Yazar "Kaya, Hasan Hüseyin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaokul öğrencilerinin çevre bilgi ve çevre bilinç düzeylerinin incelenmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019) Kaya, Hasan Hüseyin; Timur, SerkanYapılan araştırmalarda çevre sorunlarının en aza indirilmesinde toplumdaki bireylere büyük görev düştüğü anlaşılmaktadır. Bireylerin çevre sorunlarına karşı duyarlı ve bilinçli olmaları gerektiği vurgulanmaktadır. Bireylerin çevre hakkında bilgi ve tutumlarını artırmanın bir yolu ise çevre eğitimine önem verilmesi gerektiğidir. Araştırma ortaokul öğrencilerinin çevre bilgi ve çevre bilinç düzeyleri; yaş seviyesi, sınıf seviyesi, aile ekonomik gelir durumu, anne ve baba mesleği, anne ve baba eğitim durumu, çevre ile ilgili topluluğa üyelik durumu, anne ve babanın çevreyle ilgili topluluğa üyelik durumu, öğrencinin çevreye merak düzeyi, doğal alanlarda bulunma durumu, çevresel etkinliklere katılma sıklık durumu, ailede çevreye duyarlı olan birey, çevre ile ilgili konuları iyi anladığı, çevre ile ilgili haberleri takip ettiği kaynak değişkenlerine göre incelenmiştir. Leeming vd. (1995) tarafından geliştirilen ölçek Aslan vd.(2005) tarafından Türkçeye uyarlanan çevre bilgi testi ve Gür (2009) tarafından geliştirilen çevre bilinci ölçeği ortaokul 5., 6., 7. ve 8.sınıf seviyesindeki 464 öğrenciye uygulanmış olup veriler toplanmıştır. SPSS 21 programı ile toplanan verilere bağımsız örneklemler için t-testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Öğrencilerin çevre bilinçlerinin ailesinde çevreye duyarlılığı yüksek olan birey olup olmaması durumu, yaş durumu, sınıf seviyesi durumu, anne eğitim durumu, çevreye duydukları merak düzeyleri durumu, yaşıtları ile karşılaştırıldığında çevre ile ilgili konuları ne kadar anladıkları durumlarına göre anlamlı olarak farklılaştığı bulunmuştur. Öğrencilerin çevre bilgilerinin yaş durumu, sınıf seviyesi, baba mesleği durumu, anne eğitim ve baba eğitim durumu, çevreye duydukları merak düzeyleri durumu, doğal alanlarda bulunma sıklıkları durumu, çevresel aktivitelere katılma sıklıkları durumlarına göre anlamlı olarak farklılaştığı bulunmuştur. Öğrencilerin çevre bilinçlerinin artması için çevre ile ilgili topluluklara üye olmaları sağlanmalı, öğrencilerin doğal alanlarda bulunmaları sağlanmalı, öğrencilere küçük yaşta çevre sevgisi kazandırılmalıdır. Küçük yaş gruplarının çevre duyarlılıklarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bundan dolayı küçük yaş gurubundaki öğrencilerin çevre ile daha çok iç içe olmaları sağlanmalıdır. Anahtar Kelimeler: Çevre, Çevre Bilgisi, Çevre Bilinci, Ortaokul Öğrencileri