Yazar "Pehlivan, Erkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The Factors Effected on Consumption of Goat Milk and Its Products in Some Selected Cities in Turkey(Kafkas Univ, Veteriner Fakultesi Dergisi, 2011) Savran, Ferhan; Akturk, Duygu; Dellal, Ilkay; Tatlidil, Fusun; Dellal, Gursel; Pehlivan, ErkanThe aim of this research is to determine the consumption of goat milk and products and factors affected preferences according to demographic characteristics and different income groups of households living in urban areas in Turkey. The material of this research is survey data from 780 households living in Istanbul, Ankara and Canakkale urban areas selected by basic randomly sampling method based on average proportion. According to research results, of the total households, 5% was the consumer of goat milk, 27% was the consumer of goat cheese. Goat milk consumption per capita was 350 ml/year, goat cheese consumption is 6 kg/year among the goat milk and cheese consumers. The Logistic Regression Analysis was used to analyze the data. According to analysis results, milk consumption, sheep milk and cheese consumption, age, education, income and provinces of the consumers and the importance to the mark were the factors had an effect on goat and cheese consumption. Those variables have an effect to increase goat and goat products. The advertisement and promotion activities mainly on the target group which have those characteristics would be increase consumption of goat milk and its products.Öğe Türkiye’de seçilmiş bazı illerde keçi sütü ve ürünleri tüketimine etkili faktörler(2011) Savran, Ferhan; Aktürk, Duygu; Dellal, İlkay; Tatlıdil, Füsun; Dellal, Gürsel; Pehlivan, ErkanBu araştırmada amaç, Türkiye’de kentte yaşayan ailelerin çeşitli gelir grupları itibariyle ve demografik özelliklerine göre keçi sütü veürünleri tüketiminin tespit edilmesi ve bu ürünleri tercih etme veya etmeme üzerinde etkili olan faktörlerin tespitidir. İstanbul, Ankarave Çanakkale kent merkezlerinde yaşayan ailelerden oran ortalamalarına dayalı basit tesadüfi örnekleme yöntemine göre seçilmiş 780adet denek ile anket yoluyla bilgiler toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ailelerin %5’i keçi sütü, %27’si keçi peyniri tüketmektedir.Keçi sütü ve ürünleri tüketenlerin, kişi başına keçi sütü tüketimi 350 ml/yıl, keçi peyniri tüketimi ise 6 kg/yıl’dır. Araştırmada, verilerinanalizinde Lojistik Regresyon Analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre modelde yer alan değişkenlerden “Süt tüketimi”, “Koyunsütü ve ürünleri tüketimi”, ile tüketicinin yaşı, eğitimi, geliri, bulundukları şehirler ve markaya verdikleri önem keçi sütü ve ürünlerinintüketimini artırma olasılığına sahip olduğu tespit edilmiştir. Keçi sütü ve ürünleri tüketim miktarının artırılmasında bu özeliklere sahiphedef kitleye yönelik tanıtım çalışmaları etkili olacaktır.