Yazar "Kaya, Esra Burcu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Grup Sargınlığının Sosyal Kaytarma ve İş Tatmini Üzerindeki Etkisi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-10-28) Kaya, Esra Burcu; Pazarcık, YenerBu çalışmada, grup sargınlığının sosyal kaytarma ve iş tatmini üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda Çanakkale ili ve ilçelerindeki lojistik sektöründe faaliyet gösteren bir firma araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada anket tekniğinden yararlanılmıştır. Elde edilen veriler, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri ile korelasyon ve regresyon analizleriyle değerlendirilmiştir. Bulgular, grup sargınlığının alt boyutları olan grubun sosyal bütünleşmesi- grubun sosyal çekiciliği ve grubun görev çekiciliği ile sosyal kaytarma davranışı ve iş tatmini arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler olduğunu göstermektedir. Buna ek olarak araştırma modelinde yer alan grup sargınlığı (grubun sosyal bütünleşmesi- grubun sosyal çekiciliği ve grubun görev çekiciliği) bağımsız değişkeninin, sosyal kaytarma ve iş tatmini bağımlı değişkenlerini etkilediği ortaya konulmuştur.Öğe Grup sargınlığının sosyal kaytarma ve iş tatmini üzerindeki etkisi: Çanakkale ili lojistik sektöründe bir araştırma(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020) Kaya, Esra Burcu; Pazarcık, YenerTezin temel amacı grup sargınlığının, sosyal kaytarma ve iş tatmini üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Bu doğrultuda grup sargınlığının, sosyal kaytarma ve iş tatmini üzerindeki etkisinin yanında aralarındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Yapılan araştırmada grup sargınlığının, sosyal kaytarma ve iş tatmini kavramlarına ilişkin bilgilere yer verilmiş ve araştırma kısmında belirlenen lojistik firma çalışanlarına anket uygulaması yapılmıştır. Anket uygulamasında kullanılan ölçekler, Öcel ve Aydın'ın Türkçeye uyarladığı Grup Sargınlığı Ölçeği, Liden ve arkadaşlarının geliştirdiği Sosyal Kaytarma Ölçeği ve Basım ve Şeşen'in Türkçeye uyarladığı İş Tatmini Ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçeklere ek olarak çalışanların demografik özelliklerinin tespiti için de sorular yöneltilmiştir. Anket uygulaması için Çanakkale ili ve çevresinde lojistik sektöründe faaliyet gösteren bir firmadan gerekli izinler alınarak firmanın uygun gördüğünü çalışan sayısına göre toplam 222 çalışana anket uygulaması yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler; faktör analizi, verilerin istatistiksel açıdan anlamlılığını kontrol etmek için regresyon analizi ve değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenebilmesi için korelasyon analizi vasıtasıyla değerlendirilmiştir. Yapılan analizlerin sonucunda elde edilen bulgulara göre, grup sargınlığı ve boyutlarının sosyal kaytarma ve iş tatmini arasında istatistiksel bakımdan anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Bununla birlikte, araştırma modelindeki bağımsız değişkenin (grup sargınlığı) bağımlı değişkenleri (sosyal kaytarma, iş tatmini) etkileme düzeyleri ile bağımsız ve bağımlı değişkenlerin kendi aralarındaki etkileşim düzeyleri açıklanmıştır.