Yazar "Keskin, Muhammet Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe COVID-19 sürecinde beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin web 2.0 araçlarını kullanma öz yeterliliklerinin incelenmesi(Marmara Üniversitesi, 2022) Keskin, Muhammet Ali; Uğraş, SinanBu araştırmanın amacı Çanakkale ilinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin uzaktan eğitim ve Web 2.0 araçları hakkında öz yeterliliklerini incelemektir. Araştırmada karma yöntemlerden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Nitel araştırma grubunu, maksimum çeşitlilik örneklemesine göre Çanakkale ilinde Milli Eğitim İl Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel okullar, liseler ve halk eğitim merkezlerinde görev yapan 15 beden eğitimi öğretmeni oluştururken, nicel araştırma grubunu 244 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, “yarı yapılandırılmış görüşme formu” ve “Web 2.0 Hızlı İçerik Geliştirmeye Yönelik Öz-Yeterlik İnanç Ölçeği (W2ÖYİÖ)” kullanılmıştır. Nicel araştırma sonucunda beden eğitimi öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarına karşı öz yeterliliklerini yüksek buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ancak nitel araştırmalarda öğretmenlerin çeşitli sayıda (çok sayıda) Web 2.0 araçları hakkında bilgi sahibi olmadığı, sıklıkla kullanılan birkaç Web 2.0 aracına karşı geniş bilgi sahibi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bazı Web 2.0 araçlarını derinlemesine bilmeleri, öğretmenlerin Web 2.0 araçları yeterliliği hakkında yanılgıya düşmelerine sebep olmuş görünmektedir. Beden eğitimi öğretmenleri Web 2.0 teknolojileri ile ilgili hizmet içi eğitim veya lisans düzeyinde eğitim verilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Bazı öğretmenler ise beden eğitimi dersi kapsamında teknoloji ve Web 2.0 araçlarının gerekliliğini sorgulamaktadırlar. Ayrıca araştırmada genç yaş grubundaki öğretmenlerin, özel okul çalışanı öğretmenlerin ve lisansüstü eğitim düzeyinde yer alan öğretmenlerin Web 2.0 araçları hakkında bilgi ve hakimiyetinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe COVID-19 sürecinde beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin web 2.0 araçlarını kullanma öz yeterliliklerinin incelenmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021) Keskin, Muhammet Ali; Uğraş, SinanBu araştırma Covid 19 pandemisi sürecinde Çanakkale ilinde beden eğitimi öğretmenliği yapan bireylerin Web 2.0 araçları hakkında öz yeterliliklerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma modeli olarak nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin aynı zamanda kullanıldığı karma araştırma yöntemlerinden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Araştırma grubunu, nitel araştırmalar için maksimum çeşitlilik örneklemesine göre Çanakkale ilinde Milli Eğitim İl Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel okullar, liseler ve halk eğitim merkezlerinde görev yapan 12 beden eğitimi öğretmeni oluştururken nicel araştırmalar için 244 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak nitel veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen 10 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılırken nicel veri toplama aracı olarak ise "Web 2.0 Hızlı İçerik Geliştirmeye Yönelik Öz-Yeterlik İnanç Ölçeği" kullanılmıştır. Ölçek hazırlık, sunum ve değerlendirme olmak üzere 3 alt boyuttan oluşmaktadır. Veri analizlerinde nitel veriler için tematik analiz yapılırken nicel veriler için One Way Anova, Independent Sample T testi ve Tukey testi uygulanmıştır. Araştırmanın nitel bulgularında 28 kod belirlenmiş ve bu 28 kod, 3 ana tema altında birleştirilmiştir. Beden Eğitimi Öğretmenleri ve Web 2.0 Araçları konusuna ait bu 3 tema: "Beden Eğitimi Dersi ve Web 2.0 Araçları", "Web 2.0 Araçlarını Kullanmada Yeterlilik, Covid 19" ve "Web 2.0 Araçları Farkındalığı" dır. Araştırmanın nicel bulgularında beden eğitimi öğretmenlerinin yaşlarına, cinsiyetlerine, eğitim düzeylerine, çalışılan okul türüne (özel,devlet) ve hizmet yıllarına göre Web 2.0 araçlarına karşı öz yeterliliklerine ilişkin puanları arasında istatistikî anlamda fark (p<0,05) bulunurken öğretmenlerin çalışılan okul çeşidine (ortaokul,lise) göre Web 2.0 araçlarına karşı öz yeterliliklerine ilişkin puanları arasında istatistiki anlamda fark (p>0,05) bulunmamıştır. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz yeterlilik düzeylerinin nicel verilere göre yeterli düzeyde oldukları tespit edilirken nitel verilere göre ise yeterli olmadıkları sonucu ortaya çıkmıştır. Eğitim durumu, hizmet yılı ve yaş değişkenleri hem nitel hem de nicel bulgularda paralellik gösterdiği tespit edilmiştir. Beden eğitimi ve spor öğretmenleri, Web 2.0 araçlarının beden eğitimi ve spor dersinde kullanımı konusunda farklı görüşlere sahiptirler. Öğretmenler Web 2.0 teknolojileri için lisans düzeyinde veya hizmet içi eğitim alınması gerektiğini düşünmektedirler ve katılımcıların çoğunluğu Web 2.0 araçlarının beden eğitimi dersinde harmanlanmış bir eğitim ile kullanılabileceğini ancak bu konuda düzenli bir eğitim verilmesi gerektiğini vurgulamışlardır. Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Web 2.0 Araçları, Covid-19 Pandemisi