Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kurt, Zeylan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    DOES EMOTIONAL LABOUR BE A REASON OF ALIENATION? AN EXAMPLE OF TOURISM SECTOR WORKERS
    (Rating Academy, 2019) Kurt, Zeylan; Hamarat, Bahattin; Gümüş, Murat
    In this research the relations between the dimensions of emotional labor and alienation (self-estrangement and alienation from the work) of employees in tourism firms were investigated. The data were obtained by questionnaire method. Structural Equation Modelling was conducted to search causal relationships between latent variables. The model was applied to the data obtained from 252 employees and statistically significant results were found. It was found that there is a significant relationship between the surface acting behaviors of workers and their alienations to work in tourism enterprises however, no significant relationship was found between the surface acting behaviors of workers and their self-estrangement. Similarly, a statistically significant relationship was found between the deep acting behaviors of workers and the alienations from the work, but no significant relationship was found between deep acting and self-estrangement of employees
  • [ X ]
    Öğe
    Duygusal emek faktörünün yabancılaşmaya etkisi: İstanbul'daki otel işletmeleri ve seyahat acentalarına yönelik bir araştırma
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013) Kurt, Zeylan; Gümüş, Murat
    Globalleşen dünyada turizm faaliyetlerinin, ülkelerin tanıtımı ve gelişmesi için önemli bir noktada duruşu, turizm işletmelerinin müşteri memnuniyetine verdiği önemi arttırmıştır. Bu doğrultuda insan kaynakları uygulamalarının gerekliliği ortaya çıkmıştır. Çalışanların hissetmediği duyguları hissediyormuş gibi davranması, bunun müşteriler tarafından samimiyetsizlik olarak algılanmasına sebep olabilir. Bu durum işletmenin müşterileri kaybetmesi sonucunu doğurabilir. İşletmeler müşteri memnuniyeti için çalışanlarının fiziksel emekleri dışında duygularını da yönlendirmeye başlamışlardır. Duyguları kontrol altına alınan çalışanların, duygusal emek gösterimi söz konusudur. İşletmenin belirlediği duyguları sergileyen işgörenin, hissetmediği duyguları göstermeye çalışması birçok olumsuz sonucu beraberinde getirmektedir. İşte kendini ifade edememe ve anlamlandıramama gibi sorunlar, yabancılaşma sorununu ortaya çıkarmaktadır. Ülkemizde duygusal emek faktörünün, işe ve kendine yabancılaşmaya etki ettiğini açıklamaya çalışan araştırmaların az olması sebebiyle, çalışmanın literatüre katkıda bulunacağı düşünülmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, turizm işletmelerinde çalışanların duygusal emek düzeylerinin yabancılaşmaya etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda İstanbul?daki turizm işletmelerinde çalışanlar üzerinde araştırma yapılmış ve duygusal emek faktörünün yabancılaşmaya etki ettiği gözlemlenmiştir.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim