Yazar "Okta, Emre" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim sosyal bilgiler dersi 1998 ve 2004 öğretim programlarının öğretmen görüşlerine dayalı olarak hedefler/kazanımlar boyutunda değerlendirilmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2008) Okta, Emre; Güleç, Havise ÇakmakHazırlanan bir eğitim programının pilot okul ya da kurumlarda denenmesi, denenen programın uygulamadan elde edilen veriler doğrultusunda yeniden incelenip geliştirilmesi ve tüm okullarda uygulanmaya başlanması, hazırlanan programın başarısı ve eğitim-öğretim hizmetinin niteliği açısından son derece önemlidir. Deneme ve geliştirme aşamalarından sonra uygulanmaya başlanan bir eğitim programının ise zaman zaman programla ilgili tüm kesimlerden görüş alarak, uygulamadaki sorun ya da durumları belirleyerek, dünyadaki ve ülkedeki çeşitli değişimlerle bilim ve teknolojideki gelişmeler doğrultusunda yeniden ele alınması gerekmektedir.Bu araştırma İlköğretim 1. kademe (4. ve 5. sınıflar) Sosyal Bilgiler Dersi 1998 ve 2004 Öğretim Programlarının karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi esas alınarak yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve 1998 ve 2004 Sosyal Bilgiler Programları'nın hedef/kazanım boyutlarına ilişkin öğretmen görüşlerini almak için 23 maddeden oluşan (5'li likert ölçekli) anket formu kullanılmıştır. Hazırlanan veri toplama aracı Çanakkale ili merkezi ve ilçelerinde görev yapan 153 4. ve 5. sınıf öğretmenlerine uygulanmıştır. Araştırmada anket formlarında elde edilen verilerin çözümü için SPSS 13.0 paket programından yararlanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin anket formundaki sorulara verdikleri cevapların frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalamaları (X) ve standart sapmaları (ss) hesaplanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin anket formundaki soruları verdikleri cevapların bağımsız değişkenlere göre dağılımının anlamlılığı t testi, tek yönlü varyans testi ile test edilmiştir.Elde edilen bulgulara dayalı olarak sınıf öğretmenlerinin 1998 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı hedef ve davranışlara ilişkin görüşleri kısmen katılıyorum ile kararsızım arasında değişmektedir. Sınıf öğretmenlerinin 2004 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı kazanımlara ilişkin görüşleri kısmen katılıyorum ile katılıyorum arasında değişmektedir. Sınıf öğretmenlerinin 2004 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı kazanımlara ilişkin görüşlerinin puan ortalaması1998 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı hedef ve davranışlara ilişkin görüşlerinin puan ortalamasına göre daha yüksektir.Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim alma durumlarına, mesleki kıdem özelliklerine, cinsiyetlerine göre 1998 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı hedef ve davranışlara ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmektedir. Sınıf öğretmenlerinin eğitim durumlarına, görev yapılan yere, okutulan sınıf düzeyine göre 1998 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı hedef ve davranışlara ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark olduğu görülmektedirSınıf öğretmenlerinin okutulan sınıf düzeyine, görev yapılan yere göre mesleki kıdem özelliklerine, cinsiyetlerine göre 2004 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı kazanımlara ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmektedir. Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim alma durumlarına, eğitim durumlarına göre 2004 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı kazanımlara ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark olduğu görülmektedir











