Yazar "Kaplan, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dijital Bankacılık Kullanım Niyetine Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-01-23) Kaplan, Mustafa; Korkmaz, Cahide İremBu araştırmanın temel amacı, banka müşterilerinin dijital bankacılık kullanım niyetine etki eden faktörleri incelemek ve elde edilen bulgulara dayanarak değerlendirme yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda algılanan kullanışlılık, algılanan güven ve algılanan fayda değişkenlerinin dijital bankacılık kullanım niyeti üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın verileri yapılandırılmış anket formu vasıtasıyla toplamda 225 online olarak toplanmıştır. Elde edilen bu verilerin SPSS ve Smart PLS paket programları ile analizleri gerçekleştirilmiş ve raporlanmıştır. Yapılan analizler sonucunda; algılanan kullanışlılık, algılanan güven ve algılanan fayda değişkenlerinin dijital bankacılık kullanım niyeti üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir.Öğe Firmanın ihracat yetkinliklerinin ihracat performansına etkisi(2014) Kaplan, Mustafa; Eren, Selim SaidBu çalışmanın amacı firma çalışanlarının bilgi ve deneyiminin, firmanın ihracatdeneyiminin, firmanın ihracat pazar bilgisinin, ihracat bağlılığının, pazarlama planlamayetenekleri ve ihracat performansı üzerindeki etkilerini ve pazarlama planlama yetenekleriile ihracat performansı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada ileri sürülmüş olanhipotezleri test etmek amacıyla otomotiv yan sanayinde faaliyet gösteren 153 firmadanyapılandırılmış anket ile toplanan veriler analiz edilmiştir. Araş tırma sonucunda, firmaçalışanlarının bilgi ve deneyimi, firmanın ihracat deneyimi, firmanın ihracat pazar bilgisi,firmanın ihracat bağlılığının pazarlama planlama yetenekleri ve ihracat performansı ilepozitif olarak ilişkili olduğu görülmektedir. Bunun yanı sıra, pazarlama planlamayetene ğinin de ihracat performansı ile pozitif ilişkili olduğu görülmektedir.Öğe İhracat performansına etki eden faktörler ve pazarlama planlama yeteneği ile ihracat performansı ilişkisi üzerine bir araştırma(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013) Kaplan, Mustafa; Eren, Selim SaidBu tez çalışmasının amacı firma çalışanlarının bilgi ve deneyiminin, firmanın ihracat deneyiminin, firmanın ihracat pazar bilgisinin, ihracat bağlılığının, pazarlama planlama yeteneği ve ihracat performansı üzerindeki etkilerini ve pazarlama planlama yeteneği ile ihracat performansı arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Çalışma iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, araştırmada yer alan kavram ve değişkenlerle ilgili tanımlamalara ve açıklamalara yer verilmiştir. İhracat kavramı, ihracatın işletmeler için önemi ve çeşitleri; araştırmanın temel değişkenlerinden biri olan ihracat performansı kavramı, ihracat performansını etkileyen değişkenler ele alınmış ve açıklanmıştır. Bunun yanında bu bölümde yine araştırmanın temel değişkenlerinden biri olan pazarlama planlaması kavramına, pazarlama planlamasının aşamalarına, uluslararası pazarlama planlaması kavramına değinilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde, araştırma yöntemine ilişkin olarak, veri toplama ve örnekleme tekniği, örneklem, ankette kullanılan ölçekler hakkında bilgi ile istatistiksel analiz ve bulgular sunulmaktadır. Araştırmada ileri sürülmüş olan hipotezleri test etmek amacıyla otomotiv yan sanayinde faaliyet gösteren 153 firmadan yapılandırılmış anket ile toplanan veriler analiz edilmiştir. Son bölümde ise araştırmada elde edilen genel sonuçlar sunulmakta ve tartışılmaktadır. Ayrıca işletmeler ve gelecekte yapılacak çalışmalar için önerilere yer verilmektedir. Araştırma sonucunda, ihracat çalışanlarının bilgi ve deneyimi, firmanın ihracat deneyimi, firmanın ihracat pazar bilgisi, firmanın ihracat bağlılığının pazarlama planlama yeteneği ve ihracat performansı ile pozitif olarak ilişkili olduğu görülmektedir. Bunun yanı sıra, pazarlama planlama yeteneğinin de ihracat performansı ile pozitif ilişkili olduğu görülmektedir.Öğe Kurumsal yetkinliklerin örgütsel performans üzerindeki etkileri: Üretim firmaları üzerine bir araştırma(2014) Eren, Müfide Şule; Kaplan, MustafaBu çalışmanın amacı, öğrenme odaklılık, örgütsel hafıza, etik iklim, takım ruhu ve yenilik yetkinliği değişkenlerinin örgüt performansı üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, literatürdeki kuramsal tartışmalar ve araştırma bulguları dikkate alınarak araştırmanın hipotezleri belirlenmiştir. Araştırma hipotezleri, Kocaeli bölgesinde faaliyet gösteren özel üretim işletmelerinin 609 yöneticisinden anket yöntemi ile elde edilen veriler kullanılarak test edilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler, faktör, korelasyon ve regresyon analizleri kullanılmıştır. Analiz sonuçları, yenilik yetkinliğinin nicel performans üzerinde olumlu yönde etkisinin olduğunu göstermiştir. Ayrıca öğrenme odaklılık, etik iklim, takım ruhu ve yenilik yetkinliği değişkenlerinin nitel performans üzerinde olumlu yönde etkilerinin olduğu tespit edilmiştir. Bir diğer bulgu, öğrenme odaklılık ve yenilik yetkinliği değişkenlerinin genel örgüt performansı üzerinde olumlu yönde etkisinin olduğuna işaret etmektedir. Çalışmanın sonunda uygulamacılar ve araştırmacılar için öneriler sunulmaktadır.Öğe Perceptions and practices of Turkish EFL teachers and students on the use of global issues(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019) Kaplan, Mustafa; Yavuz, AysunBu karma yöntem çalışması, ilk olarak küresel meselelerin İngilizce derslerine dahil edilmesi hususunda öğretmen ve öğrencilerin algılarını, uygulamalarını ve farkındalık seviyelerini araştırmayı; ikinci olarak ilk ve orta öğretim İngilizce müfredatlarında ve öğretmen yeterlik belgesinde bulunan küresel eğitim referans noktalarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında, Çanakkale il ve ilçelerinde bulunan 12 Anadolu Lisesinde, 250 öğrenci ve 30 öğretmene yarı-yapılandırılmış anketler uygulanmış, ayrıca eski (2017 öncesi )ve güncel (2017 yılında uygulamaya konulan) ilk ve orta öğretim İngilizce öğretim programları ve öğretmen yeterlik belgesi doküman analizi yöntemiyle taranmıştır. Küresel meselelerin İngilizce dersindeki yeri ile ilgili daha net veriler elde edebilmek için aynı araçlarla nicel ve nitel veriler birlikte toplanmış, ve araştırma eş zamanlı üçgenleme (concurrent triangulation) deseni olarak tasarlanmıştır. Nicel veriler SPSS programı aracılıyla analiz edilmiş, nitel veriler ise tümevarımsal içerik analizine tabi tutulmuştur. Nitel veri analizinin güvenirliği için veriler araştırmacı ile birlikte bağımsız bir değerlendirici tarafından değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulguları, öğretmenlerin küresel konuların İngilizce derslerine dahil edilmesi konusunda olumlu bir algıya sahip olduğunu ama özellikle barış eğitimi ve dil emperyalizmi gibi konuların politik olarak hassas olduklarını ve öğretmenin kişisel görüşlerini öğrenciye empoze etme tehlikesinin olduğunu belirtmişlerdir. Diğer yandan çok az öğretmen düzenli olarak küresel meseleleri derslerine dahil ettiğini belirtmiştir. Öğretmenler küresel meseleler konusunda kendilerinin değil MEB, hükümet ya da uluslar arası kuruluşlar gibi daha üst makamların karar vermesi gerektiği görüşünü savunmuşlardır. İkinci olarak, öğrencilerin küresel meselelerin İngilizce derslerine dahil edilmesi hususunda olumlu tutuma sahip oldukları bulunmuştur. Öğrenciler bu meselelerin genel kültürlerine, kelime ve konuşma becerilerine katkıda bulunabileceğini belirtmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin bilgi ve tecrübe sahibi oldukları küresel meseleler konusunda daha olumlu bir algıya sahip oldukları görülmüştür. Öğrenciler küresel mesele tabanlı bir dil eğitim müfredatından ziyade, küresel meselelerin standart İngilizce müfredatı içerisinde aralıklarla verilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Üçüncü olarak, Türkiye'de yürürlükte olan ilk ve orta öğretim İngilizce müfredatlarında küresel meselelere çok az yer verildiği belirlenmiş olup, bu meselelerin politik olarak nispeten daha az hassas ve her insanın üzerinde hemfikir olduğu çevresel sorunlar olduğu görülmüştür. Bu sonucun öğretmen ve öğrenci anketlerinde elde edilen verilerle örtüştüğü görülmüştür. Son olarak, çalışmaya katılan öğretmen ve öğrenciler bu çalışmanın küresel meselelerin İngilizce dersindeki yeri konusunda farkındalık seviyelerini arttırdığını belirtmişlerdir.Öğe Sosyal pazarlama faaliyetlerinin gönüllülük davranışlarına etkisi: Türk Kızılayı ve kan bağışı üzerine bir araştırma(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2018) Kaplan, Mustafa; Elagöz, İsmailBu çalışmanın temel amacı; tutum, öznel norm, algılanan davranışsal kontrol, altruizm ile gönüllülük niyeti arasındaki ilişkileri ve sosyal pazarlama faaliyetlerinin algılanan etkinliğinin bu değişkenler üzerindeki etkilerini belirlemeye çalışmaktır. Bu çerçevede ilk olarak, sosyal pazarlama faaliyetlerinin algılanan etkinliğinin, tutum, öznel norm, algılanan davranışsal kontrol, altruizm ve gönüllülük niyeti üzerindeki etkileri araştırılacaktır. Daha sonra ise, tutum, öznel norm, algılanan davranışsal kontrol, altruizm ile gönüllülük niyeti ilişkilerin de ortaya çıkarılması hedeflenmektedir. Bu amaca yönelik olarak oluşturulan araştırma modeli, Çanakkale'de yaşayan bireylerden yapılandırılmış anket yoluyla elde edilen veriler analiz edilerek test edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda; sosyal pazarlama faaliyetlerinin algılanan etkinliğinin tutum, öznel norm, algılanan davranışsal kontrol ve altruizm üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca sosyal pazarlama faaliyetlerinin algılanan etkinliğinin gönüllülük niyeti üzerinde de anlamlı bir etkisinin olduğu bulgusuna da ulaşılmıştır. Bunların yanı sıra öznel norm ve algılanan davranışsal kontrolün gönüllük niyeti üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir.Öğe Sosyal Pazarlama ve Gönüllülük: Kan Bağışı Üzerine Bir Araştırma(2020) Kaplan, MustafaAmaç – Bu çalışmanın temel amacı; tutum, algılanan davranışsal kontrol, öznel norm, altruizm ilegönüllülük arasındaki ilişkileri ve sosyal pazarlama faaliyetlerinin algılanan etkinliğinin budeğişkenler üzerindeki etkilerini belirlemeye çalışmaktır.Yöntem – Araştırmanın verileri yapılandırılmış anket formu vasıtasıyla toplamda 399 kişiden yüzyüze toplanmıştır. Anketler kan bağışı yapmaya uygun kişilere uygulanmıştır. Elde edilen buverilerin SPSS 20 ve Lisrel 8.80 paket programları ile analizleri gerçekleştirilmiş ve raporlanmıştır.Bulgular – Yapılan analizler sonucunda; sosyal pazarlama faaliyetlerinin algılanan etkinliğinintutum, algılanan davranışsal kontrol, öznel norm ve altruizm üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğutespit edilmiştir. Ayrıca sosyal pazarlama faaliyetlerinin algılanan etkinliğinin gönüllülük niyetiüzerinde de anlamlı bir etkisinin olduğu bulgusuna da ulaşılmıştır. Bunların yanı sıra öznel normve algılanan davranışsal kontrolün gönüllük niyeti üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu tespitedilmiştir.Tartışma – Kan bağışı gibi toplumsal açıdan son derece önemli ve süreklilik arz eden bir konudakifaaliyetlerin bireylere etki etmesi son derece önemli olmaktadır. Kan bağışı konusunda yapılanfaaliyetler, kan bağışına ihtiyacı olan bireyleri ve kan bağışı konusunda gönüllü bireyleri ortaknoktada buluşturmaktadır. Dolayısıyla yapılan faaliyetlerin toplumsal bir fayda sağladığıgörülmektedir.Öğe TÜKETİCİLERİN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: ÇANAKKALE 17 BURDA ALIŞVERİŞ MERKEZİ ÖRNEĞİ(2021) Kaplan, Mustafa; Gültekin, YasinBu çalışma alışveriş merkezi (AVM) müşterilerinin bu mekanları tekrar tercih\retme nedenlerini tespit etmek ve bunlar arasındaki istatistiksel ilişkileri bulmayı\ramaçlamaktadır. Bu doğrultuda geliştirilmiş olan araştırma modelindeki ilişkileri\rölçmek için AVM’leri ziyaret eden 219 tüketiciden elde edilen veriler SmartPLS\rpaket programı aracılığıyla analiz edilmiş ve raporlanmıştır. Yapısal eşitlik modeli kullanılarak yapılan hipotez testlerinin sonuçlarına göre tüketicilerin AVM’leri\rtekrar ziyaret etmelerinde hedonik değer, faydacı değer, işlem değeri ve sosyal\retkileşim değişkenlerinin etkisinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca bu değişkenlerden\rfaydacı değer, işlem değeri ve sosyal etkileşim değişkenlerinin hedonik değer aracılığı ile tekrar ziyaret etmeye etkisi ölçülmüş ve bu aracılık etkilerinin anlamlı\rdüzeyde olduğu görülmüştürÖğe Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenleri Üzerine Bir Araştırma: Çanakkale Örneği(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-02-13) Gültekin, Yasin; Kaplan, MustafaBu çalışma alışveriş merkezi (AVM) müşterilerinin bu mekanları tekrar tercih etme nedenlerini tespit etmek ve bunlar arasındaki istatistiksel ilişkileri bulmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda geliştirilmiş olan araştırma modelindeki ilişkileri ölçmek için AVM’leri ziyaret eden 219 tüketiciden elde edilen veriler SmartPLS paket programı aracılığıyla analiz edilmiş ve raporlanmıştır. Yapısal eşitlik modeli kullanılarak yapılan hipotez testlerinin sonuçlarına göre tüketicilerin AVM’leri tekrar ziyaret etmelerinde hedonik değer, faydacı değer, işlem değeri ve sosyal etkileşim değişkenlerinin etkisinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca bu değişkenlerden faydacı değer, işlem değeri ve sosyal etkileşim değişkenlerinin hedonik değer aracılığı ile tekrar ziyaret etmeye etkisi ölçülmüş ve bu aracılık etkilerinin anlamlı düzeyde olduğu görülmüştür.Öğe Willingness to buy foreign products in relation to ethnocentric tendencies and worldminded attitudes of consumers(Elsevier Science Bv, 2015) Topcu, Ulvi Cenap; Kaplan, MustafaThe aim of this study is to investigate how consumer ethnocentrism and worldmindedness change consumer attitudes, and how domestic product judgment moderates this relationship. Associated hypotheses are tested with data collected with a field survey of a sample of 292 consumers in Canakkale. The research illustrates the worldmindedness construct with recognized consumer ethnocentrism notion. Results reveal that consumer ethnocentrism is negatively related to willingness to buy foreign products, and domestic product judgment does not have significant moderating effect in this relationship. Worldmindedness, on the contrary, is not related with willingness to buy foreign products, but domestic product judgment has a significant moderator role on the relationship between worldmindedness and willingness to buy foreign products. At the end, the research findings are discussed and also future research opportunities are presented. (C) 2015 The Authors. Published by Elsevier Ltd.