Yazar "Maya, İlknur Çalışkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Meslek yüksekokulu öğrencilerinin girişimcilik düzeylerini farklı kaynaklardan algıladıkları sosyal desteğin yordaması(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2012-06) Maya, İlknur Çalışkan; Uzman, Ersin; Işık, HalilBu çalışmanın amacı, meslek yüksekokulu öğrencilerinin girişimcilik düzeylerini farklı kaynaklardan (ailelerinden, arkadaşlarından ve özel bir insandan) algıladıkları sosyal desteğin anlamlı düzeyde yordayıp yordamadığını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Meslek Yüksekokulu’ nda öğrenim gören toplam 306, 1. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler, 2008-2009 akademik yılında toplanmıştır. Meslek yüksekokulu öğrencilerinin girişimcilik düzeylerini belirlemek için, Girişimcilik Ölçeği (Yılmaz ve Sünbül, 2009) ve öğrencilerin sosyal destek düzeylerini belirlemek amacıyla ise, Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği (Zimet ve diğerleri, 1988) kullanılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin farklı sosyal destek kaynaklarından (arkadaş ve özel bir insan) algıladıkları desteğin girişimciliği manidar olarak yordadığı belirlenmiştir.Öğe Primary school principals’ crisis management skills(Springer, 2014) Maya, İlknur ÇalışkanCrisis affects organizations negatively by appearing in an unexpected time. Crisis also threatens educational organizations as they occur in all organizations. The process of crisis management on organisational basis concerns mostly the administrators who will manage in crises. This study aims at determining crisis management skills of primary school principals. This research, which was conducted by using a quantitative paradigm, was conducted with 404 teachers working in public primary education schools in Çanakkale in the 2011–2012 academic year. It employs a 31-item scale which is named “Crisis Management Skills Scale of Primary School Managers”, which was developed by Aksu and Deveci (New World Sci Acad 4(2):448–464, 2009). The scale constituted three sub-dimensions: Before crisis period, crisis period, and after crisis period. The alpha reliability coefficients calculated were:.95 for period before crisis,.95 for period of crisis, and.98 for period after crisis. Consequently, the school principals were found to be at moderate level of crisis management skills in all dimensions. © Springer Science+Business Media Dordrecht 2014.Öğe Teknik Lise Müdürlerinin Döner Sermaye İşlerinin Yönetiminde Karşılaştıkları Riskler ve Yönetme Yöntemleri: Ankara Örneği(International Association of Educators, 2012) Maya, İlknur ÇalışkanBu çalışma, teknik lise müdürlerinin döner sermaye işlerinin yönetiminde karşılaştıkları risklerin neler olduğunu ve bu riskleri hangi yöntemlerle yönettiklerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma tarama modelinde olup, araştırmada görüşme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu Ankara ili merkez ilçelerinde bulunan 21 teknik lisenin müdürü oluşturmaktadır. Ancak görüşme yapılabilen müdür sayısı 20’dir. Veriler, nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak çözümlenmiş ve şu sonuçlara ulaşılmıştır: 1) Teknik lise müdürleri, bu tür liselerde görülmesi beklenen risklerden bazıları ile karşılaşmadıklarını belirtmeleri nedeniyle, onlar döner sermaye işlerinin yönetimindeki risklerin hepsinin farkında değildir. Ancak yine de müdürler, döner sermaye işlerini yönetirken riskle en çoktan en aza doğru; ürünün / hizmetin üretilmesi ve teslim edilmesi, malzeme satın alınması ve depolanması, sipariş alınması, döner sermaye hesaplarının tutulması ve döner sermayeden çalışanların pay alması işlerinde karşılaşmaktadırlar. 2) Teknik lise müdürleri, döner sermaye işlerini yönetirken karşılaştıkları risklerin yönetiminde en çoktan en aza doğru riski üstlenme, riskten kurtulma ve riski azaltma yöntemlerini kullanmaktadırlar