Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kuzu, Abdurrahman" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    AB'ye üye ülkelerdeki rehberlik servisleri
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2003) Kuzu, Abdurrahman; Akçay, Cengiz
    ÖZET Bu araştırmanın amacı, Avrupa Birliği ülkelerindeki rehberlik sistemleri hakkında araştırmada kullanılan yöntem ile veriler toplanması, bu verilerin analizlerinin yapılması ve sonucunda Avrupa. Birliğine girmeyi hedefleyen ülkemiz rehberlik sistemine ilişkin öneriler geliştirilmesidir. Bu temel amaca bağlı olarak; AB' ye üye ülkelerin eğitim sistemleri, genel ve okul rehberlik yapılan ve bunların idari kontrolü ve finansmanları, rehberlik servisleri arasındaki ilişkiler, rehberlikte eğitim ve kadro geliştirme, rehberlik hizmetlerinde bilgisayar ve diğer araçların kullanımı ve rehberlikte Avrupasallık boyutu ve bu bağlamda yeni eğilimler konuları incelenmiştir. Araştırma süresince izlenen aşamalar dört başlık altında toplanmıştır. Bunlar problem durumunun oluşturulması, yöntemin belirlenmesi, bulguların toplanması ve sonuçtur. Araştırmanın ilk bölümünde sırasıyla, araştırma hakkında kuramsal bilgiler, araştırmanın problemi, amacı, alt amaçları, varsayımları, sınırlılıkları ve Önemi yer almıştır. İkinci bölümde betimsel araştırma kullanılarak yapılan araştırmanın, evren ve örneklemin belirlenmesi, verilerin toplanması, verilerin çözümlenmesi ve yorumlanması çalışmalarının nasıl yapılacağına ilişkin açıklayıcı bilgiler yer almıştır. Araştırmada karşılaştırmalı bir yöntem kullanılarak yatay bir yaklaşım ile ve geliştirilen yöntem ile bilgiler toplanmıştır. Evren olarakta Avrupa Birliğine üye 12 ülke seçilmiştir. Üçüncü bölümde ise araştırmada kullanılan yöntem ile toplanan bulgular ortaya konmuştur. Araştırmanın dördüncü ve son bölümünde sonuç ve öneriler yer almıştır. Araştırma süresince toplanan veriler ve AB' ye üye ülkelerdeki uygulamalar ışığında ülkemize yönelik öneriler geliştirilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Belediyelerin gerçekleştirdiği yaygın eğitim hizmetlerinin eğitim yönetimi bağlamında değerlendirilmesi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014) Kuzu, Abdurrahman; Karslı, Mehmet Durdu
    Günümüzde örgün eğitim kadar yaygın eğitime de bireyler katılma konusunda isteklilik göstermekle birlikte, bu isteklilik hala beklenilen seviyede değildir. Yaygın eğitim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi adına gerekli düzenlemeler yapılmakta ve birçok kurum tarafından yerine getirilmektedir. Bu noktada kritik öneme sahip birimlerin başından yerel yönetimlerin geldiği düşünülmektedir. Yaygın eğitime olan talebin giderek artması ve yerel yönetimlerin halkın taleplerine bağlı olarak bu konuya ağırlık vererek çalışmalarını sürdürmeleri; beraberinde eğitimlerin yapılacağı fiziki mekan, araç gereç, donanım, öğretmen, diğer çalışanlar vb. yaygın eğitimin sunulabilmesi için gereken fiziksel-koşulsal araçların gerekliliğini ve zaruriyetini de göz önüne çıkarmıştır. Bahsi geçen nedenden dolayı bu çalışmanın amacı; belediyelerin görev alanlarından biri olan "eğitim" konusunda yapmış oldukları çalışmaları incelemek, bu eğitim faaliyetlerinin eğitim yönetimi açısından değerlendirmesini yapmak, ortaya çıkan sonuçlara göre de belediyelere yönelik bir eğitim hizmeti önerisi getirmek olarak belirlenmiştir. Amaç doğrultusunda bir ilçe (Çan Belediyesi), bir il (Çanakkale Belediyesi) ve bir de büyükşehir belediyesinin (İstanbul Büyükşehir Belediyesi) yaygın eğitime yönelik olarak yaptıkları hizmetler ele alınarak incelenmiştir. Araştırmada veriler üç belediyeden ulaşılan raporlar, belgeler vb. yazılı belgelerle ve her üç belediyeye yönelik hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formlarıyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analize tutularak araştırmanın bulguları eğitim yönetimi süreçlerine göre oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda; her üç belediyenin de ilgili yasal çerçeveye göre eğitim hizmetlerini gerçekleştirdikleri, verilen eğitimlerin sayısınım, belediyelerin büyüklülükleri ile doğru orantılı olduğu saptanmıştır. Eğitim yönetimi açısından ise; eğitim hizmetleri kararlarının alınması, koordinasyonu, etkileme ve özellikle değerlendirme noktasında önemli eksikliklerinin olduğu saptanmıştır. Bu eksikliklerin giderilmesine yönelik öneriler geliştirilerek araştırma sonuçlandırılmıştır. Ayrıca, incelenen üç belediyede de; çocuk ve gençlere yönelik, kadınlara yönelik, yaşlılara yönelik, engellilere yönelik, spora yönelik ve meslek edindirmeye yönelik eğitim hizmetleri verildiği; her üç belediyede de eğitim hizmetlerinin içeriği ve kapsamı ilgili yasa ve yönetmelikler çerçevesince belirlendiği; eğitim hizmetlerinin planlanması üç belediyede de ilgili yasa ve yönetmelikler baz alınarak, geçmiş yıllarda yapılan eğitimlerin planları incelenerek hazırlandığı; incelenen belediyelerde eğitim hizmetlerine ilişkin kaynak, donanım, mekan vb. unsurların teminini kendi olanaklarıyla karşılamakta oldukları; eğitim hizmetlerinin iletişiminde her üç belediyede kendi olanaklarını kullanmakta, internet, telefon ve belediye duyuruları ön planda olup, duyuru panoları, billboardlarda kullanıldığı; eğitim hizmetlerinin koordinasyonunda İBB, İl Mili Eğitim Müdürlüğü, KOSGEB, Üniversiteler. Resmi kurumlar, Bakanlıklar, İlçe Belediyeleri vb. kurumlarla iletişime geçildiği; her üç belediyede de eğitimi sunan eğitimciler, belediyelerin imkânlarından faydalandırılmakta, ulaşım sıkıntısı varsa bu giderildiği; her üç belediyede de eğitim hizmetlerinin değerlendirilmesi işi eğitime gelen katılımcıların görüşleri doğrultusunda gerçekleştirildiği belirlenmiştir.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim