Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karakoc, Bilal" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Investigation of Learned Resourcefulness Level of Teachers According to Some Variables
    (Kamla-Raj Enterprises, 2015) Top, Elif; Acet, Mehmet; Kalkavan, Arslan; Karakoc, Bilal
    The aim of the present study was to investigate the levels of learned resourcefulness of teachers who work in mainstream schools and in schools for children with learning difficulties or disabilities according to some variables. The sample size consist of a total of 340 teachers made up of 174 who worked in SEN schools and 166 who worked in mainstream schools participated voluntarily in this research. To collect information about socio-demographic of teachers Personal Information Form prepared by the investigator mid Rosenbaum's Learned Resourcefulness Scale were used in this study. The results of this study showed that there were no found significant differences between learned resourcefulness, gender, marital status, school type and age groups of teachers, while. there were significant differences between learned resourcefulness, exercise hour and the environment they live.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim