Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Okur, Emel" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Burke, P. (2004). Bilginin Toplumsal Tarihi (Çev: Mete Tunçay). Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
    (2009) Okur, Emel
    T.Öz Yok
  • [ X ]
    Öğe
    Çoklu zeka alanlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
    (2013) Okur, Emel; Yalçın Özdilek, Şükran; Sezer, Burçin
    Çevresel tutum ile ilgili bazı araştırmalarda, kadınların çevresel konularda daha olumlu tutuma sahip oldukları belirtilmektedir. Bunun nedeninin de kadınların empati yeteneğinden yani duygusal zekalarından kaynaklanabileceği ifade edilmektedir. Bu araştırmanın amacı, duygusal zeka yerine kadınlardaki doğacı zekası ile çevresel tutumları karşılaştırılmaktır. Araştırma sonucunda, tutum ölçeğinden elde ettikleri puan açısından cinsiyetler arasında fark bulunamamış iken doğacı zeka alanından elde ettikleri puanlar açısından kadınlar lehine anlamlı fark bulunmuştur. Zeka alanları ve tutum arasındaki ilişki, regresyon analizi ile değerlendirilmiş ve doğa zekanın, tutumu belirlemede önemli bir yordayıcı olduğu belirlenmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Ekoloji
    (2009) Okur, Emel
    [Abstract Not Available]
  • [ X ]
    Öğe
    Enerjinin etkin kullanımı ve teknolojik kirlilik farkındalık ölçeği
    (2013) Okur, Emel; Yalçın Özdilek, Şükran
    Bu çalışmanın amacı çevre eğitiminde kullanılabilecek, kuramsal temeli sağlam bir ölçek geliştirmektir. Ölçek maddeleri, araştırmacılar tarafından alanyazın taraması yapılarak oluşturulmuştur. Toplam, 35 madde belirlenmiştir. Ölçek, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 349 öğrenciye uygulanmıştır. Gerekli analizler sonucu ölçek, 16 maddeye indirilmiştir. Ölçeğin KMO değeri 0.867, Bartlett Boyutsallık testi 0.000, Cronbach Alpha güvenilirlik katsayısı 0.826; doğrulayıcı faktör analizinde ise uyum iyiliği kriterleri X2/df:2.84, RMSEA:0.073, SRMR:0.056, CFI:0.90, IFI:0.90, GFI:0.91, AGFI:0.87 olarak bulunmuştur. Bu değerler ile ölçeğin geçerliği ve güvenilirliğinin iyidüzeyde ve kuramsal temelinin sağlam olduğu söylenebilir. Sonuçta enerjinin etkin kullanımıve teknolojik kirlilik boyutlarından oluşan bir ölçek elde edilmiştir
  • [ X ]
    Öğe
    Environmental attitude scale developed by structural equation modeling
    (2012) Okur, Emel; Yalçın Özdilek, Şükran
    Bu çalışmanın amacı, iki boyutlu çevresel tutum ölçeği geliştirmektir. Ölçek maddeleri araştırmacılar tarafından alan-yazın taranarak ve konu ile ilgili iki uzmanın görüşleri doğrultusunda hazırlanmıştır. Bunun için toplam 20 madde belirlenmiştir. Deneme ölçeği, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde eğitim gören 208 öğretmen adayına uygulanmıştır. Analizler sonucunda 6 madde atılmış, 14 maddeden oluşan tutum ölçeği elde edilmiştir. Açıklayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin KMO katsayısı 0.763, Barlett Testi anlamlılık değeri 0.001 den küçük; doğrulayıcı faktör analizi sonucunda uyum iyiliği kriterleri X2 /sd: 1.88, :RMSEA: 0.066, SRMR: 0.062, CFI:0.90, IFI:0.90, GFI:0.92, AGFI:0.87 ve Cronbach- alpha güvenirlik katsayısı 0.733 bulunmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    Preliminary study of fish community structure in Amanos Mountain streams (Hatay-Turkey)
    (Springer, 2008) Okur, Emel; Yalcin-Oezdilek, Suekran
    Fish diversity and distributions in 33 streams of the Amanos Mountains were investigated between December 2002 and November 2003. Some physical and chemical parameters, such as water temperature, dissolved oxygen, electrical conductivity, pH, and velocity of the streams were measured periodically at each site. The study area was grouped into three regions: AS (Asi Basin), IS (Iskenderun Gulf) and CE (Cevlik region). Fish abundance and Shannon Diversity Index were computed for each region. CE region was the poorest compared to the others in terms of fish abundance and diversity. A total of nine species in four families (Cyprinidae, Balitoridae, Anguillidae, Blenniidae) were recorded and all species collected were found to be indigenous. Capoeta barroisi (42.2%) and Garra rufa (33.3%) were the most common and abundant species and Salaria fluviatilis (0.4%), Carasobarbus luteus (0.9%), Anguilla anguilla (1.0%) and Alburnus sellal (1.2%) were the most rarely encountered species in the Amanos Mts. The endangered species Alburnus orontis is also rarely found. Fish diversity was greater in perennial streams (0.62) than in intermittent streams (0.27). There are many adverse human impacts on fish fauna in the Amanos Mountain streams; however, numbers of intermittent streams impose the greatest threat to fish in the Amanos Mts.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sınıfdışı deneyimsel öğretim : ekoloji uygulaması
