Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kocayörük, Ercan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    An Examination of the Relationships Between Parenting Behaviors and Adolescents Well-being: A Cross-cultural Comparision
    (Türk Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Derneği, 2021) Kocayörük, Ercan; Tutkun, Tugay; Gözü, Hamide; Şimşek, Ömer Faruk; Altıntaş, Emin
    The current study aimed to explore in the adolescent sample the associations between parenting behaviors (maternal and paternal) and well-being in two countries: France and Turkey. A total of 607 undergraduate university students were recruited with a mean age of 20.85 ± 3.18 years: 283 French and 324 Turkish. The data were administrated by the means of the self-report questionnaires for perceived parenting behaviors (Behavioral control, psychological control, autonomy, and responsiveness) and for well-being by using two indicators: positive and negative affect, and psychological flourishing. Correlation and regression analyses revealed significant associations between parenting behaviors and well-being indicators. First, maternal and paternal psychological control in the Turkish and French groups was associated with negative-affect and this association is higher in the Turkish group than the French group. Moreover, psychological control was associated with a decrease in psychological flourishing only in the Turkish group. Second, maternal and paternal behavioral control was associated with lower negative-affect and higher psychological flourishing in the Turkish group than the French group. In addition, Turkish maternal/paternal responsiveness, as well as autonomy-support, was associated with low negative-affect and paternal autonomy-support was associated with high positive-affect. The implications of the findings for future research are discussed.
  • [ X ]
    Öğe
    Anne-Babaya Bağlanma ve Ontolojik İyi Oluş İlişkisi: Bir Aracı Değişken Olarak Özerklik Gelişim Algısının Kültürler Arası Karşılaştırılması
    (2018) Kocayörük, Ercan; Altıntaş, Emin; Tutgun, Tugay; Bozanoğlu, İhsan
    Bu araştırmada bireylerin sosyal, duygusal ve ahlaki gelişimi sürecinde en önemli rollerden birini üstlenen anne ? babaya bağlanma ve anne-baba ergen ilişkilerinden (özerklik desteği- kontrol) yola çıkarak ergenlerde benlik kurgusu ve iyi oluş ilişkisi incelenmiştir. Bu araştırma içerisinde kültürler arası karşılaştırmalar yapmak amacıyla Fransa ve Türkiye?den örneklemler oluşturularak bu örneklemlerden veriler toplanmıştır. Gerçekleştirilen analizlerin ve çalışmaların iki kültür arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ortaya çıkarması amaçlanmıştır. Bu açıdan bakıldığında bu benzerlik ve farklılıkların daha sonraki kültürel, eğitimsel, bilimsel çalışmalara kaynaklık edeceği hedeflenmiştir. Bir diğer açıdan ölçülmek istenen diğer değişkenlerin (Zaman perspektifi, Benlik kurgusu, iyi-oluş vb.) anne-baba ile çocuk ve ergen ilişkilerinde kültürel faktörleri dikkate alarak incelenmesi ve iligili alana katkı sağlaması bu projenin temel hedefleri arasındandır. İkinci olarak uzun vadede bu projenin iki kültür arasındaki sosyal, kültürel ve işbirlikli etkileşime yapacağı olumlu katkı yadsınamaz. Araştırma sürecinde kullanılan ölçme araçlarının çokluğu sayesinde bireyler birçok açıdan incelenebilmiştir. Bu açılardan bakıldığında araştırmanın kapsamı kültürler içerisinde bireylerin benzerlik ve farkılıklarını incelemeye yetecek boyuttadır. Bu araştırma, alanda birçok araştırmaya kaynak olacak niteliktedir. Proje sürecinde bilimsel model olarak yapısal eşitlik modelleri ve kümeleme analizlerinin yanısıra MANOVA, regresyon?vb. analizler kullanılmıştır. Proje bulguları, Türk kültürü içinde yetişen bireylerin ebeveyn desteği gördüklerinde olumlu, kontrole maruz kaldıklarında ise ise olumsuz duygulanım yaşadığını (her iki tutum karşısında her iki duygulanım da gerçekleşmektedir); ancak Fransız kültüründe bireylerin aynı durumda sadece olumsuz duygulanım yaşadığını göstermiştir. İkinci olarak, Türk kültürü içerisinde, bireylerin zaman perspektifi algılarının geleceğe yönelik kaderci eğilim sergilediği gözlenmiştir. Elde edilen bulgular, Türk kültürü içerisindeki bireylerin ebeveynlerinden beklentilerinin batılı örneklemlerinkinden farklı olduğunu göstermiştir. Okuduğunuz araştırma farklılık kaynaklarını ortaya koyması açısından da önemlidir. Farklı beklenti ve iletişim paradigmalarına sahip Türk anne-baba ve çocuklar arasındaki sorunlar yerel kültüre özgüdür. Bu nedenle çözümlerin ortaya çıkartılmasında batılı çalışmalardan yararlanılabilir ancak bu çözümler yerel kültür içerisinde ve kültüre özgün olarak geliştirilmelidir.
