Yazar "Kanten, Selahattin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Factors Affecting Line Managers' Management Styles: Organizational Structure and Strategic Role of the Human Resource Department(Istanbul Univ, 2017) Kanten, Pelin; Uyargil, Cavide; Kanten, SelahattinThis study aims to examine the effect of organizational structure on line managers' management styles by investigating the mediating role of the strategic roles of human resource department. Within the scope of the study, data has been collected via survey method from 165 line managers who are working in ten hotel establishments located in Antalya. The data obtained from line managers has been examined by the exploratory and confirmatory factor analysis, correlation and hierarchical regression analysis. Based on the findings, it is observed that organic organizational structure has positive and significant effect on line managers (leadership, policy implementation and coaching) management styles and it is found that mechanic organizational structure has positive and significant effect on line managers (policy implementation and coaching) management styles. However, it is observed that human resource department strategic roles have a positive and significant effect on line managers' management styles. Moreover, it is found that human resource department strategic roles have a partial mediating effect in the relationships between organic organizational structure and line managers' managements styles, whereas human resource department strategic roles have a full mediating effect in the relationships between mechanic organizational structure and line managers' managements styles.Öğe Hat yöneticilerin insan kaynakları yönetimi uygulamalarındaki performansı ile ilişkili etkenler: Konaklama işletmelerinde bir araştırma(2009) Kanten, Selahattin; Kanten, PelinBu çalısmada, konaklama isletmelerinde hat yöneticilerin insan kaynakları yönetimi (İKY) uygulamalarını yürütmeleri ile sahip oldukları istekleri, insan kaynakları yönetimi yetkinlikleri, zamanları, örgütsel destekleri, insan kaynakları yönetimi politika ve prosedürleri arasındaki iliski arastırılmaktadır. İstanbul’da faaliyet gösteren 16 otel isletmesinde çalısan hat yöneticilerin olusturduğu örneklemden anket yöntemiyle elde edilen veriler faktör analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizi vasıtasıyla değerlendirilmistir. Elde edilen bulgular sonucunda, değiskenler arasında anlamlı iliskilerin var olduğu istatistiksel olarak kabul edilmistir.Öğe İş Yaşamının Kalitesinin Sosyal Kaytarma Ve İşi Erteleme Davranışı Üzerindeki Etkisinde Etik İklim Algısının Rolü(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-11-29) Kanten, Selahattin; Esirgemez, Mine; Aydın Hasekioğlu, Yonca; Keçeli, MünevverBu çalışmada iş yaşamının kalitesinin işi erteleme ve sosyal kaytarma davranışları üzerindeki etkisinde etik iklim algısının aracılık rolünün incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nin idari personeli (n=248) oluşturmaktadır. Anket tekniği vasıtasıyla elde edilen veriler, belirli istatistiksel yöntemlerle değerlendirilmiştir. Öncelikle, araştırma modelinde yer alan tüm değişkenlere keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizleri yapılmış, değişkenler arası birlikteliği belirlemek için korelasyon analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma hipotezlerin test edilmesinde ise hiyerarşik regresyon analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre idari personelin “yeterli ve adil ücret” kapsamında sahip oldukları algı düzeyleri, işi erteleme ve sosyal kaytarma davranışlarını sergileme eğilimlerini arttırıcı yönde bir etkiye sahiptir. Bununla beraber, idari personelin “işin yaşamda kapsadığı alan” konusundaki mevcut algı düzeylerinin işi erteleme ve sosyal kaytarma davranışlarını negatif yönde etkilediği görülmüştür. Ayrıca, Baron ve Kenny tarafından önerilen şartların sağlanmaması nedeniyle iş yaşamının kalitesinin işi erteleme ve sosyal kaytarma davranışları üzerindeki etkisinde etik iklim algısının aracılık rolü incelenememiştir.Öğe İşyeri Arkadaşlığının Prososyal Kural İhlali Davranışı Üzerindeki Etkisinde Affetme İkliminin Rolü(2020) Kanten, Pelin; Pazarcık, Yener; Kanten, Selahattin; Durmaz, Merve GözdePrososyal kural ihlali, işgörenler tarafından biçimsel rol tanımlarının ötesinde sergilenen ve örgütsel amaçlara fayda sağlaması durumunda yapıcı ve olumlu olarak değerlendirilen bir davranış türüdür. Literatürde işgörenlerin prososyal kural ihlali davranışı sergilemeleri üzerinde örgütsel faktörlerin etkili olacağı sürülmektedir. Bu çalışmada, prososyal kural ihlali davranışını etkileyen örgütsel faktörler bağlamında affetme ikliminin ve işyeri arkadaşlığının rolü ele alınmaktadır. Bu doğrultuda, araştırmanın amacı işyeri arkadaşlığının prososyal kural ihlali davranışı üzerindeki etkisinde affetme ikliminin aracılık rolünün belirlenmesidir. Araştırma amacı kapsamında Çanakkale ve Bursa illerinde faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı on adet otel işletmesinden kolayda örnekleme yöntemi ile belirlen 175 katılımcıya anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizleri ile değerlendirilmiş, hipotezlerin test edilmesinde yapısal eşitlik modelinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, işyeri arkadaşlığının prososyal kural ihlali davranışını etkilemediğini ancak affetme ikliminin prososyal kural ihlali davranışının boyutu olan iş arkadaşına yardım etme boyutunu olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Bununla birlikte, affetme ikliminin işyeri arkadaşlığı ile iş arkadaşına yardım etme ilişkisinde tam aracılık rolüne sahip olduğu görülmektedir.Öğe Örgütsel Ustalığın Müşteri Odaklı Hizmet Davranışları Üzerindeki Etkisinde Hata Yönetim Kültürünün Aracılık Rolü(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-03-13) Kanten, Selahattin; Kanten, PelinLiteratürde, işgörenlerin müşteri odaklı hizmet davranışları sergilemeleri çeşitli bireysel ve örgütsel faktörlerle ilişkilendirilmektedir. Bu çalışmada, müşteri odaklı hizmet davranışlarını etkileyen örgütsel öncüller bağlamında örgütsel ustalık ve hata yönetim kültürü algısı ele alınmıştır. Bu doğrultuda, araştırmanının amacı örgütsel ustalığın müşteri odaklı hizmet davranışları üzerindeki etkisinde hata yönetim kültürünün aracılık rolünün incelenmesidir. Araştırma amacı kapsamında K.K.T.C’de faaliyet gösteren beş yıldızlı üç otel işletmesinin 172 çalışanından anket yolu ile veriler toplanmıştır. Otel çalışanlarından toplanan veriler tanımlayıcı istatistikler, korelasyon ve doğrulayıcı faktör analizleri vasıtası ile değerlendirilmiş, hipotezlerin test edilmesinde ise hiyerarşik regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, örgütsel ustalığın yapısal ve bağlamsal ustalık boyutlarının işgörenlerin rol tanımlı ve rol ötesi müşteri odaklı hizmet davranışı sergileme düzeylerini pozitif yönde etkilediğini göstermektedir. Bununla birlikte, hata yönetim kültürü algısı da işgörenlerin rol tanımlı ve rol ötesi müşteri odaklı hizmet davranışı sergileme düzeylerini etkilemektedir. Ayrıca, örgütsel ustalık boyutlarının işgörenlerin rol tanımlı ve rol ötesi müşteri odaklı hizmet davranışı sergileme düzeyleri üzerinde hata yönetim kültürünün kısmi aracılık etkisi olduğu belirlenmiştir.Öğe THE ANTECEDENTS OF PROCRASTINATION BEHAVIOR: PERSONALITY CHARACTERISTICS, SELF-ESTEEM AND SELF-EFFICACY(Pressacademia, 2016) Kanten, Pelin; Kanten, SelahattinThis study aims to investigate some antecedents of procrastination behaviors of employees. Within the literature, studies suggest that some individual factors lead employees to procrastinate their jobs at another time. Therefore, big five personality characteristics, self-esteem and self-efficacy are considered as predictors of procrastination behaviors within the scope of the study. For this purpose, the data which were collected from 300 employees from hospitals by the survey method were analyzed using the structural equation modelling. The results of the study indicate that two personality characteristics of big five which are addressed as conscientiousness and neuroticism have a significant effect on procrastination behaviors of employees. In other words, while employees' conscientiousness level has a negative effect on procrastination behavior; neuroticism level has a positive effect on procrastination behavior. However, extraversion and agreeableness have no significant effect on procrastination behavior. In addition, employees' self-esteem levels have a positive and significant effect on procrastination behavior; whereas self-efficacy beliefs have negative and significant effect on procrastination behavior.Öğe Ücret Tatmininin Ve İşin Özelliklerinin İşe Gömülmüşlük Üzerindeki Etkisinde Mutluluğun Rolü(2016) Kanten, Pelin; Kanten, Selahattin; Dündar, GönenLiteratürdeki mevcut çalışmalarda, ücret tatmininin ve işin özelliklerinin örgütsel ve toplumsal yaşamda bazı kritik sonuçlar doğurduğu ileri sürülmektedir. Bu çalışmanın kapsamında işe gömülmüşlük ve mutluluk, ücret tatmininin ve işin özelliklerinin kritik sonuçları olarak ele alınmıştır. Bu doğrultuda çalışma, ücret tatmininin ve işin özelliklerinin bireylerin işe gömülmüşlük düzeyleri üzerindeki etkisinde mutluluğun rolünün incelenmesini amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, Antalya ve Afyon illerinde beş yıldızlı otel işletmelerinde görev yapan 290 çalışandan anket yolu ile veriler toplanmıştır. Otel çalışanlarından toplanan veriler tanımlayıcı istatistikler, korelasyon ve doğrulayıcı faktör analizleri vasıtası ile değerlendirilmiş, hipotezlerin test edilmesinde ise, yapısal eşitlik modelinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, ücret yapısından tatmin ile işin öneminin işgörenlerin işe gömülmüşlük ve mutluluk düzeyleri üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte, ek yararlardan tatmin olma ile otonomi boyutlarının işgörenlerin işe gömülmüşlük düzeylerini olumlu yönde etkilediği; mutluluğun da, işe gömülmüşlük üzerinde olumlu yönde bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, ücret yapısından tatminin ve işin öneminin işe gömülmüşlük üzerindeki etkisinde mutluluğun kısmi aracılık rolüne sahip olduğu belirlenmiştir.