, Onur; Eroğlu, Umutİşveren markası, işletmeyi mevcut ve potansiyel çalışanlar için onlara sunduğu değerler açısından diğer kuruluşlardan farklılaştırarak, çalışılmak için arzulanan yer haline getiren bir olgudur. Bu çalışmada işveren markasının insan kaynakları yönetimi literatüründeki yeri ve uygulamadaki gelişimi ışığında araştırmacılar tarafından geliştirilen, çalışanların işveren marka algısını ölçümlemeye yönelen bir ölçek kullanılmıştır. Araştırmaya hizmet ve imalat sektörlerinde çalışan 456 kişi katılmış olup elde edilen veriler sonucunda yapılan faktör analizinde işveren marka algısının sosyal ilişkiler, kurumsal imaj, ücret ve yan haklar, kurum kültürü ile yönetim boyutlarından oluştuğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda işveren marka algısının örgütsel bağlılık ve alt boyutları üzerinde, ücret ve yan haklar boyutunun duygusal ve normatif bağlılık üzerinde, kurum kültürü boyutunun duygusal ve devam bağlılığı üzerinde, kurumsal imaj boyutunun ise normatif bağlılık üzerinde olumlu yönde bir etkiye sahip olduğu görülmüştürÖğe İşveren markası algısının çalışanların örgütsel bağlılığı, performansı ve ekstra rol davranışı üzerindeki etkisi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020) Saylan, Onur; Eroğlu, UmutGünümüzde rekabet yarışında öne çıkmak isteyen işletmeler, ürün ve hizmetleriyle farklılaşmanın yanında en iyi çalışanları çekmek ve ellerinde tutabilmek için de işveren marka algılarını geliştirerek mücadelelerine davam etmektedirler. İşveren markası, işletmeyi mevcut ve potansiyel çalışanlar için; çalışanlara sunduğu değerler açısından diğer kuruluşlardan farklılaştırarak, çalışılmak için arzulanan bir yer haline getiren bir olgudur. Bu çalışmada işveren markasının insan kaynakları yönetimi literatüründeki yeri ve uygulamadaki gelişimi ışığında ilk önce çalışanların işveren marka algısını ölçümlemeye yönelen bir ölçek çalışması yapılmıştır. Bu tez kapsamında uzman görüşleri, pilot uygulama çalışmaları ve analiz bulguları sonucunda sosyal ilişkiler, kurumsal imaj, ücret ve yan haklar, kurum kültürü ile yönetim boyutlarından oluşan bir ölçek literatüre kazandırılmış ve işveren marka algısının örgütsel bağlılık performans ve ekstra rol davranış üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırmanın bulguları işveren marka algısının örgütsel bağlılık üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi olduğunu göstermektedir. Ayrıca, performans ve ekstra rol davranışı üzerinde işveren marka algısının doğrudan bir etkisi olmamasına rağmen bu ilişkilerin örgütsel bağlılığın tam aracılık etkisinde gerçekleştiği görülmüştür. Araştırmada ayrıca demografik değişkenlerin işveren markası ve alt boyutları algısı üzerindeki etkisi de incelenmiştir. Çalışılan pozisyon haricindeki diğer demografik değişkenlerin çalışanların işveren markası ve alt boyutlarını algılamaları üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir.Öğe Pazar odaklılığın nitel performans üzerindeki etkisinde öğrenme odaklılık ve yenilikçiliğin düzenleyici etkisi(2013) Eren, Müfide Şule; Tokgöz, Emrah; Gül, Hasan; Saylan, OnurBu araştırmada pazar odaklılık, öğrenme odaklılık, yenilikçilik ve nitel performans arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla yapısal eşitlik modelinden (YEM) yararlanılmıştır. Araştırmanın ana kütlesini Türkiye’nin Marmara Bölgesinde faaliyet gösteren küçük ve orta boy işletmeler (KOBİ) oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında kullanılabilir durumda 599 adet anket elde edilmiştir. Pazar odaklılık, öğrenme odaklılık, yenilikçilik ve nitel performans arasındaki ilişkilerin ortaya konması ve pazar odaklılığın nitel performans üzerindeki etkisinde, öğrenme odaklılığın ve yenilikçiliğin düzenleyici etkisinin araştırılması amacıyla oluşturulan modelin sonuçlarına göre; pazar odaklılık değişkeninin öğrenme odaklılık, yenilikçilik ve nitel performans değişkenleri üzerinde anlamlı ve pozitif etkileri vardır. Ayrıca pazar odaklılığın nitel performans üzerindeki etkisinde öğrenme odaklılık ve yenilikçiliğin düzenleyici etkisi olduğu görülmüştür.Öğe STRATEGIC MARKETING MANAGEMENT IN SMES: THE CASE OF L?LEBURGAZ(Mehmet Akif Ersoy Univ, 2023) Saylan, Onur; Esmer, Yusuf; Celik, PelinDue to the changing conditions and new developments in the business world in recent years, SMEs in Turkey need to adopt a strategic marketing management approach in order to be successful and gain competitive advantage. Strategic marketing management, on the other hand, is the process of managers developing marketing strategies by identifying the strengths and weaknesses, threats and opportunities of the business towards marketing and applying these strategies. In this study, it is aimed to develop strategies for the marketing activities of these enterprises and to contribute to the relevant literature by making strategic analyzes of SMEs in the context of marketing, based on the example of Luleburgaz. For this purpose, first of all, the strengths and weaknesses, threats and opportunities of 17 SMEs operating in Luleburgaz district were determined by using the SWOT analysis technique. Then, based on the data obtained, 4 basic marketing strategies were developed by applying the expert opinion and using the SWARA method. These; (1) using quality materials and producing quality products to sell quality products, (2) developing a digital customer relationship management system, (3) engaging in digital and social media marketing activities, (4) reducing raw material costs.Öğe TERSANE İŞLETMELERİNDE MEVCUT VE POTANSİYEL ÇALIŞANLARIN İŞVEREN MARKA ALGISI(Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, 2021) Saylan, Onur; Eroğlu, UmutEmek yoğun bir sektör olan tersane işletmelerinin yönetiminde, yetenekli çalışanların işe alınması ve tutulabilmesi kritik bir konudur. Bunu sağlamanın en önemli aracı da insan kaynakları yönetiminde işveren markası uygulamalarının kullanılmasıdır. İşveren markası uygulamalarının etkin bir şekilde yapılabilmesi için mevcut ve potansiyel çalışanların beklentilerinin öğrenilmesi, buna uygun bir değer önermesi sunulması ve önermedeki vaatlerin yerine getirilmesi gerekmektedir. Yapılan çalışma ile gemi inşa sektöründe mevcut ve potansiyel çalışanların işverenlerinden beklentileri tespit edilmeye çalışılmıştır. Her iki gruptan, toplam 313 kişi ile bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların işveren markasını iki boyutta algıladığı ve işyeri uygulamaları boyutuna itibar boyutundan daha fazla önem verdiği görülmüştür. Ayrıca, gemi inşa sektöründe etkili olan işveren marka iletişimi faktörleri yapılan çalışma ile belirlenmiştir