  • [ X ]
    Öğe
    Ergen gelişiminde aile işlevleri ve baba katılımı
    (2010) Kocayörük, Ercan
    Bu çalışmada, sağlıklı ergen gelişiminde aile işlevleri ve baba katılımının önemi ve etkisi incelenmiştir. Son yıllarda aile işlevlerinin ve baba katılımının çocuk gelişimi üzerindeki etkilerine yönelik araştırmalarda artış gözlenmektedir. Aile işlevleri, aile üyeleri arasındaki ilişkilerin ve etkileşimin, aile bireylerinin gelişimine katkısını ifade etmektedir. Baba katılımının çocuk ve ergen gelişimi üzerindeki etkileri son yıllardaki çalışmalarda sıklıkla ele alınan bir değişken olduğu görülmektedir. Lamb’in ortaya koyduğu “Baba Katılımı” tipolojisi, babaların çocuk gelişimi üzerindeki etkisine yönelik çalışmalara önemli bir teorik altyapı oluşturmuştur. Babalarla ilgili yapılan çalışmaların, anne ve babanın çocuk gelişimi üzerindeki farklı etkilerinin karşılaştırılmasından, baba yoksunluğunun çocuk üzerindeki olumsuz etkilerine kadar geniş bir yelpazede olduğu gözlemlenmekle birlikte son yıllardaki çalışmaların, baba katılımı ve baba-çocuk iletişiminin olumlu etkileri üzerinde yoğunlaştığı görülmektedir. Türkiye’de çocuk ve ergen gelişimi ile ilgili çalışmaların ve aile eğitim programlarının daha çok annelere yönelik olarak gerçekleştirildiği dikkat çekmektedir. Bu çalışmanın amacı ergen gelişimi üzerinde anne ile birlikte babanın rolünün ve katılımının da önemli bir etkiye sahip olduğunu vurgulamaktır. Bu çalışmanın, Türkiye’de, ergen gelişimi ve baba katılımı çalışmalarının gelişmesine ve ilgili literatürdeki boşluğun giderilmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Ergen gelişiminde baba rolü: baba katılımının ergenlerin benlik saygısı ve ruh sağlığı gelişimine etkisinin incelenmesi
    (2012) Kocayörük, Ercan; Kocabaş, Ezgi Özeke; Eryamöan, Mustafa Yunus; Arslan, Hasan
    [Abstract Not Available]
  • [ X ]
    Öğe
    Öz-belirleme kuramı açısından ergenlerin anne baba algısı ile duyuşsal iyi oluşları arasındaki ilişki
    (2012) Kocayörük, Ercan
    Bu çalışmada, ergenlerin anne-baba algısı, duyuşsal iyi oluşları (emotional well-being) ve özerk benlikalgıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Öz-belirleme kuramı görüşleri doğrultusunda özerk benlik yönetimini(self-determination) bir aracı değişken (mediator) olarak değerlendirerek, ergenlerin anne-baba algısı ile iyi- oluşları arasındaki doğrudan ve dolaylı ilişkisi incelemiştir. Ergenlerin anne-baba algıları ile özerk benlikalgısı arasındaki ilişkiyi ve bu ilişkinin duyuşsal iyi oluşlarıyla etkileşimini ortaya koymak araştırmanıntemel amacıdır. Çalışma, Çanakkale’de iki farklı türdeki okulun (Anadolu Lisesi, Genel Lise) 9. 10. 11. ve12. sınıflarında eğitim gören 525 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama araçları Anne-Baba Algı Ölçeği(ABAÖ), Özerk Benlik Yönetimi Ölçeği (ÖBYÖ) ve Pozitif-Negatif Duygu Ölçeği’dir (PNDÖ). Çalışmadaönerilen Yapısal Eşitlik Modeli LISREL 8.54 kullanılarak test edilmiştir. Analizler sonucunda özerk benlikyönetimi algısının, anne algısı ile olumsuz duygu arasında tam aracılık, olumlu duygu ile kısmi aracılık görevigördüğü belirlenmiştir. Buna karşın, özerk benlik yönetimi algısı, baba algısı ile olumlu ve olumsuz duyguarasında kısmi aracılık görevi görmektedir. Çalışmanın sonuçları, çalışmaya katılan ergenlerin özerk benlikyönetimi algılarının, anne ve baba ile kurulan sağlıklı ilişkiler ve duyuşsal iyi oluşları ile ilişkili olduğu ve buiki değişken arasındaki ilişkiye aracılık ettiğini ortaya koymaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    Parental Control, Self–Construal and Well-Being: Evidence from Individualistic and Collective Culture