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012) Okur, Emel; Uygun, Selçuk
    Son yıllarda ülkelerin en çok üzerinde durdukları konulardan birisi, sürdürülebilir kalkınmadır. Sürdürülebilir kalkınmanın gerçekleşebilmesi için ekonomik, sosyal ve çevresel bileşenlerin bir arada irdelenmesine ihtiyaç bulunmaktadır. Sürdürülebilir kalkınma için çevre eğitimine ihtiyaç vardır. Bu araştırmanın amacı, sürdürülebilir kalkınma için çevre eğitimi kapsamında geliştirilmiş olan, sınıfdışı çevre eğitim programının etkililiğini incelemektir. Programda ilköğretim ve ortaöğretim programlarının bilişsel ve duyuşsal kazanımları, ekopedagoji, uygulama topluluğu, Kolb'un Deneyimsel Öğrenme Teorisi temel alınmıştır. Araştırmanın yönteminde, örnek olay bakış açısı çerçevesinde üçleme karma yöntem kullanılmıştır. Veri toplamak için çevre bilgi testi, çevre farkındalık ölçeği, çevre tutum ölçeği, açık uçlu sorular, gözlemci notları ve kamera kayıtları kullanılmıştır. Araştırmada, evren- örneklem seçimine gidilmemiştir. Araştırmanın evrenini, `Çanakkale ve Yakın Çevresinde Ekoloji, 2011' başlıklı TÜBİTAK projesine, sınıfiçi ve geleneksel çevre eğitimine katılan öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmanın deneysel modeli, `öntest-sontest-kontrol gruplu model'dir. Her üç grup için de aynı eğitim programı uygulanmıştır. Deney grubunda, konu anlatımı ile birlikte etkinlikler, sınıfdışında uygulanmıştır. Birinci kontrol grubunda, konu anlatımı ile birlikte etkinlikler, sınıfiçinde uygulanmıştır. İkinci kontrol grubunda, geleneksel yöntemler ile konular işlenmiştir. Hazırlanmış olan ölçekler ve sorular, her üç gruba da eğitim öncesinde, eğitim sonrasında ve eğitimden 6 ay sonra (takip) uygulanmıştır. Çevre bilgi testinde en başarılı olan grup, birinci kontrol grubu iken çevre farkındalığı ve olumlu çevre tutumunda en başarılı grup, deney grubu olmuştur. Deney grubuna uygulanan sınıfdışı çevre eğitim programı hem duyuşsal alan hem bütünsel bakış açısı hem de davranış değişikliği üzerine daha etkili olmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    The Effects of Electromagnetic Field (EMF) Education within Ecopedagogy on EMF Awareness
    (Pamukkale Univ, 2014) Yalcin, Sevil; Okur, Emel
    Electrical devices, which are an important parts of daily life, become risk in terms of health with technological development. People need to be made conscious about how to use electrical devices and negative effects of them. The aim of this research to determine electromagnetic field awareness development of participants who take part of an environmental education based on ecopedagogy. Triangulation mix-method is used in the research. The data is collected by the electromagnetic field awareness scale, diaries of the participants, interview document and 6th month following up data. It is identified that the participants' awareness is developed throughout the education and they tend to be careful about using of electrical devices on daily life.
  • [ X ]
    Öğe
    Yeniden yapılandırmacılık felsefesine göre"martı"öyküsünün incelenmesi
    (2010) Yalçın Özdilek, Şükran; Okur, Emel
    Bu çalışmanın amacı, Richard Bach’ın “Martı, Jonathan Livingston” adlı eserinin, yeniden yapılandırmacı yaklaşıma göre incelenmesidir. Kitapta hem realist felsefeye hem de yeniden yapılandırmacılık felsefesine dair ifadeler bulunmuştur. Kitabın ayrıntılı incelemesi sonucu 21 farklı ifadeden 18 tanesinin yeniden yapılandırmacı yaklaşımın, 3 tanesinin de Realist felsefenin özelliklerini taşıdığı belirlenmiştir.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim