Yazar "Paksoy, H. Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kriz yönetiminde liderlik yeteneğinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2011-06) Soysal, Abdullah; Paksoy, H. Mustafa; Özçalıcı, Mehmet20. yüzyıl işletmelerin rekabetçi yapı ve politikalarını derinden etkilemiştir. Özellikle kronik hale gelen krizler, işletme yönetimlerinin daha esnek ve proaktif olmalarını bir zorunluluk haline getirmiştir. Değişim ve reformlar için önemli fırsatlar yaratan kriz, liderler için yönettikleri örgütün etkinliklerini arttırma ve genişletme adına oldukça önem kazanan bir konudur. Dolayısıyla kriz liderliği etkili reformların gerçekleştirilmesinde alternatif politikalar üreterek örgütün rekabet gücünü üst sıralara taşımada anahtar rol oynayacak önemli bir aktördür. Bu makalede, kriz yönetiminde liderlik yeteneğinin bazı demografik değişkenler (yaş, cinsiyet, eğitim, medeni durum ve kıdem) açısından incelenmesi ve demografik değişkenlerin kriz yönetiminde bir farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın kapsamını K.Maraş ve G.Antep’te faaliyet gösteren küçük ve orta boy işletmelerin (KOBİ) üst düzey yöneticileri oluşturmaktadır. Araştırmada, tesadüfî olmayan kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada Wooten ve James (2008) ve Kabacoff’un (1998) çalışmalarından yaralanılarak geliştirilen anket temel alınmıştır.Öğe TQM perception in Turkey: A comparison of industries(Academic Journals, 2011) Paksoy, H. Mustafa; Paksoy, Sadettin; Marangoz, Mehmet; Ozcalici, MehmetThe objective of this study is to examine the perception differences of TQM in Southeastern Anatolia Project (GAP) region and find the relationship between education, experience, gender and TQM perceptions. GAP is a project aimed at removing the development differences between west and east regions of Turkey. In a developing region such as Southeastern Anatolia, it is important to determine how TQM, perceived by businesses, help to conduct and better implement the TQM philosophy. With an understanding of the perception differences between businesses, it is of the study's view that TQM efforts will be more useful and practical. In this study, we used factor analysis and regression analysis to determine the differences between industries. Then regression analysis was used with dummy variables to compare the business groups. Results indicate that in GAP region, different industries perceive TQM efforts differently and as such, textile business is the most pessimistic sector about TQM efforts, while iron-steel industry is the most optimistic one. Moreover, education and experience have an effect on TQM perception in a positive manner. TQM practitioners who try to implement TQM efforts in GAP region must consider these findings and should behave accordingly.