Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kuru, Semih" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Uzaktan eğitimin Türkçe öğretimine yansımaları
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023) Kuru, Semih; Özden, Mehtap
    2019 yılında ilk olarak Çin'de ortaya çıkan Covid-19 virüsü tüm dünyayı etkisi altına almıştır. 2020 yılının mart ayında da Türkiye'de görülen Covid-19 virüsü her ülkede olduğu gibi Türkiye'de de yaşamın tüm alanlarını olumsuz etkilemiştir. Bu doğrultuda virüsten olumsuz etkilenen eğitim öğretim faaliyetlerini devam ettirebilmek adına uzaktan eğitim uygulamasına geçilmiştir. Uygulama ile birlikte diğer dersler gibi Türkçe dersi de uzaktan eğitimle verilmeye başlanmıştır. Yüz yüze eğitimde alınan verimin uzaktan eğitimde de alınabilmesi için eldeki tüm imkanlarla dersler işlenmiştir. Tekrar böyle bir uzaktan eğitim sürecine geçilmesi ihtimaline karşı beklenilmedik bir şekilde uygulanmaya başlanılan uzaktan eğitimde işlenilen Türkçe derslerinin eksilerini ve artılarını belirlemek gerekmektedir. Bu gereklilik doğrultusunda bu araştırmanın amacı, hayatımızda kalıcı olarak yer edinen uzaktan eğitimde Türkçe öğretiminin daha kaliteli, verimli bir şekilde işlenebilmesi için uzaktan eğitimde Türkçe öğretiminde dinleme, konuşma, okuma, yazma becerileri ve dil bilgisi öğretimine olumlu ve olumsuz yansımasını belirleyip öğretmenlerin ve yetkililerin bilgisine sunmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'nin çeşitli bölgelerinde MEB'de kadrolu çalışan 34 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılan çalışmada çalışmanın amacı doğrultusunda uzman görüşlerine göre hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanan veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre uzaktan eğitimde Türkçe öğretiminde en olumsuz etkilenen beceri alanları sırasıyla yazma becerisi (%100), konuşma becerisi (%81,48), dil bilgisi öğretimi (%74,37), okuma becerisi (%70,37) ve dinleme becerisi (%70,37) olmuştur.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim