Yazar "Koyuncu, Kadife" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe GENDER DIFFERENCES IN WORK EXPERIENCES AND WORK AND LEARNING OUTCOMES AMONG EMPLOYEES IN THE MANUFACTURING SECTOR IN TURKEY: AN EXPLORATORY STUDY(2015) Burke, Ronald J.; Koyuncu, Mustafa; Tekin Acar, Füsun; Wolpin, Jacob; Koyuncu, KadifeThis study examined gender differences in work experiences and work outcomes among 215 male and 46 female employees working in the textile and furniture sectors in Turkey. Data were collected from 261 employees, a 65 percent response rate, using anonymously completed questionnaires. Respondents were mostly male, worked full-time, had relatively short job and firm tenures, generally held jobs involving some supervisory responsibilities, and worked 41 to 50 hours per week in fairly large firms. All measures used here had been used and validated previously by other researchers. Work experiences included perceptions of supervisor empowering behaviors; outcomes included job satisfaction, affective commitment, work engagement, engaging in voice behaviors, and intent to quit. Learning related outcomes included learning opportunities and self-rated employability. There were small differences in departments in which men and women worked with a slightly higher percentage of men in production and a slightly lower percentage of men in accounting, human resource management and marketing. Consistent with earlier work, significant gender differences were found on several personal demographic and work situation characteristics. Women were younger, less likely to be married, were more highly educated, were at lower organizational levels, had less job and organizational tenure. Males and females had similar perceptions of their supervisor's empowering behaviors, their own levels of psychological empowerment, similar learning opportunities and levels of self-rated employability and on most work outcomes (e.g, job satisfaction, organizational commitment, intent to quit).Öğe Okulöncesi öğretmen adaylarının içsel motivasyonlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016) Koyuncu, Kadife; Şahin, ÇavuşAkademik içsel motivasyon, eğitim söz konusu olduğunda öğretim etkinliklerinin amacına ulaşmasında veya akademik başarı ya da başarısızlığın nedenini anlamada hem eğitimciler hem de öğrenciler ve aileler açısından çok önemlidir. Öğrencilerin öğrenme istekliliği farklı kaynaklardan veya değişkenlerden etkilenebilir. Okul öncesi öğretmen adayları ile yapılan bu araştırmada çeşitli demografik değişkenlerin akademik içsel motivasyonla (AİM) arasında ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Öncelikle aslı Deci ve Ryan (1985) tarafından hazırlanan, Uyulgan ve Akkuzu (2014) tarafından geçerlilik ve güvenirliği sağlanarak Türk kültürüne uyarlanan AİM ölçeğine ulaşılmış, gerekli izinler alındıktan sonra ölçek hazır hale getirilmiştir. Araştırma, 2015-2016 bahar yarıyılında Marmara Bölgesi, İstanbul il merkezindeki kamu ve vakıf Üniversiteleri bünyesinde bulunan, Eğitim Fakültelerinin, Okul Öncesi Eğitimi bilim dalında (1.2.3.4. sınıflarda) okumakta olan 642 okul öncesi öğretmeni adayları ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma ilişkisel tarama modelinde yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak AİM Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Bu araştırmada öğretmen adaylarının AİM düzeylerinin cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, gelir düzeyi, akademik not ortalaması, barınma ortamı, öğretmen olma istekleri vb. bağımsız değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı belirlemek için betimsel istatistik, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü Anova, Tukey testi % ve frekans değerleri kullanılmıştır. Araştırma sırasında uygulanan istatistiksel analizler için SPSS istatistik programlarından faydalanılmıştır. Çalışmada ölçeğin güvenirlik analizi için Cronbach alfa katsayısına bakılmıştır. Değişkenlerin normal dağılım gösterip göstermediğini anlamak için Kolmogrow Smirnov testi uygulanmış, değişkenler normal dağılım gösterdiği için parametrik testler uygulanmıştır. Akademik içsel motivasyon ölçeği uzmanlık, başarısızlık korkusu, sosyal kabul ve başarı gereksinimi adı altında dört boyuttan oluşmaktadır. Sonuçlar incelendiğinde öğrencilerin AİM'lerinin cinsiyet, yaş, barınma ortamı ve baba eğitim seviyesi arasında anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Sınıf seviyesi, akademik not ortalaması, öğretmen olma istekleri, üniversite türü, anabilim dalı tercih bilinci, anne eğitim düzeyi, anne-babasının öğretmen olma düzeyi ve sosyo ekonomik düzey arasında anlamlı farklılıklar belirlenmiştir. Bunun yanında orta veya yüksek seviyede akademik içsel motivasyonu olan bir okul öncesi öğretmen adayının ileride bu mesleği yapacağı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar kelimeler: Akademik Motivasyon, İçsel Motivasyon, Motivasyon, Okul Öncesi Öğretmen Adayı,