    (Turkish Psychological Counseling and Guidance Association, 2023) Kocayörük, Ercan; Celik, Bekir; Alti?Ntas, Emin; Gümüş, Gökhan
    The aim of this study is to examine the associations of perceived parenting, self-construal and psychological flourishing from a cross-cultural perspective. Instruments tapping into four types of perceived parenting style (psychological control, behavioral control, autonomous support, and responsiveness), positive and negative affect, relational self and flourishing were administered to a sample of 579 university students from France (n = 325) and Turkiye (n = 324). Latent profile analysis (LPA) and ANOVA tests were performed. The results showed that French university students presented lower levels of positive affect, negative affect, and psychological flourishing compared to Turkish university students. Differences were found between these two groups in terms of psychological and behavioral control, and their respective consequences on self-construal and psychological flourishing. Turkish parents present higher levels of psychological and behavioral control in their relationships with their children compared to their French counterparts. © 2023 The Authors.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Support through social media and online class participation to enhance psychological resilience
    (MDPI, 2021) Asghar, Muhammad Zaheer; Arif, Seema; Barbera, Elena; Seitamaa-Hakkarainen, Pirita; Kocayörük, Ercan
    Social support was an important factor in minimizing the effect of social isolation during the COVID-19 pandemic lockdown. This research aimed to study the role of online class participation and social media usage to link the social support available from family and friends to psychological resilience among pre-service special education teachers against the negative psychological effects of the COVID-19 pandemic lockdown. A survey was conducted with 377 pre-service special needs education (SNE) teachers enrolled at universities in Pakistan. Partial least square structural equation modeling (PLS-SEM) was applied using Smart-PLS 3.2.8. Results revealed that social media and online class participation played a mediating role between social support and psychological resilience in the pre-service special needs education (SNE) teachers studied. Teacher education institutions can devise strategies to develop social media platforms for student socialization during an emergency to help build resilience against the negative psychological effects of social isolation. Future studies could be conducted to adapt instructions and curricula to social media environments for education in an emergency.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim