Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kayacan, Ayten" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Digital self-review and anonymous peer feedback in Turkish high school EFL writing
    (2017) Kayacan, Ayten; Razı, Salim
    Although writing is considered one of the most essential foreign language skills, to nurture and develop writingskills among students is challenging. To overcome this, teachers have recently considered benefiting from digitaltechnology. Self-monitoring and self-evaluation, as sub-skills of metacognition, in addition to scaffolding, mightbe beneficial in accordance with the Zone of Proximal Development; hence both peer feedback and selfmonitoringcould be integrated with digital platforms in language classrooms. This quasi-experimental researchstudy aimed to investigate the impact of exchanging self and anonymous peer feedback on writing assignmentsin a digital environment among Turkish EFL high school learners. Data were collected both quantitatively andqualitatively by means of open-ended questions and writing task scores using an analytic scoring rubric. Fortysixstudents in two intact classes exchanged both self and anonymous peer feedback through four writingassignments submitted via Edmodo as the digital environment. Participants were categorized as good, moderateand weak in each group and each student exchanged self and peer feedback on four written assignments inreverse order. Findings revealed that both self and peer feedback contribute positively to the revision of papersby student authors as they scored significantly better in the revised versions. Their writing scores indicatedimprovement in five major components: organization, content, grammar, vocabulary, and format. Theparticipants also reported improvements related to content, grammar and format and indicated a positive attitudetowards digital self and peer feedback. Since both digital self and peer feedback were found to be beneficial,EFL teachers should be encouraged to implement them in their writing classes.
  • [ X ]
    Öğe
    The effect of providing self and anonymous peer feedback on writing assignments in a digital environment among Turkish efl high school learners
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017) Kayacan, Ayten; Razı, Salim
    Yazma becerisi yabancı dil becerileri arasında en önemlilerinden biri olduğu kabul edilmesine rağmen, geliştirilmesi oldukça çaba gerektirir. Yazma derslerinde oluşan sorunların üstesinden gelmek için son zamanlarda öğretmenler, dijital teknolojiyi önceki kuramlarla birleştirerek bundan faydalanma yollarını aramaktadır. Bu sayede, desteklemenin yanında üst bilişin alt dalları olan öz takip ve öz değerlendirme Proximal Gelişim Bölgesi ne göre faydalı olabilir. Bu yüzden, dil sınıflarında öğrencilerin yazma performansını geliştirmek ve dili öğrenmeyi kolaylaştırmak adına hem kendilerine hem de akranlarına verdiklerine dönüt dijital ortamla birleştirilebilir. Bu bağlamda, bu yarı deneysel çalışma yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk lise öğrencilerinin dijital ortamda yazma ödevleriyle ilgili kendilerine ve akranlarına verdikleri dönütün etkisini araştırmaktadır. Açık uçlu sorular ve analitik değerlendirme ölçeği kullanarak yazma ödevleri puanları üzerinden hem nicel hem de nitel veriler toplanmıştır. İki sınıfta toplam 46 öğrenci dört adet yazma ödevine dijital bir platform olan Edmodo üzerinden hem kendilerine hem de akranlarına anonim dönüt sağlamıştır. Katılımcılar her sınıfta iyi, orta ve zayıf şeklinde gruplandırılmıştır ve her bir öğrenci dört adet yazma ödevine çapraz şekilde hem kendilerine hem de akranlarına anonim dönüt sağlamıştır. Çalışmanın sonuçları öğrencilerin hem kendilerine hem de akranlarına verdiklerine geri dönütlerin öğrencilere ödevlerini yeniden yazarak ikinci taslaklarda anlamlı fark olacak şekilde daha iyi sonuç sağlayarak yazma becerilerine katkı sağladığını göstermiştir. Öğrencilerin aldıkları yazma puanları organizasyon, içerik, dilbilgisi, kelime ve format olmak üzere beş ana bileşende gelişme göstermiştir. Ayrıca katılımcılar, ağırlıklı olarak içerik, dilbilgisi ve format ile ilgili gelişme göstermiştir ve dijital ortamda hem kendilerine hem de akranlarına verdikleri geri dönütle ilgili olarak olumlu tutum sergilemişlerdir. Dijital ortamda her iki dönüt şekli de faydalı bulunduğundan İngilizce öğretmenleri bunları yazma derslerinde birleştirmeleri teşvik edilmelidir.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim