Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Söylemezoğlu, Ergül" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Örgütsel öğrenme ve personel güçlendirmenin örgütsel yenilikçilik ve performansa etkisi: Uluslararası akreditasyona sahip hastaneler örneği
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023) Söylemezoğlu, Ergül; Yelkikalan, Nazan
    Bu araştırma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Destek Birimi tarafından SDK-2017-1336 proje numarasıyla desteklenmiş ve T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü izniyle gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın temel amacı, Türkiye'nin İstanbul Bölgesinde kümelenmiş JCI (Joint Commission International) akreditasyonuna sahip 23 özel hastanenin yönetim kadrolarında çalışan sağlık profesyonellerinin örgütsel öğrenmeleri ve güçlendirme algılarının örgütsel yenilikçilik ve örgütsel performans algılarına etkisini istatistiksel olarak %95 güven düzeyinde ölçmektir. Araştırma sonucunda 758 katılımcıyı içeren veri setine ulaşılmıştır. Toplanan veriler korelasyon, çoklu doğrusal regresyon ve yapısal eşitlik modeli kullanılarak analiz edilmiştir. Korelasyon analizi sonuçlarına göre; örgütsel öğrenme ile örgütsel yenilikçilik arasında pozitif yönlü ve yüksek düzeyde, örgütsel yenilikçilik ile örgütsel performans arasında pozitif yönlü ve yüksek düzeyde, örgütsel öğrenme ile örgütsel performans ve personel güçlendirme arasında pozitif yönlü ve orta düzeyde bir ilişki tespit edilmiştir. Örgütsel performansın bağımlı değişken olarak ele alındığı çoklu doğrusal regresyon analizi sonuçlarına göre; örgütsel öğrenme, personel güçlendirme ve örgütsel yenilikçiliğin örgütsel performans üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu görülmüş, örgütsel performanstaki değişimin yaklaşık % 61'inin örgütsel öğrenme, personel güçlendirme ve örgütsel yenilikçilik tarafından açıklandığı görülmüştür (R2=0,609). Örgütsel öğrenme ve personel güçlendirmenin örgütsel yenilikçilik aracılığı örgütsel performans üzerine etkilerinin incelendiği yapısal eşitlik modeline göre; örgütsel öğrenme ve personel güçlendirmenin, örgütsel performans üzerine etkisinde örgütsel yenilikçiliğin aracılık rolünün önemi açığa çıkarılmıştır. Araştırmanın gerçekleştirildiği dönem içerisinde Türkiye genelinde JCI akreditasyonu bulunan hastane sayısının sadece 38 olduğu düşünüldüğünde araştırma sonucu istatistiksel anlamda ülkemizde bulunan JCI akreditasyonuna sahip hastanelerin %61'ini temsil etmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sürdürülebı?lı?rliğı?n Sosyal Temsilleri?: Ünı?versı?te Öğrencileri? Üzerine Bir Araştırma
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2024) Söylemezoğlu, Ergül; Özdemir Planalı, Gamze
    Teorik anlamda sürdürülebilirlik; ekonomi, ekoloji ve sosyal sürdürülebilirlik gibi birçok farklı olguyu kapsamaktadır. Ancak bu kavramın Türkiye'deki üniversitelerin paydaşları tarafından nasıl algılandığına dair bir araştırma bulunmamaktadır. Bu çalışmada, Türkiye'de ilk kez, kurumsal akreditasyona sahip bir devlet üniversitesindeki 165 lisans öğrencisinin katılımıyla yükseköğretimde sürdürülebilirliğin sosyal temsilleri araştırılmıştır. Katılımcıların yaşları 18 ile 43 arasında değişmektedir. Çeşitlilik (d = .70) ve nadirlik indeksleri (h = .75), öğrencilerin sürdürülebilirlik ile ilgili ortak bir anlayışa sahip olmadığını göstermiştir. Ek olarak, sürdürülebilirliğin sosyal temsil yapısında "kalite", "hijyen", "verimlilik", “gıda”, “eğitim”, "teknoloji", "geri dönüşüm", “enerji” ve “ulaşım” kelimelerinin önemli bir yere sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Genel olarak, öğrencilerin sürdürülebilirlik kavramını diğer kurumsal kavramlar, kendi ihtiyaçları ve çevre ile ilgili meseleler üzerinden inşa ettiği görülmüştür. Sürdürülebilirliğin sosyal ve ekonomik yönlerinin ise görece göz ardı edildiği çıkarımına ulaşılmıştır. Araştırmanın bulguları, Türkiye’deki üniversitelerde sürdürülebilirlik kavramına ilişkin daha kapsamlı ve yaygın bir kurumsal anlayışın oluşturulması için geliştirilecek yükseköğretim politikaları açısından tartışılmıştır.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim