Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Mutlu, Mert" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Örnek olay öğretim yönteminin ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin küresel iklim değişikliği bilgilerine ve iklim okuryazarlıklarına etkisi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2025) Mutlu, Mert; Tezcan, Gamze
    Çevre sorunları ve küresel iklim krizi çok büyük bir hızla artmakta ve büyük bir problem haline gelmektedir. Ancak bireylere verilen çevre eğitimleri aynı hızla artmamaktadır. Oysa, verilecek çevre eğitimi ile bireylerin küresel iklim krizi hakkında bilgi edinmeleri ve bilgiler ışığında yaşamlarını düzenlemeleri mümkün olabilir. Bu fikirler ışığında bu araştırmada, Çevre Eğitimi ve İklim Değişikliği Dersi Öğretim Programı'nda (MEB, 2022) yer alan 'Küresel İklim Değişikliği' ve 'İklim Değişikliği ve Türkiye' ünitelerinin, örnek olay yöntemi kullanılarak işlenmesinin öğrencilerin küresel iklim değişikliği bilgi ve iklim okuryazarlıkları üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu, 2023-2024 eğitim-öğretim yılı içerisinde, güney Marmara bölgesinde yer alan bir ilin merkez ilçesindeki bir okulda Çevre Eğitimi ve İklim Değişikliği seçmeli dersini alan toplam 93 ortaokul 8. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma, tek gruplu ön-test son-test deneysel desende tasarlanmıştır. Araştırmacılar tarafından ilgili dersin belirtilen ünitelerinin kazanımları ve süreleri dikkate alınarak hazırlanan ders planları, bir fen bilgisi öğretmeni tarafından üç deney grubunda araştırmacıların kontrolünde eş güdümlü olarak uygulanmıştır. Uygulama, 11 hafta boyunca yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, İklim Değişikliği Hakkında Bilgi ve Bilgiye Duyulan Güven Ölçeği ve İklim Okuryazarlığı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılarak ön ve son test puanları üzerinden betimsel istatistikler yürütülmüştür. Ön ve son test puanları karşılaştırılırken ise normal dağılım koşulu sağlanmadığı için bağımlı örneklemler t-testinin parametrik olmayan alternatifi Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Yapılan analizler doğrultusunda, İklim Değişikliği Hakkında Bilgi ve İklim Okuryazarlığı Ölçeğinde son testler lehine anlamlı farklılık olduğu sonucuna varılmıştır.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim