Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kara, Nisa" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    GÖREVE YENİ BAŞLAYAN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MESLEĞE UYUM SORUNLARININ İNCELENMESİ
    (Milli Eğitim Bakanlığı, 2021) Kara, Nisa; Demir, Mehmet Kaan
    Bu araştırmanın amacı, göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğe uyum sorunlarını ortaya koymaktır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve 5 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ise 2018 yılı Temmuz atamasında en çok sınıf öğretmeni atamasının yapıldığı Şanlıurfa, Van, Ağrı, Şırnak ve Mardin illerinde göreve yeni başlayan 40 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada bulgular, içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Bulgular, NVivo paket programı ile modellenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğe uyum süreçlerinde hizmet öncesi eğitimlerini teorik olarak almaları fakat edindikleri bilgileri uygulama konusunda yetersiz kalmalarından dolayı etkisiz buldukları görülmüştür. Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğe uyum süreçlerinde kıdemli meslektaşları ve okul yöneticilerini etkili buldukları saptanmıştır. Yaşadıkları uyum sorunları çerçevesinde göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin eğitim fakültesindeki öğretim elemanlarına en çok; dersleri uygulamalı olarak işlemeleri, öğretmen adaylarına ise; kendilerini Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin imkân ve koşullarına hazırlamaları gerektiği konularında öneriler sunmuşlardır.
  • [ X ]
    Öğe
    Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları çevreye ve mesleğe uyum sorunlarının incelenmesi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019) Kara, Nisa; Demir, Mehmet Kaan
    Bu araştırmanın amacı, göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları çevreye ve mesleğe uyum sorunlarını ortaya koymaktır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve 6 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ise 2018 yılı Temmuz ayında en çok sınıf öğretmeninin atandığı Şanlıurfa, Van, Ağrı, Şırnak ve Mardin illerinde göreve yeni başlayan 40 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada bulgulara, içerik analizi yapılarak ulaşılmıştır. Bulgular, NVivo paket programı ile modellenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları çevreye uyum süreçlerinde en çok sosyal faaliyetler, iklim ve ulaşım konularında sorunlar yaşadıkları tespit edilmiştir. Mesleğe uyum süreçlerinde ise hizmet öncesi eğitimlerini teorik olarak aldıklarını düşünmeleri nedeniyle etkisiz buldukları görülmüştür. Mesleklerinin ilk yılında sınıf öğretmenlerinin eğitim-öğretim ortamında en çok yaşadıkları sorunların materyal eksikliği, sınıf mevcudunun fazlalığı ve soba ile ısınılmaya çalışılması olduğu sonucuna varılmıştır. Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğe uyum süreçlerinde kıdemli meslektaşları ve okul yöneticilerini etkili buldukları saptanmıştır. Yaşadıkları uyum sorunları çerçevesinde göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin eğitim fakültesindeki idarecilere en çok; köy okullarında uygulama dersinin eklenmesi, öğretim elemanlarına; dersleri uygulamalı olarak işlemeleri, öğretmen adaylarına ise; kendilerini Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin imkân ve koşullarına hazırlamaları gerektiği konularında öneriler sunmuşlardır. Anahtar Kelimeler: Sınıf öğretmeni, hizmet öncesi eğitim, adaylık dönemi, çevreye uyum, mesleğe uyum.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Investigation of the problems of adaptation to the occupation among recently appointed primary school teachers
    (T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, 2021) Kara, Nisa; Demir, Mehmet Kaan
    Bu araştırmanın amacı, göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğe uyum sorunlarını ortaya koymaktır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve 5 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ise 2018 yılı Temmuz atamasında en çok sınıf öğretmeni atamasının yapıldığı Şanlıurfa, Van, Ağrı, Şırnak ve Mardin illerinde göreve yeni başlayan 40 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada bulgular, içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Bulgular, NVivo paket programı ile modellenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğe uyum süreçlerinde hizmet öncesi eğitimlerini teorik olarak almaları fakat edindikleri bilgileri uygulama konusunda yetersiz kalmalarından dolayı etkisiz buldukları görülmüştür. Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğe uyum süreçlerinde kıdemli meslektaşları ve okul yöneticilerini etkili buldukları saptanmıştır. Yaşadıkları uyum sorunları çerçevesinde göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin eğitim fakültesindeki öğretim elemanlarına en çok; dersleri uygulamalı olarak işlemeleri, öğretmen adaylarına ise; kendilerini Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin imkân ve koşullarına hazırlamaları gerektiği konularında öneriler sunmuşlardır
  • [ X ]
    Öğe
    SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ GELİŞİMLERİ AÇISINDAN SINIF EĞİTİMİ LİSANS PROGRAMININ YETERLİLİĞİ
    (2018) Kara, Nisa; Demir, Mehmet Kaan; Arcagök, Serdar; Şahin, Çavuş
    Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin sınıf eğitimi lisansprogramındaki derslerin mesleki gelişimlerine etkisine yönelik görüşleriniincelemektir. Bu amaç doğrultusunda sınıf öğretmenlerinin lisansprogramındaki meslek ve alan bilgisi derslerinden edindikleri bilgilerimeslek hayatlarında kullanabilme durumları incelenmiş, programdakiders işleme yöntemlerine ilişkin görüşleri alınmış ve sınıf eğitimi lisansprogramına ilişkin ders önerilerinde bulunmaları istenmiştir.Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan “Olgu Bilim”kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin GüneydoğuAnadolu Bölgesi’nin farklı illerinde görev yapan ve görevinde en fazla 5yıllık bir tecrübeye sahip olan 30 (15 erkek, 15 kadın) sınıf öğretmenioluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış ve yönlendiriciolmayan görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler iki verikodlayıcısı tarafından analiz edilerek kod ve temalara ayrılmıştır. Eldeedilen veriler NVivo nitel veri analiz programıyla da modellenmiştir.Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin lisans programında aldıklarıdersleri yetersiz buldukları tespit edilmiştir. Derslerin işlenişinin iseteorik ve sunum ağırlıklı olması gerekçesiyle mesleki gelişimlerinde etkiliolmadığını belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenlerinin alan bilgisi derslerininyeterliliğine ilişkin hem olumlu hem de olumsuz yönde görüş belirttikleri ortaya çıkmıştır. Meslek bilgisi derslerine yönelik görüşlerinin iseolumsuz olduğu ortaya çıkmıştır. Sınıf öğretmenleri, Sınıf Eğitimi LisansProgramında yer alması gerektiğini düşündükleri farklı sayıda ve türdeders önerisinde bulunmuştur. Verdikleri ders önerilerinin nedenlerininise ağırlıklı olarak görev yaptıkları yerlerde yaşadıkları sorunlar ile paralelolduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    The Evaluation of Graduate Theses Related to the Classroom Teachers in Turkey in Terms of Gender Variable
    (Aydın KARAPINAR, 2020) Kara, Nisa; Demir, Mehmet Kaan
    In this research, it is aimed to quantitatively reveal the situations that make a significant difference between "female" and "male" classroom teachers in the graduate theses about classroom teachers. The data acquired in this screening model-based study, is analyzed by the content analysis method and the quantitative paradigm is adopted. The data of the research consisted of studies with significant differences according to gender variable among the graduate theses written about the classroom teachers in Turkey between the years 2000-2020 which are allowed to be published in pdf format through the "Thesis Center" on the web page of Council of Higher Education (YÖK). The theses subject to the examination were obtained through a search made with the keywords "classroom teacher" in the thesis search engine. SPSS package program was used in the analysis of the data. According to the results of the research; it is the master's thesis of most of the theses in which there are significant differences depending on the gender variable related to classroom teachers, most of the thesis writers and thesis advisors are male, the majority of thesis advisors are Asst. Prof., mostly, quantitative research method is used in the theses and scale is used as the measurement tool, among the variables found in the theses, gender appears to be the first, most of the researches are conducted in district centers, the sample of theses is mostly women, there is mostly one significant difference in theses depending on gender and in the theses, it was found that there are situations that make a significant difference in favor of women. In the theses, it is determined that the situation that makes the most significant difference among the male classroom teachers is between the “high proficiency evaluations about teaching the field education lessons” and “The high level of instructional leadership relations”, while the situation that makes the most significant difference among women"
  • [ X ]
    Öğe
    Türkiye'deki Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi Araştırmaları: Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerinin İçerik Analizi
    (2018) Tabuk, Mesut; Aydoğdu, Ahmet Aydın; Kalyoncu, Ayşegül; Erten, Deniz İlter; Arslan, Kübra; Kara, Nisa; Arslan, Tansu
    Bu makalenin amacı bilgisayar destekli matematik öğretimi ile ilgili yapılmış tezlerin sistematik birincelemesini yapmak bir içerik analizi sunmaktır. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye'de 1988 ve 2016 yıllarıarasında tamamlanan toplam 79 tez içerik analizi sürecine dâhil edilmiştir. Tezler, yayın yılı, tür, üniversite,kurum, araştırma modeli ve tasarımı, örneklem büyüklüğü ve seviyesi, sayfanın numarası gibi bazı değişkenleregöre incelenmiştir. İçerik analizine ait sonuçlar, frekans ve yüzde oranları içeren tablolarla sunulmuştur.Araştırma sonucunda, tezlerin çoğunluğunun 2008 yılından sonra, Türkçe olarak ve eğitim bilimlerienstitülerinde yüksek lisans tezi olarak sunulduğu görülmüştür. Ayrıca araştırma yöntemi ve araştırma deseniolarak, nicel yöntem ve deneysel desen en sık başvurulan yöntem ve desen olmuştur. Katılımcıların çoğununortaokul öğrencileri olduğu ve başarı testinin de en yaygın kullanılan veri toplama aracı olduğu sonucunaulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçların, gelecekte yeni araştırmalar için Türkiye'deki matematikeğitimcileri ve araştırmacılar için bir rehberlik sağlayacağı umulmaktadır. Elde edilen bu sonuçlara göre,matematik eğitimcileri ve araştırmacılar için bazı önerilerde bulunulmuştur. Araştırma eğilimlerinin izlenmesi vegözden geçirilmesine yönelik benzer içerik analizi çalışmalarının Türkiye'de her beş yılda bir tekrarlanmasıözellikle önerilmektedir.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim