Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Mete, Sema" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Ortaokul Türkçe ders kitaplarında yer alan dijital yazma etkinliklerine yönelik öğretmen görüşleri ve dijital yazma etkinlik örnekleri
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023) Mete, Sema; Yaşar, Funda Örge
    Yazmak, düşüncenin ifadesidir. Teknolojinin ilerlemesiyle yazma becerisi gelişme göstermiş ve yazmanın kullanım alanları artmıştır. Bu durum başka alanlara olduğu gibi eğitime de yansımış, her şeyin ekrana taşındığı bu devirde yazma dijital ortamlarda yerini almıştır. Adı sıkça duyulan dijital yazma, araştırmalara konu olmaya başlamıştır. Bu araştırmanın amacı 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan metin altı etkinliklerdeki dijital yazma etkinliklerini tespit etmek ve türlerine göre sınıflandırmak, Türkçe öğretmenlerinin dijital yazma ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Bu kapsamda 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında dijital yazma etkinliklerinin yer alma düzeyleri, dijital yazma etkinlik türleri, Türkçe öğretmenlerinin dijital yazma konusundaki görüşleri tespit edilerek değerlendirilmiş; Türkçe öğretmenlerinin dijital yazma konusunda etkinlik örneklerinin az olduğu görüşünden hareketle dijital yazma etkinlikleri tasarlanarak alana katkı sağlanmaya çalışılmıştır. Araştırmada belirlenen amaçlara ulaşmak için nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi seçilmiştir. Türkçe öğretmenlerinin görüşleri, görüşme tekniği aracılığıyla alınmış, öğretmenlere yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma materyalini Millî Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi'nin 2020 tarih 2759 sayısında 2021-2022 yılında Türkçe dersi kapsamında okutulmasında karar verilen 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitapları oluşturmaktadır. Toplanan veriler içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlar yüzdeler kullanılarak tablolara işlenmiştir. Araştırmanın sonucunda incelenen 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında dijital yazma etkinliklerinin yetersiz olduğu, Türkçe öğretmenlerinin dijital yazma etkinliklerinin uygulanabilmesi için ortamın buna uygun olmadığını düşündükleri, teknik donanım ve malzeme eksikliği olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmanın sonuçlarından hareketle dijital yazma etkinliklerinin ders kitaplarındaki oranının arttırılması, geliştirilmesi, uygulama aşamasında eksikliklerin giderilmesi adına Türkçe öğretmenlerine, velilere, araştırmacılara çeşitli öneriler getirilmiştir.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim